Sosyal Medya

Instagram, Müzik Keşfini İyileştirmek İçin Keşfetmede Yeni ‘Ses’ Sekmesini Test Ediyor

Instagram, bazı kullanıcılar için Keşfet seçeneklerinde görünen ve uygulamadaki belirli parçaları aramanızı sağlayan yeni bir ‘Ses’ sekmesi ile TikTok odaklı başka bir eklentiyi test ediyor gibi görünüyor.

Bu örnekte de görebileceğiniz gibi, Twitter’da @wfbrother tarafından yayınlanan (ve Matt Navarra tarafından paylaşılan) yeni seçenek, şarkıları anahtar kelimeye göre aramanıza olanak tanır ve instagram’ın sisteminde kayıtlı parçaların bir listesini sağlar. Bir sonuca dokunmak sizi o şarkı/klip için ayrı bir sayfaya götürür; bu, sesi kendi yayınınıza kaydetme veya kullanma seçeneklerini içerirken, aynı şarkıyı veya sesi kullanan tüm makara kliplerini de gösterir.

Tiktok’taki aynı işlevselliğe çok benzer. TikTok şarkı başlığı için arama ve bir şarkı Başlığı TikTok bir klipte kullanıcılar, en son Trend parçaları girmeleri bakmak gibi app etkileşim ve Paylaşım arttı kendisi için, ve diğerleri belirli temalar etrafında Müzik Klipleri oluşturduk nasıl ihtimam gösteren aynı ses, kullanılan tüm kliplerin bir ekran götürecektir dokunarak yoluyla ederken ‘Ses’ sekmesini benzer sonuçlar bulmak mümkün olacak.

Aynı şeyi İnstagram makaralarının kendisinde de yapabilirsiniz – herhangi bir makara klibinin altındaki müzik işaretine dokunun ve bu parçayı kullanan tüm Makaraların aynı listesini bu yeni ses sekmesinde olduğu gibi gösterecektir. Yani gerçekten, işlevsel olarak yeni bir şey değil, ancak uygulama içindeki müzik katılımını en üst düzeye çıkarmanın ve belki de daha geniş bir kitleye en son makaralar trendlerinden bazılarını vurgulamanın başka bir yolunu sunuyor.

Büyük olasılıkla burada asıl odak noktası budur. İnstagram hala Tiktok’tan artan rekabeti savuşturmak için makaraları daha büyük bir unsur haline getirmeye çalışıyor ve bu yeni keşif seçeneği popüler parçalara dayalı en iyi trendleri sergilemenin başka bir yolu olabilir.

Facebook İnstagram’ın ayrıca, kullanıcıları makara klipleri oluşturmaları için ödüllendirecek yeni bir teşvik programı üzerinde çalıştığı ve aynı zamanda makaraları Facebook’a paylaşmanın yeni yollarını test ettiği ve ağındaki erişimini genişlettiği bildiriliyor.

Bu işe yarayacak ve makaralı klipslerle daha fazla insanı meşgul edecek mi? Muhtemelen bir dereceye kadar olacak, ancak bunun insanları Tiktok’tan uzaklaştırmak için yeterli olup olmayacağı muhtemelen daha büyük bir sorudur ve bu cephede pek olası görünmüyor.

Facebook kullanıcıları İnstagram üzerinde olanlardan daha uygulamada daha fazla zaman harcıyor iken geçen hafta, App Annie yeni veriler, kullanıcıların artık, ortalama olarak, insanlar Facebook’ta olduğu gibi, tiktok çok fazla zaman harcıyoruz gösterdi. Çeşitli zorluklara rağmen, tiktok güçten güçlenmeye devam etti ve şimdi Facebook’un sürekli olarak yetişmesini sağlayan müzik katılımı gibi yeni trend değişimlerinde lider.

Facebook, tüm kartları genel kullanıcılar ve genel katılım açısından hala elinde tutuyor ve hem reklam harcaması hem de erişim açısından büyük bir avantaja sahip. Ancak tiktok, kendi tarafında bir diken olmaya devam ediyor ve platformun genç izleyicilerle olan bağlantısı ve bunun eski parantezlere giren yeni alışılmış davranışlar oluşturma potansiyeli göz önüne alındığında, uzun vadeli beklentileri için büyük bir tehdit haline geldi.

O Facebook demek risk altındadır? Hayır, Facebook hala genel liderdir ve yeni bölgelerdeki devam eden büyümesi, AR ve VR teknolojilerine yaptığı yatırım gibi, ileriye doğru sürekli evrim için konumlandırılmıştır. Ancak Facebook Facebook’un çeşitli zorluklarını silkip devam ettirebildi, ki bu hiç şüphesiz Zuck ve Co için bir düzeyde bir endişe kaynağı olacak ve uygulamanın bir süredir Facebook için bir sorun olmaya devam etmesini sağlayacak.

Peki Facebook ne yapabilir? Bunun gerçekleşmesine izin vermek yerine, Facebook hiç şüphesiz bu gibi çoğaltma özellikleri eklemeye devam edecek, kullanıcıları uygulamalarında tutmak için tasarlanmış küçük, yinelenen eklemeler, daha sonra oluşturdukları arkadaş ağları arasında kullanabilecekleri aynı işlevselliği vererek, bunun yerine tiktok’a yüzmek yerine.

Facebook için Facebook için şu ana kadar etkili bir yaklaşım oldu – ama belki de bu sefer, kullanıcı tabanının daha büyük parçalarını Facebook ve IG’YE geri döndürmek için kendi yenilikleriyle gelmesi gerekecek.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir