Sosyal Medya

TikTok, Platform için Önemli Bir Değişim Olan E-Ticaret Testinin Sonraki Aşamasına Geçiyor

Rakiplerin yükselmesiyle TikTok, büyük potansiyelinden yararlanmak ve en iyi kullanıcılarının daha fazlasına geçmek yerine uygulamaya mesaj göndermesini sağlamak için daha fazla motivasyon sağlamak amacıyla kısa biçimli video içeriği için daha güçlü para kazanma süreçleri oluşturmak için çalışıyor. kazançlı meralar.

Bunun önemli bir unsuru e-ticaret olacak – ve Bloomberg tarafından bildirildiği üzere , TikTok şu anda  Avrupa’daki bazı işletmeler için profillerde yeni bir ürün listeleme testi ile yayın içi alışveriş araçlarını geliştirme sürecindedir . 

Gereğince Bloomberg :

“TikTok, İngiltere de dahil olmak üzere piyasalardaki tüccarlarla, uygulama içindeki milyonlarca kullanıcıya doğrudan ürün satabilecekleri yollar üzerinde çalışmaya başladı.”

TikTok’un yeni seçenekleri test etmek için Hype gibi markalarla birlikte çalıştığı, bunları daha geniş bir şekilde genişletmeden ve uygulama içinde yeni, doğrudan alışveriş seçenekleri sunacağı bildiriliyor.

TikTok yaptığı açıklamada yeni testleri doğruladı :

“TikTok, e-ticaret teklifleri ve ortaklıkları ile test ediyor ve öğreniyor ve sürekli olarak değer katmanın yeni yollarını araştırıyoruz. Kullanıcı, yaratıcı ve marka topluluğumuz için bu önemli yolları keşfederken güncellemeler sağlayacağız.”

TikTok bir süredir e-Ticaret teklifleri üzerinde çalışıyor – 2019’da klipler içindeki temel e-ticaret bağlantılarını test etmeye başladı .

O zamandan beri, canlı akışlı alışveriş etkinlikleri  ve ürün reklamlarını yayın içinde görüntülemek için Shopify ile entegrasyonla platform üzerinde satış araçlarını geliştirmeye devam etti .

Bunlar bir sonraki aşamanın habercileridir, TikTok daha yakın zamanda , işletmelerin video kliplerinin üzerine yerleştirilmiş özelleştirilebilir satışlar ve promosyon uyarıları eklemelerine olanak tanıyan ‘Promosyon Karoları’ da dahil olmak üzere uygulamaya yakında gelecek olan bir dizi yeni e-ticaret seçeneğini ortaya çıkarmıştır. ve içerik oluşturucuların yüklemelerinde ürünleri doğrudan tanıtmalarını daha iyi hale getirecek “Vitrin Fayansları”.

Bu göz önüne alındığında, platformun, belirtildiği gibi, uygulama için mantıksal bir sonraki aşama olan Avrupa’da bir sonraki test aşamasına geçtiğini görmek biraz şaşırtıcı. Çünkü TikTok, büyük bir kullanıcı tabanı oluşturmada büyük başarı elde ederken, rakiplerine karşılaştırılabilir para kazanma araçları sağlamanın ilk aşamalarında. En iyi yıldızlarının, büyük kitlelerine ve sonraki görüntüleme sayılarına dayalı olarak yayın içi reklamlarla hızlı bir şekilde büyük paralar kazanabilecekleri diğer platformlara kaymasını engellemesi gerekecek.

En iyi içerik oluşturucularının bunun yerine YouTube ve Instagram’da daha fazla para kazanabileceklerini fark etmesiyle Vine’a olan buydu. Bu ünlü yıldızlar ayrıldığında, Vine’ın aktif kullanımı düştü ve bu da sonunda uygulamanın tamamen kapatılmasına yol açtı.

TikTok, Vine’ın şimdiye kadar olduğundan daha gelişmiştir ve şu anda gelirinin çoğunu e- ticaretten elde eden uygulamanın Çin versiyonu Douyin’in başarısından ek bilgiler edinmiştir . Nitekim, Douyin’in 2020’de tek başına e-ticaret satışlarından 77 milyon dolardan fazla para ürettiği bildirildi ; bu, en iyi etkileyicilerle ortaklaşa, şu anda bir sonraki milyar kullanıcı platformu olma yolunda ilerleyen TikTok için de önemli kazanç potansiyeli sağlayacak . 

Yakın zamanda yapılan bir incelemede, TikTok’un ana şirketi ByteDance 2022 yılına kadar yıllık 185 milyar dolardan fazla e- ticarete olanak sağlamayı hedeflediğini belirtti .

Bu göz önüne alındığında, e-ticarete geçiş mükemmel bir anlam ifade ediyor ve bu, bir dizi yeni promosyon fırsatı açacak ve markaların uygulamanın ilgili kullanıcılarıyla bağlantı kurması ve ürünlerini doğrudan bu kitleye tanıtması için daha fazla araç sağlayacak.

Bu, platform için muazzam bir fırsat alanıdır ve tüm pazarlamacıların nasıl ilerlediğini ve bu yeni promosyon seçenekleri geliştikçe işletmeler için sonuçlarının ne olacağını takip etmeye değer.

Herhangi bir ilerleme konusunda sizi bilgilendirmeye devam edeceğiz.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir