Sosyal Medya

YouTube, Kısa Klipler İçin Yeni 100 Milyon Dolarlık Fon Başlattı, Kısa Klipler için Yeni Yaratıcı Araçlar Ekledi

Geçen hafta TikTok benzeri ‘Şortlar’ seçeneğinin tüm ABD kullanıcılarına genişletildiğini duyurduktan sonra, YouTube bugün, kısa biçimli içeriğe genişleyen odak noktasında bir sonraki aşamayı, YouTube’un karşılığını alacak yeni bir ‘ Kısalar Fonu ‘ ile duyurdu. En iyi Shorts içerik oluşturucularına, çabaları için ek destek ve motivasyon sağlamaları için 100 milyon dolar. 

YouTube tarafından açıklandığı gibi :

“Shorts, YouTube’da izleme ve içerik oluşturmanın yeni bir yolu olduğundan, içerik oluşturucuları içeriklerinden para kazanmanın ve ödüllendirmenin ne anlama geldiğine yeni bir bakış atıyoruz. 2021-2022 kursu. Herkes, yalnızca YouTube topluluğunu memnun eden benzersiz Kısalar oluşturarak fona katılmaya hak kazanır. “

Bu, Shorts içeriği için büyük bir destek olabilirken, bunun yerine YouTube yıldızlarının TikTok’ta suları test etmek yerine Shorts’da yayın yapmaları için ek motivasyon sağlayabilir.

YouTube’un normal para kazanma sürecinden farklı olarak, İş Ortağı Programı aracılığıyla YouTube, bu yeni Kısalar finansmanını, her ay “en çok etkileşim ve görüntülemeyi” gören Kısalar kliplerine sunacaktır. Topluluk Rehberleri”.

Bu, Snapchat’in en iyi Spotlight kliplerine günde 1 milyon dolar ödediğini gören ‘Spotlight’ finansman girişimine daha çok benziyor.

Snapchat’in Spotlight girişimi aracılığıyla 6 aydan kısa bir süre içinde 90 milyon doların üzerinde ödeme yaptığı görüldü , ancak şu anda Spotlight’ı kullanan 125 milyondan fazla Snapchat kullanıcısı ile bu ilk masrafa değebilir. Uzun vadede bu maliyetleri gerekçelendirmek daha zor olabilir, ancak fikir, bu ilk finansmanın, Spotlight’tan etkili bir şekilde para kazanabildiği bir sonraki aşamaya geçmesi ve ardından reklamlardan sağlanan finansmanı daha fazlasını oluşturmak için kullanması olabilir. sürdürülebilir kısa video ekosistemi.

YouTube da Shorts ile ilgili yaklaşıyor:

“Shorts Fund, YouTube’da Shorts için bir para kazanma modeli oluşturma yolculuğumuzun ilk adımıdır. Bu bizim için en önemli önceliktir ve bunu doğru yapmamız biraz zaman alacaktır. […] Kullanıcıların eğlenecekleri yeni içerik oluşturucular, sanatçılar ve Kısalar bulmalarına yardımcı olmak için YouTube’da daha fazla alanda oyuncu şortu. Ayrıca performanslarını daha iyi anlamak için reklamları test etmeye ve yinelemeye başlayacağız. “

Bu nedenle, en iyi Kısa içerikler için doğrudan ödemeler büyük bir başlangıç ​​harcaması olsa da, sonunda YouTube bu para kazanma akışını beslemek için mevcut modelin üzerine bir reklam altyapısı oluşturmaya çalışacaktır. Bu nedenle, Snapchat gibi bu ilk ödemeler, sadece ilgi uyandırmak ve muhtemelen, program etrafında daha sağlam çerçeveler oluştururken, kullanıcıların TikTok’a geçişlerini durdurmak içindir.

TikTok’un şu anda hala en popüler uygulama olduğunu ve bu yıl bir milyar kullanıcıya ulaşma yolunda ilerlediğini gösteren en son indirme çizelgeleri ile bu gerçek bir endişe kaynağı .

Bu nedenle her uygulama, TikTok’un büyümesini mümkün olan her yerde bastırmak için çalışıyor, kendi TikTok benzeri deneyimleri sunan alternatif araçlar oluşturmak için erişimlerini ve rezonansını kullanıyor, ideal olarak kullanıcılarının uygulamalarına gönderi göndermesini sağlayacak ve bu bağlantıyı sürdürecek. , TikTok kendi para kazanma araçlarını oluşturmaya çalıştığı için.

YouTube’un gerçekten kazanabileceği yer burasıdır. TikTok kısa video kohortunun dikkatini çekerken, YouTube içerik oluşturuculara çok daha fazla para kazandırır ve çabalarını en üst düzeye çıkarmak isteyenler için çok daha fazla gelir potansiyeli sunabilir.

TikTok aynı şeyi sunamazsa, TikTok’un en iyi yıldızları eninde sonunda bunun yerine YouTube’da milyonlar kazanabileceklerini fark edecekler – ve YouTube onları bir dereceye kadar para kazanılabilen Shorts ile de yatıştırabilirse, bu önemli bir adım olabilir YouTube sonunda daha fazla TikTok yıldızı topladı ve bu kısa biçimli video yaratıcısı için nihayetinde bazı gerçek sorunlar ortaya çıkarabilir.

Zaten TikTok’un en büyük yıldızı Charli D’Amelio’nun Snap ile yeni bir içerik anlaşması yaptığını gördük . Başkalarının da alternatif uygulamalardaki daha büyük fırsatları fark etmesi uzun sürmez.

Bu sonuçta TikTok için gerçek bir sorun olacak mı?

Bu aşamada söylemek imkansız, ancak TikTok’a kendi para kazanma çabalarını artırması için çok daha fazla baskı yapıyor. Belirtildiği gibi, üzerinde çalışıyor – ancak YouTube, halihazırda günde 6,5 milyar görüntüleme sayısına ulaşan Shorts’ı genişletmeye devam ettikçe ve bunun gibi daha fazla para kazanma seçeneği ekledikçe, TikTok’un en iyi yıldızları için gerçek, önemli gelir sağlama ihtiyacı sadece daha acil hale gelecek.

Yeni Shorts Fund’a ek olarak YouTube, seçenekleri genişletmeye devam ederken Shorts’a gelen bazı yeni özellikleri de duyurdu.

Öncelikle YouTube, kullanıcıların diğer YouTube kliplerindeki sesleri yeniden düzenlemesine olanak tanıyan yeni bir seçenek ekliyor:

“Bu yılın başlarında, milyarlarca videoyu içeren YouTube’daki videolardan sesleri yeniden düzenlemenize olanak tanıyan yeni bir özelliğin önizlemesini yaptık ve bu deneyimi, Şortlarımıza erişimi olan herkesin kullanımına sunmanın heyecanını yaşıyoruz. oluşturma araçları yakında. Bu, YouTube’da izlemeyi sevdiğiniz içeriklere kendi yaratıcı yönünüzü verebileceğiniz ve yeni bir kitle bulmanıza yardımcı olabileceğiniz anlamına geliyor. “

-videonuza geri bağlanır. -sesiniz ile oluşturulan kısa mesajların sayısı

Yukarıdaki TikTok benzeri formatta görebileceğiniz gibi, yeni seçenek, başka bir YouTube klibinin sesi orijinaline bağlanan ve belirli sesler ve eğilimler etrafında daha fazla topluluk katılımı sağlayan herhangi bir Şort görecek. 

Remiksleme, TikTok deneyiminin önemli bir bileşeni haline geldi, bu nedenle, Shorts çekimini en üst düzeye çıkarmak için YouTube’un benzerlerini eklemesi mantıklı. İçerik oluşturucular, yükleme sürecinde veya YouTube Studio’da Shorts ses izinlerini devre dışı bırakabilecek.

Buna ek olarak, YouTube ayrıca Şortlar için otomatik altyazılar, daha uzun Kısa Kısa klipler (60 saniyeye kadar uzunluk), Film Rulonuzdan klip ekleme kapasitesi ve Kısalar içinde renk düzeltme gibi yeni, temel filtreler ekliyor. kamera.

Henüz TikTok için büyük bir rakip gibi görünmeyebilir, ancak YouTube, büyük izleyici erişim kapasitesi ve çok daha yerleşik para kazanma araçlarıyla açık bir çevrimiçi video lideridir.

YouTube, daha büyük TikTok yıldızlarından birkaçını karşılaşmaya ikna edebilir ve bunun yerine sadece Shorts’a gönderi yapabilirse, bu gidişatı hızla değiştirebilir ve bu yeni program aracılığıyla doğrudan ödemeler, en azından, YouTube’un kendi yıldızlarından daha fazlasını harekete geçirebilir. Bunun yerine TikTok’a dalmak yerine evde kalmak. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir