Sosyal Medya

Pinterest’in Teknolojiden Sorumlu Başkan Yardımcısı, Katılımı En Üst Düzeye Çıkarmak ve Tüm Kullanıcılara Hizmet Vermek İçin Gelişen Çabalarını Anahatlarıyla Anlatıyor

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde Pinterest, daha kapsayıcı seçenekler sunmayı amaçlayan ileri teknoloji ve geniş bir bakış açısına öncelik vermek için tasarlanmış bir şirket içi değişim ile çeşitliliği daha büyük bir odak noktası haline getirdi.

Uygulamanın bir e-ticaret platformu olarak artan alaka düzeyi göz önüne alındığında, hem çeşitli ürünleri ve yaratıcıları sergileme hem de ilgili ürünleri arayanlar arasında katılımı en üst düzeye çıkarma kapasitesi ile önemli bir unsurdur.

Bu konuda daha fazla bilgi edinmek için kısa süre önce Pinterest’te Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Jeremy King ile konuştuk. Jeremy, platformun kapsayıcılığı en üst düzeye çıkarma çabalarına ve platform için neden bu kadar kritik bir odak noktası olduğuna dair bir genel bakış sunarken, bu unsurla ilgili gelecek planlarını da özetledi.

Jeremy’nin açıkladığı gibi:

“Kim olursanız olun, kendinizi üründe gerçekten görmenin ne anlama geldiğini düşünmenin görsel bir platform olarak bizim sorumluluğumuz olduğuna inanıyoruz.”

Pinterest’in bu kritik öğeyi nasıl ele aldığı konusunda Jeremy’den daha fazla bilgi için okumaya devam edin.

S: Pinterest’in kapsayıcılık çabalarının bir sonucu olarak hangi temel kullanım etkilerini gördünüz?

JK: Çeşitlendirme çalışmalarımızda son birkaç yılda elde ettiğimiz en büyük başarılardan biri, verileri çeşitlendirmek ve modelleri farklı içerikle eğitmek oldu. Bu çalışma sayesinde, etkileşim ve aramalarda artışa yol açan daha çeşitli öneriler sunabiliyoruz. Platformumuza artırılmış gerçeklik katmanı getiren Try On ürünümüze cilt tonu aralıklarını da entegre ettik. 

Cilt tonu aralıklarıyla AR Try On ile, Pinner’ların AR’li Pinlerde satın alma niyeti gösterme olasılığının standart Pinlere göre 5 kat daha fazla olduğunu gördük. AR, çeşitli arama ve filtrelemeye izin verdiği için daha iyi bir üründür. Bu önemli ürünlere kapsayıcılık getirmeye devam ediyoruz.  

Çeşitlilik ve temsil için inşa etmek sadece yapılacak doğru şey değil, küresel işimiz için en iyi şeydir.

Pinterest her zaman pozitiflik, ilham ve alaka düzeyi için bir platform olmuştur. İnsanların ilham almalarına yardımcı olmak için, teknolojiyi bu pozitifliği geliştirecek şekilde bilinçli olarak tasarlamamız gerekiyor (en son örneğimiz, sektörde bir ilk olan kilo verme reklamlarını yasaklamamızdır .)

S: Pinterest’in cilt tonu arama özelliğini kaç kişi kullanıyor?

JK: Cilt tonu aralıkları özelliği tüm dünyada kullanıma sunuldu ve şu anda 14 ülkede mevcut. Uluslararası lansmanı yaparken, kendileri için en uygun güzellik sonuçlarını araştıran ve iyileştiren Pinner’lar için yerel ve alakalı içeriğin görünmesini sağlamaya odaklandık. Pinterest, her ay 80 milyondan fazla insanın güzellik fikirleri aradığı dünyanın en büyük güzellik platformlarından biridir. Geçen yıl boyunca, Pinterest’te güzellik fikirlerini keşfetmek için cilt tonu aralığı özelliğini kullanan Pinner’larda 5 kat artış gördük.

S: Pinterest sistemlerinin hangi öğelerinin mevcut önyargıdan etkilendiğini buldunuz?

JK: 2018’de cilt tonu serilerinin ilk versiyonunu piyasaya sürdüğümüzden beri kapsayıcı ürünler üzerinde çalışıyoruz ve artırılmış gerçeklik de dahil olmak üzere birçok alanda kapsayıcı teknolojiyi entegre etmek için yatırım yapmaya devam ettik. 

Arama sonuçlarımızda her kişi için doğru şekilde kişiselleştirmeyen önyargılarımız olduğunu fark ettiğimiz için cilt tonu aralıkları oluşturduk. Pinner’lardan, cilt tonu aralığına özel arama sonuçları bulmanın zor olduğunu ve en alakalı fikirleri bulmaya çalışmak için sorgulara metin eklediklerini duyduk. Görsel bir platform olarak çözümümüz, çeşitli cilt tonlarını temsil eden bir paletle aramaları filtrelemeyi kolaylaştırmaktı. Teknolojiyi ve modelleri geliştirmeye ve verileri çeşitlendirmeye yatırım yapmaya devam ettikçe sonuçlardaki yanlılığı azaltmaya başladık.

S: Pinterest, alışveriş deneyimindeki önyargıyı ortadan kaldırmak için başka neler üzerinde çalışıyor? 

JK: İnovasyona yaklaştığımızda, insanların halihazırda Pinterest’i nasıl kullandıklarına bakarız ve bunu elimizden gelen en kapsayıcı, ilham verici ve eyleme geçirilebilir deneyim haline getirmek için çalışırız. Bu, sizin için en uygun fikirleri bulmayı, nasıl işe yarayabileceği veya uyacağının önerilerini görmeyi ve satın almayı kolaylaştırmayı içerir. Pinterest’teki en popüler kategorilerden biri olarak, önce cilt tonu aralıkları ile güzelliği ele aldık ve daha sonra AR Try on ile bu kategorileri genişletmeye devam edeceğiz.

Temel ürün alanları olarak içerik oluşturuculara ve alışverişe odaklanmaya devam ediyoruz. Yeterince temsil edilmeyen gruplardan içerik oluşturucuların ürünlerini ve fikirlerini keşfetmeyi kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Ayrıca, platforma doğal gelen alışveriş özelliklerini tanıtmak için insanların Pinterest’e geldiği ticari amaçtan da yararlanıyoruz. Ve her şeyi kapsayıcı ve özgün bir şekilde yapmak. Örneğin, AR Denemesi ile AR’mizde herhangi bir cilt yumuşatma veya değiştirme özelliği bulamazsınız, bu da onu artırılmış olmaktan çok daha gerçek bir gerçeklik haline getirir.

S: Daha kapsayıcı bir yaklaşım oluşturmak isteyen markalar için ne gibi ipuçlarınız var?

JK: Platformlar ve verileri işleyenler için bu verileri çeşitlendirmek hayati önem taşıyor. Müşteri tabanınız nedeniyle veri kümenizin önyargılı olduğu bir konumda olabilirsiniz ve sahip olmadığınız yeni verileri kaynaklamanız gerekebilir. Bu pahalı olabilir ve maliyet ile faydayı dengelediğiniz bir an olabilir, ancak verileri çeşitlendirmek ve AI’daki önyargıyı azaltmak artık uzun vadede karşılığını verecektir. Bu, AI alanındaki herkes için geçerlidir.

Tüm şirketlerin, geleceğin teknolojisinin herkese fayda sağlamasını sağlamak için AI araştırmacıları ve mühendisleri arasındaki çeşitliliği artırmak için adımlar atması gerekiyor. Yalnızca belirli bir insan popülasyonu için çalışan bir geleceğin teknolojisi durumu yaratmak büyük bir kötülük olurdu. Teknoloji şirketleri, yapay zekadaki önyargıları çözmekten çok uzak, ancak teknolojiye daha fazla şefkat ve kapsayıcılık getirmek için her gün çalışabiliriz.

İçeriği çeşitlendirmek ve markanızı temsil eden içerik oluşturucular arasında temsil edilmesini sağlamak da önemlidir. Sunduğunuz ürün, tasarım ve hizmetlerin temsili olması için renk topluluklarından oluşan araştırma ve odak gruplarıyla çalışın ve bunları telafi edin. Ayrıca, yeterince temsil edilmeyen gruplardan kişilerin sahip olduğu işletmeleri bulmayı ve desteklemeyi kolaylaştırın. 

Her zaman söyleriz, temsil edilmediğinizi hissetmezseniz ilham alamazsınız. Markalar, topluluklarının – ve gelecekte istedikleri topluluğun – sundukları ürünlerde kendilerini görebilmelerini sağlamalıdır.

Jeremy King, Pinterest’te Mühendislikten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısıdır ve daha önce sekiz yıl boyunca Walmart’ta Teknolojiden Sorumlu Başkan olarak görev yapmıştır. Jeremy’yi Twitter’da takip edebilirsiniz .

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir