Sosyal Medya

TikTok Platformdaki Yaratıcıları ve Sebepleri Öne çıkarmak için #CreativityForGood Kampanyasını Başlattı

Yıllık Cannes Lions reklam ödülleri yaklaşırken, Tik Tok yer almak istiyor – ama ne yazık ki, tik Tok videoları şu anda mevcut Cannes kategorilerine uymuyor.

Bunun ışığında, tiktok, tiktok kullanıcılarını dört ortak kar amacı gütmeyen kuruluştan biri veya tutkulu oldukları başka bir neden için TikTok tarzı bir kampanya veya reklam oluşturmaya davet edecek olan #CreativityForGood adlı Cannes Lions kutlamalarında kendi tanıtımını başlatıyor.

TikTok tarafından açıklandığı gibi :

“Bugün başlatılan #CreativityForGood Hashtag Challenge aracılığıyla, küresel içerik oluşturucular ve kullanıcılar topluluğumuzun sosyal değişimi nasıl yönlendirdiğini ve harekete nasıl ilham verdiğini gösteriyoruz – ister favori bir hayır kurumunu desteklemek, gönüllü olmak veya birinin gününü aydınlatmak için rastgele iyilik yapmak olsun. #CreativityForGood’un bir parçası olarak, çalışmalarıyla her gün iyilik yaratan dört uluslararası kar amacı gütmeyen kuruluşla da ortaklık kurduk.”

Girişime katılan dört kar amacı gütmeyen kuruluş şunlardır:

  • Malala Fonu  –  Öğrenci ve Nobel ödüllü Malala Yousafzai tarafından kurulan Malala Fonu, kızların okula gitmesine ve tam potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olmak için eğitim programlarına yatırım yapıyor.
  • It Gets Better Project  – Dünyanın her yerindeki lezbiyen, gey, biseksüel, transgender ve queer gençleri güçlendirme, güçlendirme ve birbirine bağlama misyonuna sahip kar amacı gütmeyen bir organizasyon.
  • IFRC  –  Uluslararası Kızılhaç ve Kızılay Dernekleri Federasyonu (IFRC), 13,7 milyondan fazla gönüllünün çalışmasıyla 192 Ulusal Dernekte 150 milyon kişiye ulaşan dünyanın en büyük insani yardım ağıdır.
  • One Tree Planted  – Çevresel hayır kurumu One Tree Planted, bireylerin ve işletmelerin çevreye geri vermelerini kolaylaştırmaya, daha sağlıklı bir iklim yaratmaya, biyolojik çeşitliliği korumaya ve dünya çapında yeniden ağaçlandırma çabalarına yardımcı olmaya kendini adamıştır.

​TikTok kullanıcıları , her birinin temel mesajlarını artırmak ve daha geniş bir farkındalığa katkıda bulunmak için # CreativityForGood hashtag’ini kullanarak bu nedenleri tanıtmak için kendi video kliplerini oluşturmaya teşvik edilecek . TikTok ayrıca, öne çıkan dört kar amacı gütmeyen kuruluşun her birine 50.000 dolar bağışlayacak.

Bu, reklam kampanyalarıyla etkileşimi artırmak isteyen ve içerik oluşturucuları TikTok becerilerini marka promosyonlarına nasıl dönüştürebileceklerini esasen düşünmeye sevk eden TikTok’tan ilginç bir yaklaşım. Bu onların yeni, ücretli tanıtım fırsatları kazanmalarına yol açabilir – bu nedenle buradaki ana odak noktası bu yardım kuruluşlarını desteklemek olsa da, bir yan yararı, daha fazla TikTok yaratıcısı için markalı içerik potansiyelini vurgulaması olabilir. 

Ayrıca, TikTok’ta reklam vermenin faydalarını ve topluluğunun bu amaçla yaratıcı becerilerini daha fazla vurgulamaya yardımcı olabilir. Yüksek etkileşim gören video klipler, platformun bu açıdan potansiyelini de vurgulayacak – ve belki de bu, TikTok’un bir tanıtım platformu olarak daha fazla tanınmasını ve gelecekte Cannes Lions yarışmasında kendi yerini almasını sağlayacaktır.

Her iki durumda da, TikTok kampanyaları için yaratıcı fikirlerin ilginç bir vitrini olabilir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir