Sosyal Medya

TikTok, YouTube’dan Devralarak VidCon 2021’in Ana Sponsoru Oldu

Bu, dijital içerik oluşturucu alanındaki muhafız değişikliği olabilir mi?

Variety , TikTok’un 2013’ten bu yana etkinliğin ana destekçisi olan YouTube’dan devralarak VidCon 2021’in ana sponsoru olmak için imza attığını bildirdi.

Gereğince Variety :

“TikTok  , 21-24 Ekim tarihleri ​​arasında Anaheim Kongre Merkezi’ne geri dönecek olan VidCon US 2021’in isim sponsoru olarak imza attı. YouTube, ikincil sponsorlar arasında hala yer alacağını söyledi, ancak değişiklik bir kaymaya işaret ediyor. etkinlikte – ve daha genel olarak yaratıcı ekonomisinde – birden fazla platformu kucaklamak.”

Gerçekten de, ana sponsor olarak TikTok ile, kısa biçimli video lideri aynı zamanda VidCon programında da önemli bir odak noktasıdır .

Bu, platformdaki içerik oluşturucular için yükselen fırsatlara ve uygulamanın artan popülaritesine işaret ediyor. YouTube, elbette, içerik oluşturucular için hala daha kazançlı para kazanma seçenekleri sunuyor, ancak TikTok gelişmeye ve e-Ticaret ve etkileyici pazarlama fırsatlarını geliştirmeye devam ettikçe, içerik oluşturucu keşfi ve büyümesi için daha fazla tanınan bir alan haline geliyor. Bu, en iyi yetenekleri elde tutma yarışında önemli bir husus haline gelebilir.

YouTube, TikTok’un bu bağlamda oluşturduğu tehdidin çok iyi farkındadır, bu nedenle kısa bir süre önce daha fazla bölgeye genişletilen Shorts beslemesiyle kendi TikTok benzeri seçeneğini başlattı . YouTube, Shorts’un zaten günlük 6,5 milyara kadar görüntülendiğini söylüyor – 2020’nin sonunda 3,5 milyara  ulaştı – ayrıca en iyi Shorts içerik oluşturucularına yardımcı olmak ve Shorts gönderileri için daha fazla teşvik sağlamak için 100 milyon dolarlık yeni bir fon başlattı . 

YouTube’un Shorts’a verdiği vurgu, her ay daha fazla kullanıcı eklemeye devam eden TikTok ile ilgili endişelerinin altını çiziyor ve VidCon sponsorluğu bu açıdan yalnızca sembolik olsa da, yine de alakalı görünüyor. Özellikle video yaratıcıları arasındaki bu dernek, TikTok’un statüsünü artırmada ve topluluğunu oluşturmada büyük rol oynayabilir. 

Günün sonunda, en iyi içerik oluşturucular eninde sonunda kendilerine en fazla kazanç potansiyeli sağlayan platformlara yönelecekler, bu da YouTube ve Facebook’un uzun vadede büyük olasılıkla kazanacağı yerdir. Ancak TikTok’un kalıcı popülaritesi önemlidir – daha önce hiçbir uygulama büyük oyunculara aynı şekilde meydan okumamıştı. Vine zirvede 200 milyon kullanıcıya sahipken, TikTok şimdi ilk milyar aktifine yaklaşıyor . 

Bu anlamda, bu önemli bir duyurudur – özellikle şu unsur göz önüne alındığında :

” Başlık sponsoru olarak TikTok, VidCon’un üç parçasına (Topluluk, Yaratıcı ve Endüstri) katılan en iyi yeteneklere ve yöneticilere sahip olacak ve açılış konuşma noktasına sahip olacak.”

TikTok’un tekliflerini sunabileceği en iyi video yaratıcılarına doğrudan bir hat. Elbette, YouTube hala net video lideridir, ancak her iki durumda da alakalı bir harekettir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir