Sosyal Medya

Yeni Rapor, Kitle Boyutuna ve Platforma Göre Influencer Ödeme Beklentilerini İnceliyor

Ürününüzü tanıtan bir Instagram veya TikTok gönderisi için bir etkileyiciye ne ödemeyi beklemelisiniz?

Her bir içerik oluşturucunun ücretlendirebileceği ücrette önemli farklılıklar olabilir, ancak planlamanız için biraz daha bağlam sağlamak için, influencer bağlantı platformu Intellifluence kısa süre önce ABD, Kanada ve Birleşik Krallık’tan 1.249 influencer ile bir anket gerçekleştirdi. planlamanıza yardımcı olabilecek bireysel tazminat beklentileri.

İlk olarak, araştırmacılar anket katılımcılarına ne tür bir tazminat tercih ettiklerini sordular – nakit ödeme, nakit ve ürün veya karşılığında sadece ürünler.

Influencer gönderisi başına maliyet açısından, Intellifluence, Instagram’dan başlayarak tüm büyük platformlarda hedef kitle boyutu katmanlarına dayalı genel bakışlar sağladı:

Grafiğe göre, daha küçük ölçekli etkileyiciler için (1.000 takipçiye kadar), gönderi başına ortalama 193 dolar, 80 binden fazla takipçisi olan içerik oluşturucular ise güncelleme başına genellikle 1.000 dolardan fazla ücret alır.

Kitle boyutunun mutlaka sizin belirleyici faktörünüz olması gerekmediğini de belirtmekte fayda var, çünkü daha geniş kitleler daha geniş erişim ve genel marka bilinirliği sağlarken, çeşitli raporlar ayrıca daha küçük, daha niş takipçilere sahip olanların genellikle daha iyi doğrudan yanıt sağlayabildiğini ve sonuç olarak daha iyi satış sonuçları.

Burada mükemmel bir cevap yok, ancak çok aktif, çok meşgul bir takipçi kitlesine sahip küçük bir etkileyici bulabilirseniz, bu, markanız için sonuç üretmede çok daha büyük bir kitleye sahip biri kadar faydalı olabilir – ancak büyük bir ünlünün onayı her zaman daha fazla marka bilinirliği ve olası etkinlik sağlayacaktır, bu nedenle de göz ardı edilemezler.

Ürününüz hakkında bir Kyle Jenner’a sahip olmanız pek olası değil – eğer yapabilirseniz, kesinlikle bunun için gidin. Ancak yapamıyorsanız, daha ölçülü, araştırılmış bir yaklaşım benimsemek, muhtemelen bütçeniz için en iyi sonucu verecektir.

Bu anlamda, bu öngörüler, harcamalarınızı nasıl planlayabileceğiniz ve beklenen çıktıya dayalı olarak olası yatırım getirinizi nasıl ölçebileceğiniz konusunda bazı rehberlik sağlayabilir.

Facebook’ta gönderi başına fiyatlandırma ortalama olarak biraz daha düşüktür.

Twitter tekrar daha düşük olsa da – bu, tweet akışının hızlı hareket eden doğası göz önüne alındığında, muhtemelen tweet başına daha az maruz kalma ile sonuçlanır.

YouTube ve TikTok için Intellifluence, listelerini ‘Eş/Otoritatif’ etkileyiciler (ünlü olmayan düzenli içerik oluşturucular) ve ‘Aspirational’ yıldızlar (yüksek profilli/web ünlüsü içerik oluşturucular) olarak ayırdı.

Ve fiyatlandırma iki kategori arasında önemli ölçüde farklıdır:

Gördüğünüz gibi, kategori bölünmelerine rağmen fiyatlandırma hala büyük ölçüde izleyici boyutuna göre tanımlanıyor, birinci kategori (Eş/Yetkili) 20 bin takipçiye sahip içerik oluşturucuları kapsarken, ikinci segment 850 bin veya daha fazla takipçiye sahip olanları kapsıyor.

Bu büyük bir sıçrama, ancak karşılaştırmalı bir ölçü olarak, bu rakamlar, platformda bu tür kitlelere ulaşmak için ücretlendirilmeyi bekleyebileceğiniz şeylerin bir kapsamını sunar.

TikTok verileri aslında YouTube’a oldukça yakın ve gerçekten de bu iki platform, diğer uygulamalardan birçok açıdan ayrı olarak kendi alanlarında.

Elbette bu tespitler kesin değildir. 1.200 katılımcı iyi bir örneklem büyüklüğüdür, bu da ilgili karşılaştırma kapsamı sağlamalıdır, ancak orada çok, çok sayıda içerik oluşturucu var ve ne ücret aldıklarına ve ne kadar ödemeniz gerektiğine dair belirlenmiş bir yapı yok. marka mesajlarınızı paylaşmalarına yardımcı olmalarını sağlayın.

Ancak, planlamanız için bazı bilgiler sağlar ve burada yansıtılan rakamlar , geçen yıl ya da öylesine yürütülen diğer etki araştırmalarına benzer .

Etkileyici bir kampanya planlıyorsanız, bu tahminler ne için bütçelemeniz gerektiği hakkındadır ve maliyetlerinizi aynı şekilde dengelemek için muhtemelen görmeniz gereken yanıt düzeyine işaret eder.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir