Sosyal Medya

TikTok Yeni İş Listeleme ve İşe Alım Araçlarını Keşfediyor

Bu biraz beklenmedik bir durum.

Axios’un yeni bir raporuna göre , TikTok şu anda markaların platformda çalışanları işe almasını ve TikTok klipleri aracılığıyla kendi iç işyeri kültürlerini potansiyel adaylara tanıtmasını sağlayacak yeni bir aracı test ediyor.

Axios tarafından açıklandığı gibi :

“Pilot program, insanların TikTok’ta iş bulmasına ve aday bulmak isteyen şirketlerle bağlantı kurmasına yardımcı olmak için tasarlandı. Ayrıca, markaların TikTok’u bir işe alma kanalı olarak kullanmalarına yardımcı olmak için tasarlandı.”

Axios, şu anda olduğu gibi yeni işe alım platformunun TikTok’un kendi içinde entegre olmadığını, ancak daha sonra TikTok uygulamasına geri bağlanabilecek ayrı bir web sayfası aracılığıyla erişilebilir olduğunu söylüyor. Bu süreç sayesinde markalar, TikTok klipleri aracılığıyla paylaşılabilecek işler gönderebilirken, kullanıcılar geleneksel bir belge yerine uygulamak için bir TikTok video özgeçmişini paylaşabilir. 

Şirket şu anda aracı bir beta şirketler grubuyla test ediyor.

Bu ilginç bir gelişme, genç kullanıcılar için LinkedIn’i giderek daha rahat ettikleri ortam aracılığıyla doğrudan bağlantı sağlayan bir tür yeni bakış açısı. 

Ve aslında daha geniş kullanım eğilimleriyle uyumludur, çünkü The Washington Post tarafından Mart ayında bildirildiği üzere , TikTok zaten kariyer rehberliği ve tavsiyesi için aktif bir alan haline geliyor.

The Washington Post’ta belirtildiği gibi :

” Kızılcık suyu içen kaykaycıların ve grup dansı zorluklarının  15 saniyelik videoları ile tanınan TikTok, işsizliğin yüksek kaldığı , yeni bir neslin ilk işlerini aradığı ve salgın olduğu bir zamanda iş arama ekosisteminde hızla bir güç olarak ortaya çıkıyor. izolasyon saatlerce akılsız kaydırmaya yol açar . ” 

Bu pek olası görünmüyor, ancak aynı zamanda biraz mantıklı görünüyor, özellikle sosyal medya becerilerine sahip adaylar arayan kuruluşlar için. Son 12 ayda e-ticaretin yükselişi göz önüne alındığında, bu çok fazla.

Nitekim, SkyNova’nın yakın tarihli bir anketine göre , TikTok, işletme sahiplerinin şu anda en çok kırmak istediği sosyal platformdur, yükselen uygulama hala indirme listelerinde liderdir ve bir sonraki milyar kullanıcı uygulaması olma yolunda ilerliyor . Bunu akılda tutarak, işletmelerin bu tür roller için işe almak için TikTok’u kullanmayı düşünmesi mantıklı geliyor – ancak bunun ötesinde, kullanıcılar uygulama içindeki kariyer geliştirme ile ilgili gönderilerle giderek daha fazla ilgileniyorlar. 

TikTok’a göre, #careeradvice hashtag’ini kullanan videolar günde 80 milyondan fazla video görüntülemesi oluştururken , Tessa White gibi kariyer danışmanları eyleme geçirilebilir ipuçları sağlamak için kısa, ilgi çekici kliplerden yararlanıyor.

Gerçekten, sadece modern web kullanıcılarının gelişen dilini konuşuyor. Dijital tüketim eğilimleri , video içeriğinin giderek artan bir şekilde benimsenmesini açıkça göstermektedir ve özellikle kısa video içeriği, ister Snapchat Discover’ın epizodik, dikey hizalanmış sunumu ve şimdi de herkesin yaratıcılarını mümkün kılan TikTok klipleri aracılığıyla yükselişte. birçok bilgiyi kolayca sindirilebilir, ilgi çekici gönderiler halinde yoğunlaştıracak türler.

Ancak burada özellikle ilginç olan şey, uygulama için genişleyen kullanım durumu. TikTok ilk başladığında, hepsi saçma dans klipleri ve Vine benzeri görsel şakalar ya da sığ eğlence dışında çok az değer sunan internet memlerine verilen yanıtlardı. Bu, uygulamayı zaman içinde sürdürmek için kendi içinde yeterli olabilir, ancak bunun gibi daha yeni kullanım eğilimleri, TikTok’un kullanıcı demografisinin değiştiğini ve insanların uygulamanın hızlı, yaratıcı klipleri aracılığıyla daha fazla değer ve fırsat bulduğunu gösteriyor.

TikTok’un kendi verileri , eski kullanıcıların örneğin #parenting (4b görünümleri) ve #momlife (20b) gibi hashtag’lerle etkileşime girerek yeni kullanım durumlarını kolaylaştırması ve uygulama için yeni, potansiyel pazarlama değeri ile aynı şeyin altını çiziyor.

Kariyer tavsiyesi kliplerinin benimsenmesi, muhtemelen TikTok’un düşündüğünüzden çok daha fazla olduğuna işaret eden bu genişlemeyi daha da vurguluyor; platformun son derece uyumlu, son derece kişiselleştirilmiş algoritmaları da bu yeni vardiyaları beslemeye yardımcı oluyor ve TikTok ufkunuzu yeniden genişletiyor. .

Temelde, TikTok’u yüz değerine alamazsınız ve bunun neyle ilgili olduğunu bildiğinizi düşünüyorsanız, yeniden değerlendirme zamanı gelebilir. 

Uygulamada biraz zaman geçirmek, işinizle ve nişinizle ilgili hashtaglere göre arama yapmak, varlığını asla bilmediğiniz diğer bir kısa klip alt kültürünü ortaya çıkarabilir.  

Ve yakında, bir sonraki en iyi iş adaylarınızı bulmanıza yardımcı olabilir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir