Sosyal Medya

TikTok, Platformda Pazarlama Promosyonları için Sesin Önemi Hakkında Yeni Görüşler Paylaşıyor

Müzik, TikTok deneyiminin önemli bir parçasıdır ve platformun viral trendlerinin çoğu, kullanıcıların daha sonra kendi yaratıcı yöntemleriyle remikslediği, yeniden amaçladığı ve yeniden tasarladığı şarkılara ve ses kliplerine yanıt olarak gelir.

TikTok’un en son araştırma raporuna göre , TikTok kullanıcılarının reklamlardaki ses öğelerine diğer platformlarda olduğundan daha açık olmasıyla birlikte, ses de marka tanıtımlarının önemli bir bileşenidir.

TikTok tarafından açıklandığı gibi :

“TikTok’ta sesin temel doğasının rekor düzeyde katılım oranlarımızı artırmaya yardımcı olduğunu biliyorduk. Ancak nedenini anlamak istedik. Bu nedenle sesin dijital reklamcılık üzerindeki etkisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için Kantar ile ortaklık kurduk.”

Araştırma, kilit bulgular arasında şunları gösteriyor:

TikTok kullanıcılarının %88’i sesin TikTok deneyimi için gerekli olduğunu söyledi
Ankete katılanların %73’ü , TikTok’taki sesli reklamlara “durup bakacaklarını” söyledi; bu, diğer tüm platformlardan önemli ölçüde daha yüksek bir sonuç
TikTok, sesli reklamların hem satın alma amacında hem de marka tercihinde önemli artışlar sağladığı tek platformdur.

Geçmişte, en iyi uygulama önerileri, farklı ortamlardaki tüketiciler arasında çekiciliği en üst düzeye çıkarmak için video kliplerinize altyazılar ve diğer ses kapatma araçlarını dahil etmenin önemini vurgulardı. Ancak TikTok’ta bu daha az endişe vericidir, bunun tersi genellikle doğrudur.

Dikkat edilmesi gereken önemli bir unsur – aslında,  araştırmaya göre insanlar TikTok’ta sesi diğer platformlarda olduğundan %66 daha yüksek bir oranda “eğlenceli” olarak deneyimliyorlar.

Gereğince TikTok :

“[Ses]  kaydırma karşıtıdır ve mesajlarınızın yalnızca duyulmasına değil, aynı zamanda izleyicileriniz tarafından hissedilmesine de yardımcı olur.”

Bundan yararlanmak için TikTok, markaların şunlara bakmasını tavsiye ediyor:

  • Popüler ses lisansı – Uygulamada seslerin marka kullanımı kısıtlanmıştır, ancak markalar müzik klipleri için kendi lisans anlaşmalarını düzenleyebilir; bu, trendlerden yararlanmak istiyorsanız yardımcı olabilir
  • Markalı sesleri güçlendirin – Markalar, sahip oldukları sesleri uygulamada bir tanıtım aracına dönüştürebilir ve bu da yeni bir trendi körükleyebilir
  • Yeni sesler oluşturun – Markalar ayrıca TikTok kampanyalarında kullanmak üzere promosyonları için orijinal sesler oluşturmaya çalışabilir

TikTok ayrıca, markaların “TikTok’ta kullanılabilecek yüz binlerce lisanslı müzik ve sese” erişim sağlayan ücretsiz Ticari Müzik Kütüphanesini kullanabileceğini de belirtiyor. 

Burada bazı iyi noktalar ve bazı ilginç istatistikler var – ve yine markalar için müzik kullanımı sınırlı olsa da, uygulamadaki promosyonlarınızda ses öğelerinizi dikkate almaya değer.

TikTok’un tam ‘Sesin Gücü’ raporunu buradan inceleyebilirsiniz .

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir