Sosyal Medya

Zuckerberg, Instagram Yaratıcıları için Yeni Gelir Araçları ve Geliştirilmiş Marka Promosyon Teklifleri için Planlar Düzenliyor

Facebook, Instagram içerik oluşturucularının çabalarından para kazanmalarına yardımcı olmak için, içerik oluşturucu dükkanları, yeni Markalı İçerik promosyon anlaşma çerçeveleri ve kullanıcıları ve markaları birbirine bağlamak için geliştirilmiş bir etkileyici pazar yeri dahil daha fazla araç eklemeyi planlıyor .

Yeni taslak, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg tarafından Instagram şefi Adam Mosseri ile canlı yayın sohbetinde paylaşıldı ve burada gelişen içerik oluşturucu ekonomisini ve Facebook’un özellikle yeni ortaya çıkan “orta sınıf yaratıcı” için daha sıcak bir süreç oluşturma çabalarını tartıştılar. .

Zuckerberg’e göre, Creator Shops, e-ticaret için mevcut Instagram ve Facebook mağazalarına benzeyecek , ancak yalnızca iş hesaplarının yanı sıra daha geniş bir kullanıcı yelpazesine açık olacak.

Zuckerberg’e göre:

“Mağazalar kuran pek çok içerik oluşturucunun da olduğunu görüyoruz ve içerik oluşturucu iş modeli olmanın bir parçası da harika içerikler oluşturuyorsunuz ve sonra bir şeyler satabiliyorsunuz ve bu nedenle içerik oluşturucu dükkanlarına sahip olmak harika.”

YouTube, video izleyicilerine markalı ürünleri öne çıkarmak için bir ürün  “rafı” ve canlı yayın yorumlarındaki ürünleri öne çıkaran ” Ürün için Canlı Uyarılar ” gibi araçlar da dahil olmak üzere bu cephede benzer içerik oluşturucu araçları sunar .

Instagram şimdi, içerik oluşturucuların izleyici bağlantısını daha iyi kurmaları ve çabalarından daha fazla gelir elde etmeleri için daha fazla yol sağlamak için eklenen tanıtım araçlarıyla birlikte benzer bir yönde yönetiliyor gibi görünüyor.

Zuckerberg ayrıca, içerik oluşturucuların uygulama içindeki ürünleri tanıtmak için doğrudan ödeme almalarını sağlayacak yeni, entegre bir reklam teklifi oluşturmak istediklerini de belirtti.

“[İçerik oluşturucular], önerdikleri şeylerin satışından bir pay alabilmeli ve biz de bunun gerçekleşmesini sağlamak için bir satış ortağı öneri pazarı oluşturmalıyız.”

Şu anda, çoğu marka / içerik oluşturucu anlaşması platform dışında ve Instagram veya Facebook’un katılımı olmadan oluşturuldu, ancak Facebook, marka ortaklıklarını basitleştirebilecek yeni, yerleşik bir gelir paylaşımı çerçevesi sağlayarak bunu iyileştirmeye çalışıyor gibi görünüyor. ve yine, içerik oluşturucular için başka, daha yerleşik bir gelir kaynağı sağlayın.

Ve bazen zor olan müzakere sürecini ortadan kaldırarak, çok daha fazla içerik oluşturucunun marka anlaşmaları yapmak istediğini görebilir ve sonuç olarak daha iyi, daha kazançlı ortaklıklar kurarak, kendileriyle kör uçmak yerine yerleşik, karşılaştırılabilir komisyon oranları üzerinde çalışırlar. kendi bağımsız düzenlemeleri. 

Ve son olarak Zuckerberg, Instagram’ın ilgili markaları ve içerik oluşturucuları promosyonlar için eşleştirmeyi amaçlayan geliştirilmiş bir markalı içerik pazarı üzerinde çalıştığını da belirtti .

Facebook’un 2019’un sonlarında Instagram yaratıcılarına genişlettiği Brand Collabs Manager aracına çok benziyor.

Burada görebileceğiniz gibi, Brand Collabs Manager, markaların ve içerik oluşturucuların yeni anlaşmalara bağlanmasına yardımcı olmak için bir dizi derinlemesine kanal analizi verileri ve kitle içgörüleri sağlar. Zuckerberg’e göre, şimdi bunu iyileştirmek ve aynı zamanda daha geniş bir kullanıcı yelpazesine daha fazla fırsat sağlamak için aracı daha fazla Instagram içerik oluşturucusuna genişletmek istiyor.

TikTok yükselişini sürdürürken, en iyi yaratıcıları ve izleyicilerini her platforma çekmek amacıyla içerik oluşturucuların çalışmalarından para kazanmalarına yardımcı olacak en iyi süreci oluşturma yarışı şimdi başladı. Örneğin Snapchat, artık ‘Spotlight’ TikTok benzeri beslemesindeki en iyi kısa video klipler için günde 1 milyon dolara kadar doğrudan ödeme yapıyor, Twitter ise kullanıcıların para kazanmasına yardımcı olacak bir dizi yeni ‘ Süper Takip ‘ seçeneği üzerinde çalışıyor. onların varlığı.

LinkedIn’in içerik oluşturucu gelir araçları üzerinde çalıştığı bildirilirken , TikTok ayrıca kullanıcıların “ürün bağlantılarını paylaşmasına ve herhangi bir satıştan otomatik olarak komisyon kazanmasına” olanak tanıyan bir süreç de dahil olmak üzere e-ticaret seçenekleri geliştiriyor .

Bu, Zuckerberg’in burada yaptığı şeye çok benziyor ve bu gerçekten de büyük platformlar için bir sonraki büyük savaş alanı gibi görünüyor ve içerik oluşturucuların çabalarından gelir elde etmelerine yardımcı olacak en iyi araçları sağlıyor, en büyük yıldızları cezbetmek ve dışarı atmak rekabet.

Bu savaş nihayetinde daha fazla kaynağa sahip olanları destekleyecek, bu da muhtemelen YouTube ve Facebook anlamına geliyor. Ancak, içerik oluşturucuların daha fazla para kazanması sayesinde, her uygulama kendi yolunda rekabetçi kalabilir ve en büyük yıldızlarının en yeşil çayırlara sapmasını önleyebilir.

Her iki durumda da, Facebook’un planlarının büyük olacağına ve içerik oluşturucu dünyasında daha fazla kesintiye neden olacağına bahse girebilirsiniz. 

Zuckerberg ve Mosseri, yakında çeşitli projeler hakkında daha fazla bilgi paylaşacaklarını taahhüt ettiler. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir