Sosyal Medya

İnstagram, Keşfet İçin Tiktok Benzeri Bir Dikey Besleme Sunumunu Test Ediyor

TikTok’un  esasen son 18 ayın tamamında en çok indirilen uygulama olduğunu ve hala genç izleyiciler arasında popülerliği ve kullanımı artmakta olduğunu hatırlatmaya ihtiyacınız varsa , bu muhtemelen iyi bir bilgi istemidir.

Uygulama araştırmacısı Alessandro Paluzzi tarafından fark edildiği üzere Instagram, bir kez daha girildiğinde Instagram’ın içerik önerileri arasında gezinmenizi sağlayacak olan Keşfet için TikTok tarzı dikey içerik beslemesinin yeni bir testiyle video rakibini geçersiz kılmak istiyor gibi görünüyor. ve çok görüntülü gönderilerde hızlıca kaydırın.

Paluzzi’nin belirttiği gibi, testte Keşfet bölümü, siz bir gönderiye dokunana kadar normal kalır. Bunu yaptığınızda, gönderi yeni tam ekran, Makara benzeri ekrana genişler. Ardından, normal Keşfet listesine geri dönmek için ekranın sol üst köşesindeki geri okuna dokunabilir veya bunun yerine, Keşfet özet akışınızdaki bir sonraki gönderiye geçmek için yukarı kaydırabilirsiniz. Ayrıca, ekranın alt kısmındaki gri çizgilerle gösterilen çok görüntülü karusellerde hızlıca kaydırabilirsiniz.

Hangi, belirtildiği gibi, çok TikTok-vari. Ama aynı zamanda, aslında bir tür parlak. 

TikTok’un bu aşamada Instagram’a göre sahip olduğu büyük bir avantaj, içerik keşfinde ve her kullanıcıya etkileşim davranışlarına göre kişisel olarak alakalı, eğlenceli herkese açık gönderileri vurgulama ve daha sonra varsayılan ana sayfa olan ‘Sizin İçin’ sayfası aracılığıyla onlara beslenmesidir. uygulamada yayınlayın (‘Takip edilen’ yayınınızın aksine).

Instagram şefi Adam Mosseri, TikTok’un bu unsurdaki liderliğini bile kabul etti ve şu anda TikTok’un ‘güvenilir eğlence’ sağlamada Instagram’dan daha iyi olduğunu belirtti.

Mosseri’nin geçen ay söylediği gibi :

“TikTok’a dokunabileceğinizi biliyorsunuz ve hemen gülümseyip eğleneceksiniz.”

Instagram bu konuda o kadar iyi değil, çünkü Instagram hala büyük ölçüde zaten takip ettiğiniz kişilerle ve oluşturdukları içerikle, ana sayfa akışınızda ve Hikayelerde görünen içerikle sınırlı. Bu, Instagram’ın algoritmasının size gösterebileceği harika, ilgi çekici içeriğin miktarını sınırlarken, Instagram’ın tasarımı, her klibi birer birer tam ekran bir ekranda sunan TikTok kadar örtük değildir.

Bu, TikTok’un ‘Sizin İçin’ beslemesi için seçebileceğiniz daha geniş bir içerik yelpazesine sahip olduğu ve sizi meşgul etmeye yardımcı olduğu anlamına gelmez, aynı zamanda uygulama içinde gerçekleştirdiğiniz her eylemin, her bir kliple ilgili olduğu anlamına gelir. Özet akışında aynı anda birden fazla gönderi ve ayrıca başlıklar, reklamlar, Hikayeler vb. görüntülenen Instagram veya Facebook’un aksine yeniden gösterilir.

Teknoloji analisti Eugene Wei , bu öğeye ve temelde sunum stiline inen bu gönderide TikTok’un algoritmasına nasıl güç verdiğine ve TikTok’un daha sonra her kullanıcının her kliple etkileşiminden neler toplayabildiğine dair derinlemesine bir genel bakış sağladı .

Wei’nin belirttiği gibi :

” Videonun oynatılmaya başladığı andan itibaren yaptığınız her şey, o videoya yönelik duygularınızın bir işaretidir. Oynatmayı bitirmeden bir sonraki videoyu kaydırıyor musunuz? Örtük (sınırda açık olsa da) bir ilgisizlik sinyali. İzlediniz mi? birkaç kez dönmesine izin veriyor mu? Bu konuda bir şeyler size çekici geliyor gibi görünüyor. Videoyu yerleşik paylaşım bölmesi aracılığıyla mı paylaştınız? Olumlu duyarlılığın bir başka güçlü göstergesi. Sağ altta dönen LP simgesine dokunursanız ve aynı film müziğiyle daha fazla video izleyin, bu zevklerinize ek bir işarettir.”

Instagram, genel içerikle aynı göstergelere sahip değildir, ancak bunları Makaralara dahil etmeye çalışmıştır. Ancak o zaman bile, Instagram’ın ana odak noktası, daha geniş keşif ve içerik gösterimi değil, takip ettiğiniz kişiler ve profillerdir.

Ancak, tam ekran sunumla, odağına odaklanarak ve algoritmalarının benzer etkileşim davranışlarını daha spesifik olarak kaydetmesine yardımcı olarak Keşfet’e benzer bir süreç oluşturabilirse, belki Instagram da aynı şekilde daha duyarlı hale gelebilir ve böylece gösterilmesini sağlayabilir. kullanıcıların beğendikleri şeylerden daha çok, hoşlanmadıklarından daha az olması ve Keşfet’in her kullanıcıyla daha uyumlu hale getirilmesi.

Ayrıca, yukarı kaydırmada ve her gönderiyi tek bir ekranda tüm dikkatinizi toplamada, gelişen tüketim davranışlarıyla da uyumludur. Ve bu sunum tarzından hoşlanmıyorsanız, teorik olarak, bildiğiniz şekliyle Keşfet’e geri dönebilecek ve kesintiyi en aza indirebileceksiniz.

Bu, uygulamanın karşı karşıya olduğu TikTok bilmecesine mükemmel bir yaklaşım olabilir – ve ana beslemenize açıkken, takip ettiğiniz kullanıcılardan gelen gönderileri gösterirken (daha önce bunun bir aşamada değişeceğini tahmin etsem de ), Keşfet’i daha ilgi çekici, daha ilgi çekici bir sunum stiliyle daha ilgi çekici, daha alakalı bir yayın haline getirebilirse, bu büyük bir adım olabilir.

Paluzzi’nin örnek klibine dayanarak oldukça iyi geliştirilmiş gibi görünen olumlu bir deney gibi görünüyor. Instagram’a bunun canlı ortamda test edilip edilmediğini ve planların neler olabileceğini sorduk ve geri döndüğümüzde bu gönderiyi güncelleyeceğiz.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir