Sosyal Medya

TikTok Çevrimiçi Zorbalıkla Mücadele İçin Yeni #CreateKindness Kampanyası Başlattı

TikTok, daha açık ve teşvik edici bir topluluk atmosferini teşvik etmek amacıyla çevrimiçi zorbalıkla mücadele ederken, uygulamada pozitifliği ve katılımı teşvik etmek için yeni bir kampanya başlattı .

TikTok tarafından açıklandığı gibi

“TikTok’ta topluluğumuzun güvenine değer veriyoruz ve kapsayıcı bir atmosfer yaratarak onu korumak için çok çalışıyoruz. Zorbalık davranışı, insanların kendilerine olan güvenini zedeleyerek uygulamanın güvene dayalı doğasına zarar verir. Uygulama içi olmasına rağmen bunun farkındayız. etkileşimler bazıları için zararsız görünebilir, insanların çevrimiçi deneyimlerinin etkisi, uygulamayı kapattıklarında her zaman kaybolmaz.Bu nedenle, topluluğumuzdan deneyimleriyle ilgili hikayelere büyük değer veriyoruz ve bu nedenle TikTok’un bir yer olarak kalmasına yardımcı olacak önlemlere yatırım yapıyoruz nezaket ve şefkatin geliştiği yer.”

Uygulamanın genç izleyiciler arasındaki popülaritesi ve TikTok kliplerinin açık, herkese açık doğası göz önüne alındığında, TikTok bu konuda benzersiz bir konumdadır. 

TikTok’un tasarımı, daha yakın arkadaş grupları arasında paylaşmak yerine geniş bir kitleye yayın yapmaya ve en son trendlere katılmaya odaklanmıştır (ancak isterseniz özel olarak yayınlayabilirsiniz  ). Buna TikTok kullanıcılarının yaklaşık üçte birinin bildirildiğine göre 14 yaşın altında olduğu gerçeğini ekleyin ve uygulamanın neden bu tür endişelere diğer sosyal uygulamalardan daha fazla odaklanması gerektiğini görebilirsiniz.

TikTok ayrıca gençleri saldırgan ve zararlı içeriklere maruz bıraktığı endişeleri arasında içerik politikaları konusunda çeşitli bölgelerde çeşitli soruşturmalar altında. Avrupa Komisyonu kısa süre önce TikTok’a  , potansiyel olarak zararlı materyallere maruz kalması nedeniyle küçükler için bir tehlike olduğu iddialarını yanıtlaması için bir ay verirken, İtalyan makamları yakın zamanda şirketi  yaş doğrulama politikalarıyla ilgili sorular arasında 500.000’den fazla hesabı kaldırmaya zorladı .

Bu endişeler göz önüne alındığında, TikTok’un bu açıdan odağını geliştirmesi mantıklıdır ve yeni bir uygulama içi kampanya bu tür sorunları çözmese de, kullanıcının odağını mevcut raporlama ve koruma araçlarına kaydırmasına yardımcı olabilir. Bu tür sorunları azaltmaya yardımcı olmak için.

#CreateKindness kampanyası, bir dizi TikTok yaratıcısı tarafından hazırlanan, gerçek ve kişisel hikayelerini uygulama aracılığıyla anlatmayı amaçlayan bir animasyon video serisini içerecek.

” Kendine özgü animasyon stillerini ve seslerini kullanarak ve videoların sonunda kendilerini açığa vuran bu içerik oluşturucular, eve önemli bir mesaj iletiyorlar: Her hesabın arkasında, nezaket ve saygıyla muamele görmeyi hak eden gerçek bir insan var.”

TikTok, videoları ay boyunca Keşfet sayfasında sergileyecek ve aynı zamanda  kullanıcıları “iyiliği yaymanız için size ilham veren yürek ısıtan anları ve yorumları paylaşmaya” teşvik edecek #CreateKindness hashtag mücadelesini başlattı .  

Buradaki endişelerin kapsamı ve TikTok’un büyümeye ve daha fazla genç kullanıcıya ulaşmaya devam ettiği için şu anda sahip olduğu etki göz önüne alındığında, bunun gibi bir platform içi kampanyanın büyük bir etkisi olacağından emin değilim – ancak Aynı zamanda, zarar veremez ve belki de daha fazla ifade ve desteği teşvik ederek, uygulama içinde daha kapsayıcı bir atmosfer oluşturmaya katkıda bulunabilir.

Ancak açıkça, devam eden çeşitli soruşturmalar göz önüne alındığında, TikTok’un bu cephede yapacak gerçek işleri var. Bunu da üstleniyor, ancak gelişmiş algılama ve denetleme süreçleri ile iyileştirilmiş yaş doğrulama kontrolleri, burada gerçek sonuçları göreceği yerlerdir.

#CreateKindness kampanyası muhtemelen PR’den daha fazlasıdır, ancak bu konuda gerçek itici güç TikTok’un uyguladığı dahili önlemler olacaktır.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir