Sosyal Medya

Pinterest Kilo Verme İle İlgili Tüm Reklamları Yasaklıyor

Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği’nin verileri, pandemi sırasında sağlıksız beslenme modellerinde keskin bir artış gösterdiği ve Pinners’ın radikal bir kendini kabullenmeyi benimsemesi nedeniyle, Pinterest zaten yasaklanmış olan kilo kaybıyla ilgili reklamlar listesini tamamlıyor.

Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği yardım hattı, 2020’de ruh sağlığı ve yeme bozukluğu mücadeleleriyle ilgili çağrı hacminde bir önceki yıla göre %40’lık bir artış yaşadıklarını bildirdi . Pinterest’teki daha yeni trendlerle birleştirilen bu veriler ışığında, platform politikalarını güncelleyerek kilo verme görselleri ve diliyle ilgili tüm reklamları yasakladı . 

Pinterest tarafından açıklandığı gibi :  

“Pinners topluluğumuz büyüdükçe sağlıklı beslenme, sağlıklı yaşam tarzı ve fitness ipuçları gibi konulara yönelik aramalar da artıyor. Yeme bozukluklarını ve diğer kendine zarar verme türlerini görüntüleyen, gerekçelendiren veya teşvik eden içerikleri yasaklarken, onu arayanlar için faydalı ve alakalı içerik sağlamaya devam edeceğiz. Örneğin, Pinner’lar ne zaman yeme bozuklukları ile ilgili anahtar kelimeler arasa, arama sonuçlarını engeller ve onları ek kaynaklar bulabilmeleri için NEDA gibi uzman kuruluşlara yönlendiririz. Pinterest ayrıca, doğrudan mobil uygulamamız ve web sitemizden erişilebilen, duygusal sağlık uzmanları tarafından geliştirilen çeşitli duygusal refah etkinlikleri sunar. Pinner’lar, minnet ve öz şefkat egzersizlerinin yanı sıra ruh hallerini iyileştirmeye yardımcı olabilecek diğer etkileşimli uygulamaları keşfetmek için basitçe “#pinterestwellbeing” için arama yapabilir.“ 

Pinterest, aşağıdakilerden herhangi birini içeren reklamları zaten yasaklamıştı:

  • Kilo kaybı veya iştah kesici haplar, takviyeler veya diğer ürünler;
  • Kilo verme öncesi ve sonrası görüntüleri; 
  • Liposuction veya yağ yakma gibi zayıflama prosedürleri; 
  • Belirli vücut tiplerini veya görünümlerini alaya alan veya itibarsızlaştıran görüntüler veya dil gibi vücudu utandırma; ve
  • Gerçekçi olmayan kozmetik sonuçlara ilişkin iddialar

Kilo vermeyle ilgili tüm reklamları yasaklayan yeni politika artık şunları da içeriyor:

  • Herhangi bir kilo verme dili veya görüntüsü; 
  • Kilo verme veya kilo verme ürünleriyle ilgili herhangi bir referans; 
  • Belirli vücut tiplerini idealize eden veya kötüleyen herhangi bir dil veya görüntü; 
  • Beden Kitle İndeksi (BMI) veya benzeri indekslere atıfta bulunmak; ve
  • Cilde giyilen veya uygulanan bir şey yoluyla kilo kaybı olduğunu iddia eden herhangi bir ürün

Pinterest, fitness ürünleri ve hizmetleri gibi sağlıklı yaşam tarzlarını ve alışkanlıkları tanıtan reklamlara, kilo vermeyi teşvik etmedikleri sürece izin verileceğini de ekliyor. Bu, pandemi sırasında sağlıklı egzersiz için ana fırsatları olabilecek birçok gencin normal rutinlerinden ve hobilerinden koptuğu için önemli bir uyarlamadır. Şimdi, aynı gençler, yaklaşık 15 ay uzak kaldıktan veya uzaklaştıktan sonra sosyal çevrelerine geri dönmek zorunda kalmanın baskısını yaşıyor ve birçoğu vücut imajı ile ilgili güvensizlikler yaşıyor.

Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği Geçici CEO’su Elizabeth Thompson şunları söyledi: 

“NEDA, Pinner’ların, özellikle de diyet kültürü, vücut utandırma ve yeme bozukluklarından etkilenenlerin zihinsel sağlığına ve esenliğine öncelik verme konusunda bu gerekli adımla cesaretlendiriliyor. Bu küresel politikanın diğer kuruluşları ve şirketleri potansiyel olarak zararlı reklam mesajları üzerinde düşünmeye ve anlamlı bir değişiklik yaratacak kendi çalışma politikalarını oluşturmaya teşvik edeceğini umuyoruz.”

Bu hareket, çoğu insanın ilham almak, yeni fikirler bulmak ve pozitiflik aramak için platforma atladığı Pinterest için mantıklı. Bu, insanların %90’ından fazlası tarafından olumlu bir yer olarak kabul edilen Pinterest’in uzun zamandır benzersiz kalitesi olmuştur . Pinterest , olumlu çevrimiçi ortamların, orada görünen markalar üzerinde nasıl bir “halo etkisi” olduğunu daha önce belirtmişti ; bu, insanların daha açık, güvenilir ve onlara karşı olumlu bir şekilde konumlandığı anlamına geliyor.

Pinterest ayrıca, vücut tarafsızlığının radikal kendini kabul hareketini destekleyen aramalarda bir eğilim sergiledi:

  • “Sağlıklı zihniyetle ilgili alıntılar” aramaları bir önceki yıla göre 13 kat arttı,
  • “Vücut tarafsızlığı” ve “vücudu utandırmayı durdur” sözleri 5 kat arttı, 
  • Vücut kabul fiyatları 7 kat arttı ve
  • “kendini sevme illüstrasyon sanatı” 63 kat arttı.

Trende daha fazla odaklanmak için Pinterest, tüm hafta boyunca dünyanın dört bir yanındaki içerik oluşturucuların Fikir Pinlerini Bugün Sekmesi’nde sunarak onları “vücutlarıyla ilişkilerini yeniden hayal etmelerini” sergileyecek.

Pinterest, marka ve tüketici güvenliğinin ateşli bir savunucusu olarak öne çıkıyor. TAG, Pinterest’e platformun sıkı standartları karşılamasını gerektiren bir marka güvenliği sertifikası verdiğinden, çabaları yakın zamanda markalar tarafından kabul edildi . Pinterest’in bu alandaki diğer çabaları arasında, 2020’nin sonlarına doğru Global Alliance for Responsible Media’ya katılmak ve platformun Pinterest’i markalar için güvenli bir yer haline getirmeye yönelik uzun yıllara dayanan çabalarını özetleyen özel bir Marka Güvenliği Merkezi başlatmak yer alıyor. 

Sektördeki diğer kişileri marka ve tüketici güvenliğine yönelik harekete katılmaya teşvik etmek için Pinterest, kendi eylem zaman çizelgelerini ve gelecekteki adımlara bağlılıklarını ileterek uygun politika oluşturmanın önemini vurgulamaktadır .

Benzer vücut pozitifliği ve kabullenme eğilimleri sosyal medya platformlarında ivme kazanıyor ve markaların tüketicilerin zihniyetlerindeki değişimi görmezden gelmesini imkansız hale getiriyor. İşletmeler için bu değişiklik, kendi mevcut mesajlarına yakından bakma ve bir kez olsun olumluya odaklanmak için hedef kitlelerine katılma fırsatı sunuyor.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir