Sosyal Medya

Planlarının Yeniden Değerlendirilmesi İçin Artan Çağrıların Ortasında Facebook, ”Çocuklar İçin Instagram” ile İlerliyor

Ayrı bir ‘Çocuklar için Instagram’ iyi bir fikir olabilir mi, yoksa gençleri sosyal medyanın ve daha geniş web’in tehlikelerine çok erken maruz bırakır mı – ve özellikle Instagram’ın durumunda, aşırı zihinsel baskı ekler ve aralarında siber zorbalığı kolaylaştırır mı? giderek daha genç ve daha duyarlı kullanıcılar?

Açıkça görülüyor ki, birçok uzman ve düzenleyici  ABD’deki milletvekillerinin Facebook’tan Çocuklar için Instagram planlarını durdurması için yeni bir çağrı yaparak, böyle bir durumla kolaylaştırılabilecek ve güçlendirilebilecek potansiyel zarar ve tehlikelere dikkat çekerek ikincisine yöneliyor app.

CNBC tarafından bildirildiği üzere :

” 44 eyalet ve bölgeden başsavcılar, Facebook’u  13 yaşın altındaki çocuklar için Instagram hizmeti oluşturma planlarından vazgeçmeye çağırdı ve sosyal medyanın çocuklar üzerindeki zararlı sağlık etkilerine ve Facebook’un platformundaki çocukları korumanın darmadağınık geçmişine atıfta bulundu.”

AGS mektup sosyal medyanın gençlerin kullanım “gençler arasında zihinsel sıkıntı, kendine zarar verme davranışlarını ve intihara” artırabileceğini göstermektedir çeşitli araştırma raporları değinir.

“Küçük çocuklar, Instagram hesabına sahip olmanın getirdiği çeşitli zorluklarla başa çıkabilecek donanıma sahip değiller. Çocuklar gelişmiş bir gizlilik anlayışına sahip değiller. Özellikle, hangi içeriğin başkalarıyla paylaşmaya uygun olduğunu, yani kalıcılığı tam olarak anlayamayabilirler. çevrimiçi bir platformda yayınladıkları içerik ve çevrimiçi paylaştıklarına kimin erişimi var. “

Mektup, Facebook’un genç kullanıcıları korumadaki önceki başarısızlıklarını daha da vurguluyor; bu özel örnek, uygulamalarından birinin önceki küçük sürümü olan Messenger for Kids ile ilgili:

“2019’dan gelen raporlar, Facebook’un altı ila 12 yaş arasındaki çocuklara yönelik Messenger Kids uygulamasının, çocukların çevrimiçi etkileşimlerdeki kısıtlamaları aşmasına ve daha önce çocuklar tarafından onaylanmamış yabancılarla grup sohbetlerine katılmasına olanak tanıyan önemli bir tasarım hatası içerdiğini gösterdi. ebeveynler.”

Nitekim Facebook , 2019’da Messenger for Kids’teki grup sohbetleri özelliğiyle ilgili hızla çözülen potansiyel bir sorun olduğunu ve kötüye kullanıldığına dair hiçbir kanıt bulunmadığını doğruladı . Ancak yine de, uygulamanın ana odak noktası çocukları korumak olduğunda ve bunu hiçbir şekilde yapmadığında, Facebook haklı olarak bundan sorumlu tutulacaktır. 

Ancak yine de, Messenger for Kids, genel olarak nispeten olaysız kaldı ve şu anda aylık 7 milyona kadar aktif kullanıcı , bu yüzden açıkça, birçok çocuk ve ebeveyn uygulamanın değerini görüyor. Bu, hepimiz fiziksel olarak ayrı kalırken Messenger for Kids’in bağlantıyı kolaylaştırdığı salgın sırasında daha da güçlendi.

Daha fazla çocuk uygulamayı kullanıyor ve dijital bağlantının faydasını görürken, aynı zamanda sosyal medyanın artılarını ve eksilerini daha genç yaşta öğrenmelerine yardımcı oluyor, bu da şu anda genel interaktif sürecimizde oynadığı kritik rol göz önüne alındığında önemli. 

Bu göz önüne alındığında, Çocuklar için Instagram mantıklı olabilir. Olabilir?

Instagram şefi Adam Mosseri’nin belirttiği gibi, teklifin mantığı, ideal olarak daha genç kullanıcıların hastalıklara istenmeyen maruz kalma risklerinin bulunduğu ana uygulamaya katılma arayışını ideal olarak engelleyecek ayrı bir Instagram platformu sunarak olmasıdır. daha geniş ağın% ‘si

“Bunun, dahil olan herkes için daha güvenli, daha iyi ve daha sürdürülebilir bir sonuç olduğuna dair hiçbir şüphem yok.”

Mosseri ve Instagram ekibi, çeşitli güvenlik önlemleri içeren Instagram for Kids’i geliştirme yolunda çoktan ilerliyor; Messenger for Kids gibi ebeveynler de çocuklarının uygulamada kiminle iletişim kurabileceği ve etkileşimde bulunabileceği konusunda tam kontrol sağlayacak.

35 çocuk ve tüketici grubundan oluşan uluslararası bir koalisyonun Facebook’a uygulama planlarını durdurması için yaptığı son çağrıyı da içeren projeye yönelik devam eden eleştirilere rağmen , Mosseri açıkça bunun ileriye doğru yol olduğuna inanıyor .

“Biraz tokatlansak bile doğru şeyi yapmak bizim sorumluluğumuz.”

Çocuklar için Instagram’da reklam olmayacak ve çocuk aktiviteleri hakkında veri toplanmayacaktır. Facebook ayrıca projede çocuk gelişimi, çocuk güvenliği ve zihinsel sağlık uzmanlarının yanı sıra gizlilik savunucularıyla birlikte çalıştığını söylüyor .

Bu yüzden, gerekli tüm kutucukların üstünü çiziyor – ancak yine de, özellikle küçükler arasında Instagram kullanımıyla ilgili açıkça önemli endişeler var ve bu, Facebook’un sonraki adımları atmadan önce yeniden değerlendirmek için geliştirmeyi bekletmesine neden olabilir.

Veya Facebook yine de ilerleyecektir – Mosseri’nin belirttiği gibi, şirket doğru yolda olduğuna inanıyorsa, bir PR vuruşu yapmaya istekli.

Ama öyle mi?

Uygulamanın resme odaklanması ve Instagram’ın zaman içinde popüler hale getirdiği yoğun bir şekilde düzenlenmiş, airbrush estetiği göz önüne alındığında, bu, kullanıcılara diğer insanların gerçekte neye benzediğine ve sonuç olarak nasıl karşılaştırıldıklarına dair tamamen çarpık bir görünüm sağlayabilir. Bunu akılda tutarak, potansiyel olarak bu tür bir baskıyı genç insanlara eklemek iyi bir hareket mi?

Açıkçası, birçok uzman bunun büyük bir endişe olduğu konusunda hemfikir. 

Facebook bunu kabul edecek mi yoksa büyüme yolunda ilerlemeye devam edecek mi?

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir