Sosyal Medya

TikTok, Marka/Yaratıcı Ortaklıklarına Daha Fazla Şeffaflık Eklemek için ‘Markalı İçerik Geçişini’ Genişletiyor

TikTok, markalı içerik geçişini daha geniş bir şekilde genişleterek platformundaki markalı içeriğe daha fazla şeffaflık eklemek istiyor ; bu, etkileyicilerin yakında kliplerinde ürünleri tanıtırken açmaları gerekecek.

TikTok tarafından açıklandığı gibi :

Markalı içerik, Markalı İçerik Politikalarımıza tabidir. Markalı İçerik (BC) Geçişinin belirli bölgelerdeki beta testini desteklemek için Mayıs ayının sonunda web sitemizde Markalı İçerik Politikaları yayınladık. BC geçişi, içerik oluşturucuların belirgin ve sorunsuz bir şekilde gönderinin oluşturulmasını etkileyecek bir değer alışverişi olduğunda ifşa edin. Etkinleştirildiğinde, düğme, videonun açıklamasına bir açıklama (örneğin, #Reklam) ekler.”

TikTok’un açıkladığı gibi, Markalı İçerik geçişi, kullanıcıların ücretli promosyonlar için içerik gönderirken açabilecekleri basit bir anahtardır ve bu, kliplerine ekstra bir açıklama düzeyi ekler.

Şu anda belirli bölgelerde 10 binden fazla takipçisi olan hesaplarda bulunan bu seçenek, yakında tüm dünyadaki tüm kullanıcılara sunulacak ve tüm markalı içerik gönderileri için bir gereklilik haline gelecek.

“TikTok’ta Markalı içerik yayınlarken Markalı içerik geçişini etkinleştirmelisiniz. Video açıklamanıza ifşa eklerseniz (örneğin, #Reklam veya #Sponsorlu), sizin için uygunsa Markalı içerik geçişini otomatik olarak etkinleştiririz.”

Bu, TikTok’un yükselen ticari baskısında bir başka önlem, çünkü gelişen pazar varlığını para kazanma makinesine dönüştürmek istiyor. TikTok için zorluk, en iyi yıldızlarının TikTok klipleri yayınlamasını sağlamak için Facebook ve YouTube’a karşılaştırılabilir para kazanma seçenekleri sunmaktır ve bu, hem e- ticarete daha büyük bir baskıyı hem de marka/yaratıcı ilişkilerini kolaylaştırmayı içerecektir .

İşte bu yeni unsur burada devreye giriyor. İlgili reklam yasalarına uygun olarak, TikTok’un, mümkün olduğunda, kullanıcılarının bu tür anlaşmaları ifşa etmesini sağlaması gerekir; bu, BC geçişinin ek şeffaflığın sağlanmasına yardımcı olacağı yerdir.

Ve buna sahip olmayanlar için bile, çoğu bölgede bu tür bir açıklama sağlamak teknik olarak hala yasal bir gerekliliktir.

“Geçiş yapmaya erişiminiz olmasa bile, markalı içeriği nerede paylaştığınızı takipçileriniz için net bir şekilde açıklamanız bekleniyor.”

TikTok’un marka ortaklığı çabalarını artırmasına yardımcı olacak küçük ama önemli bir güncelleme. Hangisi daha yaygın hale geliyor. TikTok daha fazla kullanıcı eklemeye devam ettikçe , daha fazla pazarlamacı buna dikkat ediyor ve platform promosyonlarından en iyi şekilde yararlanmanın en iyi yolu, UGC ve içerik oluşturucu liderliğindeki yaklaşımlardan geçiyor.

Ve eğer bunu yapacaksanız, bu artan odaklanmayı belirtmekte fayda var.

Markalı İçerik Geçişini açmak için (kullanabiliyorsanız):

Dokunun Diğer seçenekler üzerinde Mesaj ekranında, ardından dokunun Markalı içerik
Toggle çevirin günü

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir