Sosyal Medya

Twitter Yerel Gazetecileri ve Basın Özgürlüğünü Desteklemek İçin Yeni Bir Kampanya Başlattı

Bu ilginç. Twitter bugün, dünya basın özgürlüğü Günü’nün bir parçası olarak yerel gazetecileri desteklemek için yeni bir kampanya başlattı; bu, Twitter’da takip edilecek gazetecilerin listelerini tanıtan çeşitli gazetelerde tam sayfa reklamların yanı sıra açık basın kapsamını desteklemek için yeni eğitim programları ve fonlar içeriyor.

Twitter tarafından açıklandığı gibi:

“Gazeteciler, düşmanca çıkarlar karşısında çatışmaların ön saflarından özverili bir şekilde rapor vermeye devam ettikçe ve özellikle geçen yıl boyunca, küresel bir pandemiyi kapsayacak şekilde kişisel sağlıklarını riske atmaya devam ettikçe, onların ve endüstrilerinin desteklenmesinin çok önemli olduğuna inanıyoruz.”

Twitter, Hindistan hükümetinin hükümet karşıtı duygularla ilgili kısıtlamalar talepleriyle ve sosyal medya platformları üzerinde daha fazla kontrol için baskı yapan diğer rejimlerle ve vatandaşları tarafından yayınlananlarla uğraşmaya devam ettiği için şu anda özellikle ilginç.

Twitter, çoğu durumda, bu tür kararlara uymak zorunda kaldı – bu nedenle platform basın özgürlüğü için baskı yapıyor olsa da, bu yaklaşımda oldukça güçlü bir çatışma var.

Her iki durumda da, Twitter en azından dışa doğru basın özgürlüğünü savunmaya çalışıyor.

Belirtildiği gibi, ana unsur, #FollowLocalJournalists girişimini tanıtmak için Amerika Birleşik Devletleri genelinde 28 yerel Gazetede yayınlanan yeni, tam sayfa bir reklam kampanyasıdır.

Burada görebileceğiniz gibi, reklamlar insanları her gazete ve Twitter ekibi tarafından oluşturulan yerel gazetecilerin Twitter listelerine bağlanan alt kısımdaki QR kodunu taramaya yönlendirir. Bu, insanlara bu muhabirlerin en son haberleriyle bağlantıda kalmak için daha doğrudan bir yol sağlar ve Twitter’ın gerçek zamanlı doğası, en son haberler ve duyurularla güncel kalmak için daha zamanında bir yol sağlar.

Twitter’ın büyük bir kullanımı-ama yine de, Twitter’ın ABD dışındaki basın özgürlüğü için ayağa kalkma kapasitesi konusunda bir soru var, ki bu düzenli olarak meydan okunuyor-muhtemelen Trump Başkanlığının ardından daha da fazla.

Eski başkan Trump’ın Twitter’ı kullanması, Twitter’ın ne kadar etkili olabileceğini vurguladı; bu, o zamandan beri, kendi bölgelerinde güç ve kontrolü sürdürme çabalarının bir parçası olarak tweet’leri etkilemek ve hatta kontrol etmek isteyen diğer birçok dünya liderini gördü.

Bu sansür taleplerinden bazıları mantıklı. Örneğin, Hindistan’da, çeşitli durumlarda, Hindistan Hükümeti covıd-19 etrafındaki yanlış bilgileri sınırlamaya çalıştı. Ancak diğer birçok durumda hükümet, yerel gazetecilerin tweet’lerinin kaldırılmasını ve hesaplarının askıya alınmasını içeren pandemiyi ele alma eleştirisini de ortadan kaldırmaya çalıştı.

Twitter, bu tweetleri yerel yasalara uygun olarak kaldırdığını ve Hindistan Hükümetine sansürü etkili bir şekilde uygulama kapasitesi sağladığını söylüyor. Türkiye’de Twitter, Tweet yoluyla konuşmayı kontrol etme konusunda Türk yetkililere uymak zorunda kalırken, yerel Twitter temsilcileri yeni içerik kaldırma yasalarını yürürlüğe koymak üzere atandı.

Bu nedenle, Twitter bir şeyi teşvik ederken, özellikle ABD’de, farklı bölgelerde basın özgürlüğünü destekleme kapasitesi etrafında parametreler var.

Bu da yeni kampanyanın bir sonraki unsuruna yol açıyor – gazete reklamlarına ek olarak, Twitter da #FollowLocalJournalists için küresel bir kampanya yürütüyor.

“Herkesi – ulusal muhabirleri, gazetecilik savunuculuğu organizasyonlarını ve günlük tutkulu haber tüketicilerini – yerel gazeteciliğin etkileyici örneklerini paylaşmaya ve buna katkıda bulunan gazetecileri yükseltmeye teşvik ediyoruz. Amaç, bu gazetecilerin çalışmalarını vurgulamak ve izleyicilerini arttırmaktır.”

Twitter tarafından hükümet kararnamesiyle yasaklanmadıkları sürece.​

Twitter ayrıca, kullanıcıların Filipinler, Myanmar, Hindistan, Japonya ve Brezilya’daki etkinlikler de dahil olmak üzere sektörlerinin karşılaştığı sorunlar hakkında doğrudan gazetecilerden haber alabilecekleri dünya çapında Twitter Spaces etkinlikleri düzenledi.

Son olarak, Twitter ayrıca dünyanın dört bir yanındaki gazetecilere destek sağlayan çeşitli kar amacı gütmeyen kuruluşlara eğitim ve ‘iyi reklamlar’ hibeleri sağlayacaktır.

Genel olarak, Twitter’ın gazetecileri doğrudan güçlendirmek istediğini görmek güzel – ve bu girişim, bir şekilde, platformun haber bültenlerine yeni itişiyle aynı hizada ve gazeteciler ile izleyicileri arasında daha doğrudan bağlantıyı kolaylaştırıyor ve bu da devam eden basın özgürlüğünü desteklemeye yardımcı olabilir.

Ancak belirtildiği gibi, bunun içinde çatışmalar da var.

Basın özgürlüğünü savunmak bir şeydir ve bir diğeri de şirketin ticari çıkarlarına ve belirtilen gereklilikleri karşılamak için bu tür yerel kısıtlamalara uyma ihtiyacına uymaktır.

Bu göz önüne alındığında, biraz huzursuz oturan ve Twitter’ın tasarlayacağından biraz daha PR benzeri hissettiren bir promosyon.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir