Sosyal Medya

Instagram, Tüm Bölgelerde Reels Reklamlarını Başlattı

Instagram, bugünden itibaren tüm bölgelerde kullanıma sunulacak yeni formatla Reels reklamlarının genişlemesiyle ilerliyor.

Instagram’a göre:

“Belirli ülkelerde test ettikten sonra, bugün tüm dünyaya Reels reklamlarını sunuyoruz. Reels, sizi takip etmeyen insanlara ulaşmak için Instagram’daki en iyi yer ve markaların ve içerik oluşturucuların herkes tarafından keşfedilebileceği büyüyen küresel bir aşama. Bunlar reklamlar, işletmelerin daha büyük kitlelere ulaşmasına yardımcı olacak ve insanların markalardan ve içerik oluşturuculardan ilham verici yeni içerikler keşfetmesine olanak tanıyacak.”

Demek istediğim, keşif için ‘en iyi yer’ muhtemelen biraz PR esnemesidir, ancak sonuçta, bu, Instagram tanıtımlarınızla hedef kitlenize ulaşabileceğiniz başka bir yüzeydir ve bu, Instagram’ı zorlamaya devam ettikçe önemli bir potansiyel sağlayabilir. Uygulamada daha büyük bir öğe haline getirmek için makaralar.  

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, Makara reklamları tam ekran formatında görüntülenecek ve ayrı Makaralar arasında gösterilecektir,  

“Normal Makara içeriğinde olduğu gibi, bu reklamlar döngü halinde olacak ve 30 saniyeye kadar uzayabilecek. İnsanlar Makara reklamlarını yorumlayabilir, beğenebilir, görüntüleyebilir, kaydedebilir ve paylaşabilir.”

Büyük ölçüde reklam öğesine ve reklam içeriğinizin ne kadar ilgi çekici olduğuna bağlı olduğundan, biçimin ne kadar etkili olacağını söylemek zor. Örneğin, TikTok reklamları organik göründüklerinde ve hissettiklerinde daha iyi performans gösterirler, böylece kullanıcılar gelir gelmez geçmişe hızlıca kaydırmazlar. 

Ancak kesinlikle kısa biçimli videodan para kazanma zor. Vine bunu zor yoldan buldu, ancak başka hiçbir platform reklamları kısa biçimli video akışlarıyla etkili bir şekilde birleştiremedi, çünkü kullanıcılar tanıtım gönderilerini kolayca atlayabilir ve bunları yayının ortasında veya videodan önce ekleme seçeneği yoktur.  

Instagram muhtemelen bu formatın en azından reklam ortakları için olumlu sonuçlar vermesini umuyor.

Instagram, Reels reklamlarını geçen ayın sonlarında Kanada, Fransa, İngiltere ve ABD’deki markalara genişletmeden önce Nisan ayında Hindistan, Brezilya, Almanya ve Avustralya’da başlattı . Genişletme, daha sürdürülebilir bir Reels eko sistemi oluşturmak amacıyla, daha geniş Reels para kazanma çabasının bir parçasıdır ve bu, ideal olarak Reels yaratıcılarının çabaları için ödeme alabilmelerini sağlayacaktır.

Ancak formatın gerçek değerinin belirlenmesi biraz zaman alacak ve test edilecek. 

Instagram, Reels kullanımıyla ilgili herhangi bir resmi rakam paylaşmadı, ancak Instagram şefi Adam Mosseri,  seçeneğin “hem insanların ne kadar paylaştığı hem de ne kadar tükettiği açısından” arttığını belirtti . Instagram ayrıca , Reels’in geçen Haziran ayında TikTok’un yasaklandığı Hindistan’da belirli bir kullanım ivmesi gördüğünü söyledi  (ve Reels  sadece birkaç gün sonra piyasaya sürüldü ) 

Ancak yine de TikTok’un gerisinde adil bir yol ve kullanıcıların artık TikTok’ta Facebook veya Instagram’da olduğundan daha fazla zaman harcadıklarını öne süren yakın tarihli bir raporla , Facebook şüphesiz Makara kullanımını teşvik etmeye odaklanmaya devam edecek gibi görünüyor. kullanıcıların geçiş yapmasını ve TikTok’un son derece uyumlu video akışının hiç bitmeyen girdabına kapılmalarını engelledi.

Devam eden bu itme ile, bu Makaraları iyi bir reklam seçeneği haline getirebilir, ancak bireysel sonuçlar değişecek ve format da muhtemelen zaman içinde biraz değişecektir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir