Sosyal Medya

Instagram, Reels Algoritmasının Nasıl Çalıştığına İlişkin Yeni Bir Bakış Sunuyor

Yeni bir büyüme fırsatı olarak Instagram Reelsten yararlanmak istiyor ancak bunun tam olarak nasıl çalıştığından ve etkileşimi en üst düzeye çıkarmak için tam olarak ne yayınlamanız gerektiğinden emin değil misiniz?

Şanslısınız, çünkü bu hafta Instagram, reelsi sıralarken dikkate aldığı temel faktörlere ilişkin yeni bir genel bakış paylaştı ; bu, nihai olarak, bu öğelerle uyum sağlayarak Reelslerin erişimini nasıl en üst düzeye çıkarabileceğinize işaret ediyor.

Ancak bundan biraz daha fazlası var. Her iki durumda da, işte Instagram’ın Reels sıralamasının temel hususlarını vurgulayan gönderisi.

İlk olarak Instagram, dört temel faktöre dayanarak her kullanıcının hangi Makaralarla ilgileneceğini nasıl belirlediğini vurgular: 

Bu nedenle, ne kadar çok Reels izlerseniz ideal olarak baştan sona Instagram, ne görmek istediğinizi belirlemek için o kadar fazla ilgi sinyaline sahip olur ve Beğenilerin ve yorumların ek, doğrudan faktörlerinin de büyük bir rol oynamasıyla birlikte.

Ancak Instagram, etkileşimi de teşvik etmek istiyor; bu nedenle, daha sonra orijinali temel alarak kendi Makaralarınızı oluşturma olasılığınız daha yüksekse, bu içeriğin daha fazlasını da görürsünüz. İçerik oluşturucular için bu, kliplerinizin gösterimini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için trend olan seslerden yararlanmaya çalışmak için başka bir neden olabilir.

Ardından Instagram, Makaraların erişimini artırabilecek en önemli dört sinyali paylaşıyor.

Dolayısıyla bunlar daha yaygın algoritma öğeleridir – her kullanıcı geçmiş etkileşim geçmişine ve her klibin belirli ayrıntılarına (tekrar ses dahil) dayalı olarak daha fazla içerik görür.

Ancak, Instagram’ın “piksellere ve tam karelere dayalı video anlayışını” etkilediğini belirtmek ilginçtir. Başka bir deyişle, Instagram, her klipte neyin gösterileceğini belirleyen bir AI sistemine dayalı olarak, izlediğiniz videolara benzer daha fazla içerik göstererek etkileşimde bulunduğunuz şeyi eşleştirmeye çalışıyor. Facebook’un video tanımlama algoritmaları her zaman gelişiyor ve bu giderek daha önemli bir faktör haline gelecek – bu nedenle, örneğin köpekler hakkında Reels ile etkileşime girerseniz, özet akışınızda daha fazla köpek göreceksiniz, basketbol izlemek daha fazla basketbola, teknelerden teknelere yol açacaktır. , vb.

Bu sürecin ne kadar ayrıntılı olduğunu bilmiyoruz, ancak görsel tercihleriniz hakkında çok kesin olabilir – ve yine, zaman içinde sürekli öğreniyor ve gelişiyor.

Ve son olarak Instagram, Reels dağıtımında neyi sınırlayacağına dair bu ilginç genel bakışı da paylaşıyor.

Instagram daha önce , filigran tanımlamasını kullanarak seçebileceği TikTok’tan yeniden paylaşılan kliplerin erişimini sınırlayacağını belirtmişti . Ancak, Instagram’ın Makaralar’daki siyasi konularla ilgili içeriğin yanı sıra siyasi figürler tarafından yapılan Makaralar’da aktif olarak cesaret kırıcı içerik olduğunu da belirtmek ilginçtir.

Açıkça, Instagram, daha hafif ve eğlenceli içerik için tasarlanan Reels içinde herhangi bir ilgili komplikasyondan kaçınmaya hevesli – ancak platformun siyasi içeriği aktif olarak cezalandırdığını ilk kez görüyorum.

Dolayısıyla, bir siyasi aday veya grup için sosyal medya yürütüyorsanız, Makaralar muhtemelen sizin için değildir, buradaki ek notlar ve işaretçiler Makaralar stratejinizi hassaslaştırmanıza yardımcı olabilir.

Yine de, belirtildiği gibi, bundan daha fazlası var.

İstediğiniz tüm teknik özellikleri okuyabilirsiniz, ancak sonuç olarak, tüm sosyal platformlarda ve gönderi seçeneklerinde olduğu gibi Makaralarda yankı uyandıracak olan şey, eğlenceli ve izleyici yanıtını teşvik eden içeriktir. Tutarlı bir şekilde kaliteli, ilgi çekici içerik oluşturmak zordur ve bunu basitçe gerçekleştirebilecek hiçbir hile ve bilgi yoktur – herhangi bir formülü izleyerek videolarınızın her birini viral hitlere dönüştürecek kuralcı bir kılavuz yoktur.

Büyük ölçüde, bu deneme yanılmadır, zaten başarıyı görenlerden öğrenmek, gelişiminizi hızlı bir şekilde izlemenize yardımcı olacaktır.

Ama bu bir öğrenme sürecidir. Aksi takdirde, elbette, yerleşik uzmanlıklarından ve güvenilirliklerinden yararlanarak anında çekiş kazanmak için etkileyicilerle ortak olabilirsiniz. Ancak, kişisel olarak harika Makaralar, Snap’ler veya TikTok klipleri veya başka bir şey oluşturmak istiyorsanız, gerçekten anahtar, her uygulamayı kullanmak için zaman ayırmak ve neyin işe yaradığını öğrenmek, ardından oradan kendi fikirlerinizi yinelemektir. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir