Sosyal Medya

YouTube, Öne Çıkan Masthead Birimlerinde Alkol, Kumar ve Siyasi Reklamlara Artık İzin Vermeyecek

YouTube, uygulama içindeki belirli içerik türlerine maruz kalmayı ve bunlarla ilişkilendirilmeyi azaltmak için öne çıkan Masthead Reklamlarında yeni bir dizi kısıtlama olduğunu duyurdu.

Axios tarafından bildirildiği üzere YouTube, alkol, kumar, reçeteyle satılan ilaçlar ve seçim ve siyasi reklamlar dahil olmak üzere çeşitli sektörlerden Masthead Reklamları kabul etmeyi bırakacaktır.

Gereğince AXIOS :

“Pazartesi gününden itibaren, spor bahisleri ve kumarhane oyunları da dahil olmak üzere çevrimdışı veya çevrimiçi kumarla ilgili herhangi bir içeriğe sahip reklamlar yasaklanacak. Yasak, alkol satışını tanıtan reklamların yanı sıra alkollü içeceklere yönelik marka bilinci oluşturma reklamları için de geçerli olacak. açık bir şekilde satışlara atıfta bulunmayın, ancak bir aday adayı destekleyen reklamlar da yasaklanacaktır. Sorunlu reklamlar gibi doğası gereği siyasi olan reklamlar, duruma göre incelenecektir.”

Bu, Masthead promosyonlarının doğası gereği çeşitli şekillerde etki gösterebilecek olan bu özel reklam birimi aracılığıyla bu kampanyaların erişimini azaltacaktır.

Göründüğü gibi, Masthead Reklam birimleri , YouTube uygulamasında ekranın üst kısmını kaplar ve premium yerleşim yoluyla markalar için önemli bir görünürlük sağlar.

YouTube ayrıca Masthead reklamlarını 2019’da bağlı TV’ler için kullanıma sunarak daha da geniş bir erişim fırsatı sağladı – özellikle YouTube’un bağlı TV izleyicilerindeki süregelen artış göz önüne alındığında .

Bu, reklam birimlerini daha çok aranan bir seçenek haline getirdi – ancak YouTube, öne çıkmasının, yaklaşan bir oylama veya seçimden önce bir açıklama yapmak isteyenler için önemli bir odak noktası haline geldiğini de keşfetti. Hangi, maruz kalma potansiyeli göz önüne alındığında, onu kötüye kullanıma ödünç verebilir.

Reklamlar ilk olarak geçen yıl, o zamanki ABD Başkanı Donald Trump’ın Seçim Günü ile birlikte Seçim Günü’nden önceki iki gün boyunca masthead yuvasını satın aldığında gündeme geldi .

Gördüğünüz gibi, bu, Trump kampanyasına uygulamada önemli bir maruz kalma avantajı sağlarken, potansiyel olarak YouTube’u da optik açıdan kampanyayla uyumlu hale getirdi. Sonuç olarak YouTube, özellikle Masthead Reklamları için tam günlük rezervasyonları durdurdu ve tek bir baskın oyuncunun aksine seçeneğe daha geniş erişim sağladı. YouTube ayrıca , sonuçla ilgili sorular arasında potansiyel olarak huzursuzluğu teşvik etmekten kaçınmak için geçen yıl ABD’de siyasi reklam yayınlamayı durdurdu .

Bu yeni değişiklik, YouTube’un 2 milyar kullanıcısına bu kadar geniş bir erişim sağlamada gördüğü potansiyel riskleri daha da vurguluyor ve değişiklik YouTube reklamverenlerinin çoğunu etkilemeyecek ( New York Times’a göre Masthead Reklamlarının maliyeti günde yaklaşık 2 milyon dolar) ), uygulaması aracılığıyla sosyal etki konusunda artan endişenin altını çizerek, YouTube’un sürecinde önemli bir güncellemedir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir