Sosyal Medya

WhatsApp’ın Yeni Gizlilik Politikası Güncellemesi Hindistan ve Avrupa’da Direnişle Karşı Karşıya

WhatsApp’ın tartışmalı yeni gizlilik politikasının kullanıma sunulması , Hindistan Hükümeti mesajlaşma devini değişikliği geri çekmeye çağırırken ve Alman düzenleyiciler güncelleme için AB çapında bir yasak talep ederken , ikinci kez daha iyi gitmiyor gibi görünüyor. , yeni veri paylaşım süreçlerinin etkileri konusundaki yaygın endişelerin ortasında.

Hatırlayacağınız gibi, Ocak ayında WhatsApp , iş kullanıcıları için daha fazla işlevsellik sağlamak amacıyla, kullanıcıların WhatsApp’taki ana şirket Facebook ile paylaşılan işletmelerle etkileşimleriyle ilgili bazı bilgileri görecek olan veri paylaşım politikasında yaklaşan bir değişiklik hakkında kullanıcıları bilgilendirdi .

Uyarılar, uygulamaya karşı büyük bir tepkiye yol açtı ve birçok kullanıcı, özel mesaj dizilerinin içeriği de dahil olmak üzere tüm WhatsApp bilgilerinin doğrudan Zuck ve Co. ile paylaşılacağı anlamına gelecek şekilde değişikliği yanlış yorumladı.

Bu şimdi değil ve asla böyle olmadı – ancak milyonlarca kişi, değişiklikten kaçınmak için Signal ve Telegram gibi alternatif mesajlaşma uygulamalarını indirmeye çalışırken, bu belirli ayrıntı karışıklıkta kayboldu. Bu, her iki uygulamayı da indirme listelerinin en üstüne itti ve Facebook’u , Hindistan’ın büyük günlük gazetelerindeki güncellemeyi açıklayan tam sayfa gazete reklamlarını içeren güncellemeyi daha iyi açıklamak için topyekün bir PR saldırısı başlatmaya zorladı .

Ancak nihayet Facebook , giderek artan hoşnutsuz kullanıcı tabanını yatıştırmak amacıyla değişimi erteleyeceğini ve sürecini yeniden düşüneceğini duyurdu .

O sırada Facebook , uygulamada gizlilik ve güvenliğin nasıl çalıştığına dair yanlış bilgileri temizlemek için çok daha fazlasını yapacağını söyledi. Güncellemenin ayrıntılarını netleştireceğini ve sonunda ilerlemesini sağlayacağını umuyordu. Facebook’un, WhatsApp aracılığıyla gelir fırsatlarını en üst düzeye çıkarmak için politikasını güncellemesi gerekiyor. Değişiklik, mesajlaşma uygulamasında daha fazla uygulama içi alışveriş ve e-ticaret işleminin yolunu açarken, aynı zamanda markaların üzerinde işletme profilleri oluşturmaları için daha fazla kapasite sağlıyor. platform.

Son birkaç hafta içinde, WhatsApp kullanıcıları, gizlilik güncellemesi uyarı istemlerini bir kez daha yavaş yavaş görüyor ve bekleyen güncellemenin ana hatlarını çiziyor – ve WhatsApp yeni açıklamalarında dili yumuşatırken, temel önermeler hala aynı. Kullanıcıların, tamamen WhatsApp’taki iş etkileşimleriyle ilgili olan bazı verileri Facebook ile paylaşmayı kabul etmesi gerekir, aksi takdirde mesajlaşma uygulamasını kullanamazlar.

Veri paylaşımı açısından, çok tartışmalı veya müdahaleci bir güncelleme değildir. Ama yine de, birçok kullanıcının hack’lerini yükseltmek için yeterli.

Hindistan’ın Elektronik ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MEITY), Hindistan vatandaşlarının endişelerine yanıt olarak, şimdi Facebook’un planlanan güncellemeyi bırakmasını veya ülkede kısıtlamalarla karşılaşmasını talep etti.

The Next Web tarafından bildirildiği üzere :

“MEITY, WhatsApp’a bu bildirime yanıt vermesi için 25 Mayıs’a kadar yedi gün süre verdi. Facebook’a ait şirketin verdiği yanıt tatmin edici değilse, hükümetin sosyal ağ devine karşı yasal işlemlerde bulunabileceğini ekledi.

Hindistan Hükümeti’nin Facebook’un orijinal açıklamasına cevaben Ocak ayında da aynı talebi geri çevirdiği göz önüne alındığında, bu talep büyük bir sürpriz değil . Ancak Sosyal Ağ için büyük bir endişe kaynağı olacak.

Hindistan, 459 milyondan fazla aktif yerel kullanıcıyla WhatsApp’ın en büyük kullanıcı pazarıdır ve bu yeni değişikliğin temel motivasyonlarından biri, WhatsApp’ın bölgedeki büyüyen iş tekliflerini kolaylaştırmaktır. Facebook, e-ticaret ve diğer ticari işlemler de dahil olmak üzere Hintli kullanıcılar arasında çok çeşitli işlevler için WhatsApp’ı anahtar uygulamaya dönüştürebilirse , bu, şirketi hızla genişleyen Hint teknoloji sektöründe büyük bir büyüme için konumlandıracak ve WhatsApp’ın doğrudan para kazanmasını kolaylaştıracaktır. İlk kez.

2014’te platformu geri aldığından beri hangi Facebook için bastırıyor . Mesaj dizilerindeki doğrudan reklamlar, Facebook bulundu, çalışmıyor, uygulamanın kendi Hikayeler benzeri teklifi olan WhatsApp Durumundaki reklamlar gibi diğer seçenekler de terk edildi.

Dolayısıyla, para kazanmak için bu geçişe ihtiyacı var – ve Hindistan Hükümeti geri adım atıyor ve Facebook’u değişikliği tamamen terk etmeye çağırıyor, bu, MEITY’nin endişelerini gidermek için bir çözüm bulmaya çalışırken Facebook HQ’da büyük baş ağrılarına neden olacak.

Alman yetkililer de güncellemeye karşı çıktılar ve hatta değişikliğin kullanıcı gizliliği açısından ne anlama gelebileceğine ilişkin endişeler nedeniyle güncellemeyi tek aşamada tamamen yasakladılar .

Belirtildiği gibi, şu anda Alman düzenleyiciler, Avrupa Veri Koruma Kurulu aracılığıyla AB çapında bir yasaklama istiyorlar, bu da değişikliğin Avrupa’da her iki şekilde de iptal edilmesi gerektiği anlamına gelebilir, bu da değişikliğin bir sonucu olarak Facebook’un planlanan gelişimini daha da bozabilir.

Ve tüm bunlar, endişelere yanıt olarak bir kez daha alternatif mesajlaşma uygulamaları indiren bireysel kullanıcılar dışında. Yine Facebook, değişikliğin özel mesaj dizilerinde paylaşılan bilgilerle ilgili olmadığını ve WhatsApp’ın uçtan uca şifrelemesinden ödün vermediğini defalarca yineledi.

Ancak, gizliliğe odaklanan bir uygulama oluşturduğunuzda ve kullanıcıları dışarıdan erişim tehdidi olmaksızın istedikleri her şeyi paylaşmaya teşvik ettiğinizde, Facebook artık öğrenirken, insanlar bu taahhüdü ciddiye alıyor. Ve bu, projeyi tamamen durdurabilir.

Bu, Facebook’un büyüme planlarına ve WhatsApp’ı çeşitli bölgelerde temel uygulamaya dönüştürme çabasına büyük bir darbe olur. Demek istediğim, zaten birçok kullanıcı için, ancak Facebook’un bundan para kazanması için, bu yeni iş araçlarını entegre etmesi ve bunu en doğrudan ve duyarlı bir şekilde kolaylaştırmak için politikasını güncellemesi gerekiyor.

Bunun etrafından dolaşmanın başka yolları da var, ancak çok daha fazla çaba sarf edecek ve Facebook’un sonunda çok daha fazla geliştirme yapacaklar. Ve şirket aynı zamanda mesajlaşma uygulamalarının tam entegrasyonunu planladığından, politikalarını bir aşamada daha da güncellemek zorunda kalacak, bu yüzden ileriye dönük bir yolu şu ya da bu şekilde açıklığa kavuşturması gerekiyor.

Ancak görünüm, güncelleme için belirsizliğini koruyor ve Facebook bunu başarmak için ellerinde bazı pazarlıklar yapacak.

Kesinlikle henüz bitmiş bir anlaşma değil ve Facebook’un planın bir sonraki aşamasına nasıl ilerlediğini görmek ilginç olacak.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir