Sosyal Medya

Satış Huninizin Her Aşamasında Instagram Profilinizi Nasıl Kullanabilirsiniz?

Instagram, uzun zamandır popüler bir pazarlama aracı olmuştur ve dünyadaki pek çok marka artık sosyal medya etkileyicilerini bulmak ve işbirliği yapmak ve yerleşik seslerini satış oluşturmak ve farkındalık oluşturmak için kullanmak için kullanıyor.

Ancak pek çok işletme, daha etkili bir satış hunisi oluşturmak için ücretsiz bir pazarlama kanalı oluşturmak için kendi Instagram profilini kullanmaz.

Kuşkusuz, satış huninizi oluşturmak zaman alır – bir başkasının zaten var olan otoritesini kullanmak, kendi otoritenizi inşa etmeye yatırım yapmaktan çok daha hızlıdır. Bununla birlikte, kendi varlıklarınızı oluşturmak uzun vadede daha etkilidir ve daha fazla yatırım yapmadan otomatik pilotta satış yapmanızı sağlar.

Peki Instagram kanalınız daha etkili bir satış hunisi oluşturmanıza nasıl yardımcı olabilir?

Öncelikle, huni konseptinin nasıl çalıştığına dair hızlı bir açıklayıcı – bir satış hunisi, müşterilerinizin bir satın alma yolunda nasıl ilerlediğinin görsel bir temsilidir. En basit haliyle, ortalama bir satış hunisi üç ana aşamadan oluşur:

Dönüşüm hunisinin üst kısmı (yani markanızın ve ürünlerinizin bir müşteriye ilk tanıtımı)
Dönüşüm hunisinin ortası (yani burası, bir müşterinin siz veya ürününüz hakkında daha fazla bilgi sahibi olacak kadar ilgi duyduğunu veya merak ettiğini hissettiği yerdir)
Dönüşüm hunisinin alt kısmı (yani, müşterinizin ürününüzü bir alışveriş sepetine eklediği ve satışı tamamladığı yer burasıdır)

İyi kullanıldığında Instagram, bu segmentlerin her birinde ekstra bir destek sağlayabilir.

1. Dönüşüm hunisinin tepesi: Alakalı tıklamalar oluşturan Instagram hikayeleri oluşturun

Instagram Hikayeler çerçevesinde tıklanabilir bağlantıların kullanılmasına izin verdiğinden, Instagram Hikayeleri giderek daha etkili bir pazarlama kanalı haline geldi.

“Kaydırma” bağlantıları, Instagram’dan doğrudan yönlendirme trafiği oluşturma yeteneği ekler – ve işinizi iyi yaparsanız, bu trafik iyi hedeflenmiş ve yüksek oranda dönüşüm sağlayacaktır.

Ancak herkes Hikayelerde Yukarı Kaydır bağlantılarına erişemez. Bu seçeneğe hak kazanmak için marka profilinizin şunlara ihtiyacı vardır:

  • En az 10.000 takipçiye sahip olmak
  • Doğrulanmış bir hesap olun

Bunların her ikisi de nispeten elde edilebilir, ancak biraz çalışma gerektiriyor. Ancak, bir varlık oluşturduktan ve doğrulama sürecinden geçtikten sonra, Hikayeler bağlantıları eklemek değerli bir değerlendirme olabilir.

Ama sadece hikayelerinizden satış yapmaya başlamamalısınız. Bu, takipçi kaybetmenin iyi bir yolu. Bunun yerine, Hikayelerinizin performansını en üst düzeye çıkarmak için bu temel öğelere odaklanmalısınız.

  • Çok “satış” olmadan yumuşak satış yapabilen yaratıcı fikirler kullanın
  • Dikkat çeken ve dikkat çeken ilgi çekici hikayeler oluşturun

2. Dönüşüm hunisinin ortası: Sosyal kanıtı düzenlemek ve sergilemek için Instagram’ı kullanın

Dönüşüm hunisinin ortası içeriği, pazarlama stratejinizin önemli bir parçası olan ilk giriş ile ilk etkileşim arasındaki köprüdür. Burası, müşterinizin ayrılmaya veya kalmaya karar verdiği ve ürününüze bir şans verdiği yerdir.
Sosyal kanıt, özellikle Instagram aracılığıyla kolaylaştırılabilen, kolayca doğrulanabilirse, bu kararın verilmesine yardımcı olma eğilimindedir. Çok sayıda perakende markası, ürünlerini yaratıcı ve ilgi çekici şekillerde öne çıkaran gerçek kişileri bulmak için Instagram’ın küratörlüğünü yapıyor.
İşte Instagram tarafından desteklenen güçlü bir sosyal kanıt örneği:

Bu türden küratörlü içerik, ürününüzü gerçek hayat bağlamında sergiler, sadık müşterilerinizin ilgisini çeker ve topluluk oluşturmaya yardımcı olur. Tüm bunlar, satış hunisinin güçlü ortasını oluşturmak için geçerlidir.

Açıkçası, içeriklerini sitede ve / veya kendi yayınınızda yeniden kullanmadan önce Instagram kullanıcılarından izin istemeyi unutmayın, ancak bu aynı zamanda sosyal medya aktif müşterilerinizle etkileşim kurmak için iyi bir fırsattır..

3. Dönüşüm hunisinin altı: Instagram yeniden hedeflemeyi kullanın

Eminim hem Facebook’ta hem de Instagram’da son zamanlarda etkileşim kurduğunuz sitelerden veya markalardan gelen reklamlar gördüğünüzü fark etmişsinizdir. Bu, eylemde yeniden hedeflemedir – Facebook, işletmelerin Facebook ve Instagram reklamlarını sitenizi ziyaret eden ve bir tür eylem gerçekleştiren kişilere hedeflemesini sağlar.

Özellikle, alışveriş sepetinizi satın almayı tamamlamadan terk eden müşterileri yeniden hedefleyebilirsiniz . İşte tam da bu şekilde Instagram, satış hunisi performansınızı artırabilir ve en altında daha fazla eylemi tetikleyebilir.

Bonus: Daha fazla etki için yerinde yeniden hedeflemeyi kullanın

Pek çok pazarlamacı, yeniden hedeflemenin kendi sitelerinde de işe yarayabileceğinin farkında değil – yani, sitenizi daha önce ziyaret etmiş kişilere (yani geri gelen trafiğinize) özel harekete geçirici mesajlar ve teklifler sunmanın yanı sıra bu kişilere özel içerik sunabilirsiniz. Instagram’dan gelenler.

Finteza , yeniden hedefleme kampanyaları oluşturmanıza ve yönlendirme kaynağına ve site kullanıcılarınızın sitedeki geçmiş eylemlerine dayalı olarak yerinde tanıtım içeriği sunmanıza olanak tanır . Örneğin, Instagram’dan gelen kişilere sitenizden çıkıp geri gelseler bile özel indirimler göstermek için bir süreç oluşturabilirsiniz.
Ayrıca Instagram satış huninizi ve tüm yöntemlerinizin etkinliğini analiz etmenize yardımcı olacaktır.

Instagram, özellikle platformu tam potansiyeline kullandığınızda güçlü bir pazarlama aracı olabilir. Elbette, etkili bir satış hunisi oluşturmak için kullanmanız gereken tek araç bu değil, ancak mevcut pazarlama araç paketinize kesinlikle harika bir katkı olabilir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir