Sosyal Medya

Yeni Rapor, 20.000 Kullanıcının Öngörülerine Dayalı Olarak Her Platformda Göndermek İçin En İyi Zamanlara Bakıyor

Sprout Social, platformu çevrimiçi planlamak ve yayınlamak için kullanan şirketin 20.000’den fazla müşteri tabanına dayanan büyük sosyal medya platformlarının her birine gönderilecek en iyi zamanların en son listesini yayınladı .

Sprout, bu verileri analiz ederek, bu içeriğin en yüksek katılım oranlarını ne zaman gördüğüne bağlı olarak yayınlamak için en iyi zamanları belirledi – bu, platform içi içgörülerden alacağınız bilgilerden biraz farklıdır, çünkü bu raporlar genellikle Kullanıcılar uygulama içi olarak etkindir.

Bu, Sprout’un raporunu en iyi etkileşim için gönderilecek en iyi zamanların daha doğru bir göstergesi haline getirebilir – ancak sunulan bilgilerin genel olduğunu ve geniş bir veri setine dayandığını bu ‘en iyi zamanlar’ raporlarıyla her zaman dikkate almaya değer. Göndermeniz için en iyi zamanlar, benzersiz hedef kitlenize ve alışkanlıklarına göre olacaktır, ancak yine de, bunun gibi verilere genel bakış, gönderme stratejinize rehberlik etmeye ve sonuçlarınızı iyileştirmek için en iyi gönderim ritminize daha hızlı ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Sprout’un geçen yılki verileri analiz ederken bulduğu şey – ve bir diğer önemli koşul: Listelenen tüm zamanlar Merkezi Saat Dilimi’ne (CST) atıfta bulunur.

Bu eğilimler muhtemelen diğer bölgelerde de geçerli olabilir, ancak bu notu önceden açıklamaya değer. 

Facebook

Facebook Küresel Katılımı Haftalık

Bu çizelgede görebileceğiniz gibi Sprout Social, Facebook’a gönderi göndermek için en iyi zamanların Salı, Çarşamba ve Cuma günleri 09:00 ile 13:00 saatleri arasında olduğunu söylüyor. Pazartesi 09:00 – 12:00 arası da oldukça iyi görünüyor, bu yüzden denemek için bir dizi iyi etkileşim zamanı var.

Sprout, hafta sonlarının gönderilecek en kötü zaman olduğunu söylüyor – ki bu, zamanlarını başka şeyler yaparak geçirmek isteyen kullanıcılar açısından mantıklı. Ama yine de, insanların daha fazla boş zamana sahip olmasını ve hafta sonu günlerinde daha duyarlı olmasını beklersiniz. 

Öyle değil, Sprout’un geçen yıl aynı raporunda bulduğu şeyle büyük ölçüde uyumlu olan verilere göre . 

Demek istediğim, bu aynı zamanda Blog2Social tarafından bu yılın başlarında yayınlanan bir rapora da aykırıdır , böylece onu alabilir veya bırakabilirsiniz – ancak yine, bu Sprout’un 20 bin kullanıcıları arasındaki etkileşim istatistiklerine dayanmaktadır. Yaklaşımınız için biraz rehberlik sağlamaya yardımcı olabilir.  

Instagram

Instagram Küresel Katılımı Haftalık

Sprout, Salı günleri 11:00 – 14:00 ve Pazartesiden Cumaya 11:00 – 12:00 arası IG’ye gönderi göndermek için en iyi zamanlar olduğunu söylüyor. 

Facebook gibi, hafta sonları etkileşim çok daha kötü görünüyor – ancak buradaki verilerin hafta sonları çok fazla gönderi paylaşmayan Sprout Social’ın ticari kullanıcıları tarafından çarpıtılmış olup olmadığını da not etmek ilginç olacaktır. Gönderi yayınlamazlarsa, katılım görmezler ve bu görünüşte sonuçları etkileyebilir, bu da hafta sonlarını gerçekte olduğundan daha az ilgi çekici hale getirebilir.

Twitter

Twitter Küresel Katılımı Haftalık

Sprout, Çarşamba günlerinin sabah 9 ile öğleden sonra 3 arasında tweet göndermek için en iyi günler olduğunu, Salı’dan Perşembe’ye ise 09: 00-11: 00 arasında da yüksek bir etkileşim zamanı olduğunu söylüyor.

Twitter’ın akışı daha hızlı hareket ediyor, bu nedenle muhtemelen günde birkaç kez gönderi paylaşacaksınız ve bunun yaklaşımınızı nasıl etkilediğini görmek için bu verileri kendi verilerinizle eşleştirmek ilginç olacaktır. Belirli dönemlerde daha fazla etkileşim görüyorsanız, tweetlerinizi gün içinde yaymak yerine bu birkaç saat içinde daha fazla paylaşım mı yapmalısınız?

Gerçekten, Twitter stratejisi deneyselliğe dayanır – ancak yine, bu notlar biraz fikir verebilir. 

Ve yine, hafta sonları Twitter’da yayınlamak için kötü görünüyor.

LinkedIn

LinkedIn Küresel Katılımı Haftalık

Sprout, salıdan perşembeye 09:00 ile 12:00 arasında LinkedIn’e gönderi göndermek için en iyi zamanlar iken, hafta sonlarının da iyi olmadığını söylüyor.

Bu ilginç, çünkü LinkedIn kısa süre önce Pazartesi gününün bir InMail göndermek için haftanın en iyi günü olduğunu bildirdi ; bu, elbette genel feed etkileşimi ile aynı değil, ancak orada bazı geçişler görmeyi umuyorsunuz.

Yine de bunlar, Sprout Social kullanıcılarının katılım gördükleri zamanlardır, bu da insanların ne zaman daha aktif olduklarına ve sosyal paylaşımlarla etkileşim kurmaya hazır olduklarına işaret eder.

Yine, bu oldukça alakalı olabilir veya bireysel marka kitlenize ve onların belirli kullanım davranışlarına indiği için hiçbir şey olmayabilir. Ancak daha etkili bir strateji oluşturmak istiyorsanız, bu notlar deneylerinize başlamak için iyi bir başlangıç ​​noktası sağlayabilir. Ardından, yaklaşımınızı kendi veri bulgularınıza ve içgörülerinize göre optimize edebilirsiniz.

Sprout Social’ın tam raporu aynı zamanda sektör dökümlerini ve planlamanıza yardımcı olabilecek diğer trend notlarını da içerir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir