Web

Google, Veri Paylaşımını Devre Dışı Bırakan Android Kullanıcıları için Veri Takibini Sınırlamanın Yeni Yollarını Test Ediyor

Google’ın, Android’de uygulama içi veri izlemeyi devre dışı bırakmayı seçen kullanıcılar için korumalarını iyileştirmeye çalıştığı bildiriliyor ; bu, birçoğunun Apple’ın IDFA sürecindeki son güncellemesine bir yanıt olarak görüyor .

Financial Times tarafından bildirildiği üzere , Google, Reklam Kimliklerini paylaşmayı reddeden Android kullanıcıları için, Apple’ın IDFA işaretçisi gibi, şu anda pazarlamacıların uygulamalardaki etkinliklerini izlemelerini sağlayan ek güvenlik önlemleri eklemek istiyor.

Gereğince FT :

“Android kullanıcıları zaten reklam izlemeyi sınırlayabiliyor veya Reklam Kimliklerini sıfırlayabiliyor, ancak geliştiriciler, Google’ın şu anda çökerttiği alternatif cihaz tanımlayıcılarına güvenerek bu ayarları atlatmayı başardılar. Google, Çarşamba günü Play’e gönderdiği bir e-postada değişiklikleri duyurdu. Mağaza geliştiricileri, “kullanıcılara verileri üzerinde daha fazla kontrol sağlamak ve güvenlik ve gizliliği artırmaya yardımcı olmak” istediğini yazdı.

Güncelleme, kapsam dışında kalmayı seçen kullanıcılar için Reklam Kimliklerine erişmeye çalışan geliştiricilerin yakında yalnızca ‘tanımlayıcı yerine bir dizi sıfıra’ erişebilecekleri anlamına gelecektir.

Bu, Apple’ın ATT güncellemesi nedeniyle zaten bir yığın uygulama içi veriyi kaybetmiş olan dijital pazarlamacılar için başka bir darbe olabilir. ATT – veya AppTrackingTransparency – iOS kullanıcılarına artık kullandıkları her uygulamada veri takibi hakkında soru sorulduğunu ve isterlerse verilerinin paylaşılmasını durdurma seçeneğiyle birlikte görüyor.

Apple, istemlerin, veri şeffaflığını iyileştirmeye ve insanlara kişisel bilgilerine nasıl erişildiği konusunda daha fazla kontrol sağlamaya yönelik artan değişimle uyumlu bir hareket olduğunu söylüyor. Google, benzer koruma ve kontroller sağlamaya çalışacağını da belirtti , ancak Google , yaptığı hareketlerin reklamverenlerin reklam süreçlerini sürdürmek için alakalı bilgiler toplamaya devam etmelerini sağlayacağını söylüyor .

” Web’in büyüsünün bir parçasının, içerik oluşturucuların herhangi bir bekçi olmadan yayınlayabilmeleri ve içerik oluşturucuların kendilerini çevrimiçi reklamcılık yoluyla finanse edebilmeleri nedeniyle web kullanıcılarının bu bilgilere özgürce erişebilmeleri olduğuna inanıyoruz.”

Bir düzeyde veri takibine yönelik süregelen ihtiyacın farkında olan Google, bu gelişen gereksinimleri karşılamak için ‘ Privacy Sandbox ‘ deneyleri üzerinde çalışıyor. reklam destekli şirketleri korkutan ön istemler.

Bu yeni hareket, hâlâ bu yaklaşımla uyumludur, ancak veri erişimini kısıtlamaya yönelik artan değişimi yansıtmaktadır; bu, kampanyalarını optimize etmeye çalışan reklam ortakları ve medya alıcıları için daha fazla sınırlamaya yol açabilir.

Bu açıdan ideal olmayabilir, ancak mantıklı ve beklenti, daha fazla kullanıcı veri izlemeyi engellemeyi seçip uygulama içi içgörü akışını sınırladıkça, üçüncü taraf verilerinin zaman içinde giderek daha sınırlı hale geleceği yönünde olmalıdır.

Bu, birinci taraf verilerine daha fazla odaklanılmasını ve hedef kitlenizle doğrudan bağlantının sürdürülmesini sağlayarak, etkilerin en azından bir kısmını ortadan kaldırmaya yardımcı olabilir.  

Google’ın nihai değişikliklerinin bu bağlamda ne anlama geleceği tam olarak belli değil, ancak ileride reklam hedeflemeyi nasıl etkileyeceği konusunda sizi bilgilendirmeye devam edeceğiz.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir