Sosyal Medya

TikTok, Kullanıcıların Platformdaki Reklamlara Nasıl Yanıt Verdiğine İlişkin Yeni Araştırmayı Paylaşıyor

TikTok, şaşırtıcı derecede iyi algoritmik eşleştirme sürecine dayalı olarak, kişisel ilgi alanlarınıza uygun, son derece ilgi çekici içeriğin kesintisiz akışını sağlamakta harikadır.

Ancak reklamlar bu ortamda çalışır mı? Kısa video klipler, kaydırmaya devam etmeyi kolaylaştırır, ancak bu aynı zamanda reklamlarla da ilgilidir, değil mi? Bir reklam geldiğinde, kolayca kaydırabilirsiniz, bu nedenle TikTok reklamlarına gerçek katılım ve yanıt oranı çok iyi olmayabilir.

Doğru?

TikTok’un yeni bir araştırma raporuyla belirlemeye çalıştığı şey budur , nöropazarlama araştırma firması MediaScience ile ortaklık kurarak,  rakip platformlara kıyasla etkileşimi, hatırlamayı ve genel yanıtı ölçmek için 343 katılımcıyla bir dizi reklam testi yürütmek.

Bunun laboratuvar kontrollü bir test olduğunu belirtmekte fayda var – açıklamaya dayanarak, normal uygulama içi deneyimi büyük ölçüde kopyalıyor gibi görünüyor.

“Katılımcılar, bir TikTok deneyimi veya üç rekabetçi platform deneyiminden biri aracılığıyla istedikleri hızda ilerlediler. Her deneyimin her biri 8 test reklamı içeriyordu ve katılımcıların normalde yaptıkları gibi reklamları ve içeriği atlamalarına izin verildi. ”

MediaScience daha sonra, TikTok promosyonlarının gerçekten işe yarayıp yaramadığı ve ne kadar yankı uyandırabileceği hakkında daha fazla fikir edinmek için katılımcıların her bir reklama nasıl tepki verdiğini ölçmek için göz izleme, kalp atış hızı izleme ve GSR teknolojisini kullandı.

İşte buldukları:

Öncelikle, TikTok reklamları için marka hatırlama rakamları, sınırlı görüntüleme sürelerinde bile güçlüydü.

“ Marka hatırlama, bir reklamın izlendiği süreyi artırır, ancak TikTok’taki reklamlar, görüntüleme süresinden bağımsız olarak güçlü bir marka hatırlaması sağlar. Ekranda 6 saniye veya daha kısa bir reklam, 20 saniye veya daha uzun süre görüntülenen reklamlara kıyasla hatırlanma oranının %38’ini sağladı. ”

Bu, TikTok kullanıcılarının her birinin içeriğini anlamak için yalnızca birkaç saniyeniz olduğu için daha fazla dikkat gerektiren kısa kliplerle içerikle daha geniş bir şekilde nasıl etkileşime girdiğiyle ilgili olabilir. Belki de bu, TikTok kullanıcılarının daha fazla eğilimli olduğu ve bu nedenle daha kısa bir maruz kalma süresinden daha fazlasını hatırlayabildiği anlamına gelir.

Bu, daha geniş katılım süresi istatistiklerinde de pekiştirildi ve TikTok şunları kaydetti:

“ Bir reklamın ekranda ne kadar kaldığına bakılmaksızın, TikTok ilk birkaç saniyede erken dikkat çekiyor ve fizyolojik etkileşim sağlıyor. Başka bir deyişle, TikTok’taki reklamlar, diğer platformlardaki benzer reklamlardan daha az zaman alıyor.”

TikTok ayrıca marka mesajlaşmasının TikTok’ta diğer uygulamalara göre daha iyi alındığını ve TikTok’ta reklam veren markaların diğer platformlardan daha güçlü marka algısı oluşturduğunu söylüyor.

Tabii ki, bu aynı zamanda yaklaşmaya ve görüntülenen reklamların gerçek özelliklerine de iniyor. TikTok reklamları organik TikTok içeriğiyle daha uyumluysa (platformun defalarca tavsiye ettiği gibi) ve bu nedenle akışta yıkıcı promosyonlardan daha doğal hissediyorlarsa, o zaman kullanıcıların bu tür içeriğe daha açık olması şaşırtıcı değil gibi görünüyor. TikTok’un harika faktörü, en azından bir şekilde doğru anlayan markalara da etki edebilir.

Dolayısıyla dikkate alınması gereken başka unsurlar da var, ancak buradaki veriler, TikTok kullanıcılarının tanıtım içeriğine açık olduğunu ve yanıt ve katılım oranlarının, en azından kısmen, daha fazla odaklanmış uygulama içi etkileşime dayalı olarak genellikle diğer platformlardan daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Bunun gerçek satışlara nasıl dönüşeceği, izleyici uyumu ve yaklaşımı da dahil olmak üzere bir dizi faktöre bağlı olacaktır. Ancak buradaki veriler, TikTok’un nasıl çalıştığını ve hangi promosyonların en iyi yankı bulduğunu öğrenmek için zaman ayıran markalar için önemli faydalar olabileceğini gösteriyor.

Belki tatil pazarlama planlamanızda dikkate almaya değer – TikTok’un tam çalışma notlarına ve ipuçlarına buradan göz atabilirsiniz .

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir