Sosyal Medya

Instagram, Reels Etkileşimini Artırmak için Arama Seçeneklerine Yeni ‘Ses’ Sekmesi Ekliyor

Instagram, özellikle uygulamadaki arama sekmesinde ses arama kapasitesini ekleyerek, aynı temele dayalı Reels oluşturmaya odaklanarak müzik kliplerine dayalı trendlere dokunmayı kolaylaştırdı.

Burada görebileceğiniz gibi, artık Instagram’da arama yaptığınızda, uygulamada kullanılabilecek çeşitli parçaları vurgulayan yeni bir ‘Ses’ sekmesine geçebileceksiniz. Herhangi bir parçaya dokunun ve o şarkının örneklerini kullanan reelslerin TikTok benzeri bir görüntüsünü göreceksiniz.

Instagram sesli arama

Ardından sesi kendi kullanımınız için kaydedebilir ve aynı zamanda ilham almak için ilgili trendlere ve kliplere tam bir genel bakış elde edebilirsiniz.

Yani, hemen hemen her parçayı kullanan örnek kliplere kadar ‘Sesler’ sekmesini kopyalayan bir TikTok özelliği.

TikTok Sesler Sayfası örneği

Yani daha geniş anlamda yeni bir şey değil. Ancak Instagram, TikTok’tan artan rekabeti savuşturmak amacıyla Reels kullanımını zorlamak istediğinde, kullanım eğilimlerine uyum sağlaması ve ilgili keşfi mümkün olan en iyi şekilde kolaylaştırması mantıklı.

Bu, daha fazla insanın da trend Reels yaratmasını sağlayacak mı?

Yani, muhtemelen. Kesinlikle TikTok’ta büyük bir rol oynuyor ve Reelsde benzer kapasiteye sahip olması, kullanımı en üst düzeye çıkarmaya da yardımcı olacak.

İlginç bir şekilde, bu aynı zamanda YouTube’un kendi TikTok benzeri Shorts özelliği içinde aynı şeyin nasıl yapılacağını tanıtan yeni bir reklam kampanyası başlattığı gün geldi .

Yani tüm bu araçlar aynı ve her geçen gün birbirlerine daha da benziyorlar. TikTok daha fazla kullanıcı eklemeye ve özellikle genç kitleler arasındaki etkisini artırmaya devam ettikçe, hem Instagram hem de YouTube’un mümkün olan her yerde kullanıcı geçişlerini bastırmak ve TikTok’u kendi başlarına yemeyi durdurmak için çoğaltma araçları eklemeye devam edeceğine bahse girebilirsiniz. seyirci tabanları.

Çünkü Facebook MySpace’in yerini aldığında gördüğümüz gibi, genç kullanıcılar arasındaki trendler çok daha büyük değişimlere yol açabilir. Ve TikTok henüz büyük mavi uygulamayı devralacak şekilde ayarlanmamış olsa da, birçok açıdan açıkça daha büyük bir düşünce haline geliyor. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir