Sosyal Medya

YouTube, Yeni Bağlı TV Reklam Geliştirmeleri, Sesli Reklam Reklamcılığını En Üst Düzeye Çıkarmak İçin Yeni Araçlar Ekliyor

İnternete bağlı TV izleyicilerinin artması veya insanların evlerindeki TV setlerinde çevrimiçi akışlı içerik izlemesi nedeniyle YouTube, pazarlamacıların bu büyüyen fırsatı en üst düzeye çıkarmasına ve daha fazlasını elde etmesine yardımcı olmak için bugün Bağlı TV (CTV) reklam tekliflerinde bazı güncellemeler duyurdu. TV benzeri reklam seçeneklerinden.

Öncelikle YouTube, CTV bağlamsal sinyallerini yakında Display & Video 360 kampanya hedeflemesine entegre edeceğini ve bu sayede reklamverenlerin tür, uzunluk veya canlı yayın içeriğine göre CTV reklam envanteri seçmesini sağlayacağını söylüyor .

YouTube tarafından açıklandığı gibi :

“Reklam mesajınızı, Olimpiyatlar veya ABD Açık gibi yazın merakla beklenen bazı spor etkinlikleriyle ilişkilendirmek istediğinizi varsayalım. Display & Video 360’ı kullanarak, “Sporlar” kategorisine giren CTV canlı envanterini kolayca seçebilirsiniz. ” türü. Ardından, reklamlarınızın markanıza uygun içeriğe karşı sunulduğunu da doğrulayabileceksiniz.”

Bu, geleneksel TV’nin eşleştiremeyeceği bir unsur olan CTV reklamlarınız için daha spesifik hedefleme kapasitesi sağlayacaktır. Bu nedenle, CTV, sonunda, daha etkili bir erişim seçeneği olarak geleneksel TV reklamcılığının yerini alacaktır.

Şu anda, TV kampanyaları hala en geniş erişimi ve yankıyı sunuyor ve birçok açıdan geniş ölçekli tanıtımın önde gelen biçimi olmaya devam ediyor. Ancak geleneksel TV izleyicisi azaldıkça ve dijital yerliler büyüdükçe, CTV daha fazla dikkate alınır hale geliyor ve biçimin gelişmiş hedefleme potansiyeli, TV benzeri reklamları daha erişilebilir, daha duyarlı ve daha büyük bir genel stratejik değerlendirme haline getirecek.

Tabii ki, geleneksel TV reklamlarının yapamayacağı YouTube reklamları da atlanabilir, ancak zamanla CTV reklamlarının birçok marka için çok daha değerli, uygulanabilir bir seçenek sunacağı beklenir.

Bağlam için YouTube, yalnızca Aralık 2020’de ABD’de 120 milyondan fazla kişinin  TV ekranlarında YouTube veya YouTube TV izlediğini söylüyor .

Buna ek olarak YouTube,  ABD’deki Nielsen Catalina Solutions (NCS) aracılığıyla CTV reklamları için satış artışı ölçümü de ekliyor .

“NCS’nin geniş perakendeci ağındaki satış verilerinden yararlanan bu özellik, size CTV reklam gösterimlerinizin çevrimdışı satışlara nasıl yol açtığını ölçme şansı verecek. Rapor, satış artışı yüzdesi, toplam artımlı satışlar ve reklam harcamalarından elde edilen getiri gibi yararlı metrikler içeriyor. gelecekteki kampanya optimizasyonunu bilgilendirin. Bu veriler doğrudan Display & Video 360 arayüzünde bulunacaktır, yani piksel uygulaması veya günlük dosyası verilerinin sıkılması gerekmeyecektir.”

Bu, yine, biçimin çekiciliğini artıracak ve stratejik yaklaşımların geliştirilmesine yardımcı olacak, geleneksel TV reklamı ölçümünde önemli bir gelişmedir.

Son olarak, başka bir unsurda, YouTube,  artık pazarlamacıların konum, program veya hedef kitle dahil olmak üzere sesli kampanyalarına segmentasyon kuralları uygulamasını sağlayan Ses Karıştırıcı aracıyla işletmelerin sesli reklam yaklaşımlarını geliştirmelerine yardımcı olacak yeni seçenekler ekliyor . Bu sayede markalar, tek bir sesli kreatif temelinde çeşitli tüketici segmentleri için daha özel olarak özelleştirilmiş, giderek daha alakalı reklamlar oluşturabilecek.

YouTube Ses Karıştırıcı

“Örneğin, farklı pazarlar için özelleştirilmiş teklifler içeren bir okula dönüş sesli kampanyası oluşturabilirsiniz. Ses varlığını kaydettikten sonra, dinamik ses aracını kullanarak yerel mağaza içi promosyonlara dayalı ek özel varlıklar oluşturabilirsiniz. reklamların yayınlanacağı yer.”

Burada görebileceğiniz gibi, Audio Mixer aracılığıyla pazarlamacılar artık çok kanallı ses miksajı yoluyla değişken yaratıcı yaklaşımlar oluşturabilecek ve farklı segmentler için mesajlarınızı değiştirmenize olanak tanıyacak. 

YouTube , müzik veya diğer biçimler olsun, yalnızca ses modunda içerik ayarlayan artan sayıda YouTube kullanıcısı ile işletmelerin bağlantı kurmasına yardımcı olmak için geçen Kasım ayında sunduğu yeni sesli reklamlarını kullanıma sundu . YouTube Sesli Reklamların bir seçenek olarak ne kadar başarılı olduğunu söylemek için henüz çok erken, ancak ses yaklaşımlarınızı hızla ölçeklendirme ve bunları farklı öğelere hedefleme kapasitesi, teklifinizin geliştirilmesine yardımcı olacaktır.

Hem Audio Mixer hem de dinamik prodüksiyon aracı yakında YouTube’un Ads Creative Studio’sunda kullanılabilecek .

Bunlar, YouTube pazarlama yaklaşımlarınız için bazı iyi ek noktalardır ve belirtildiği gibi henüz temel pazarlama öğeleri gibi görünmeseler de, artmaktadır. Artan kullanım, daha geniş potansiyel kitle anlamına gelir – ve CTV reklamları söz konusu olduğunda, bu, doğru bağlamda büyük tepkiler sağlayabilir. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir