Web

Google, Hizmetler, Rezervasyonlar ve Kolaylaştırılmış Katalog Yükleme Dahil İşletme Profilleri için Yeni Listeleme Seçenekleri Ekliyor

Google, yeni hizmet listeleri, rezervasyon seçenekleri ve Google’ın Alışveriş araçlarında keşfedilmeyi en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için ürün kataloğunuzda tarama için basitleştirilmiş bir süreç dahil olmak üzere Google İşletme profilinizi iyileştirmeye yardımcı olacak bazı yeni ve basitleştirilmiş seçenekleri duyurdu .

Öncelikle, Google, hizmet tabanlı işletmelerin doğrudan Arama ve Haritalar listelerinden yeni hizmetler eklemeleri için yeni bir süreç ekledi.

Google tarafından açıklandığı gibi :

“İşletmeniz inşaat, oto tamir veya saç şekillendirme gibi yerel hizmetler sunuyorsa, sunduğunuz hizmetleri ve varsa hizmet verdiğiniz yerel alanları kolayca güncellemek için artık Arama’daki ‘Profili düzenle’ menüsünü kullanabilirsiniz. Güzellik için ve kişisel bakım işletmeleri, kirpik uzatma, kutu örgüler, kıvırcık saç,  balyaj , dreadlocks veya sakal düzeltme gibi özelliklerinizi sergileyin .”

İşletmeler artık Google’ın yedek ortakları aracılığıyla doğrudan Google Arama’dan çevrimiçi rezervasyonları da etkinleştirebilir . Desteklenen birçok platformdan birinden ( burada listelenmiştir ) bir profil için kaydolduğunuzda , arama listenizden rezervasyon alabilir ve bağlantıyı daha da kolaylaştırabilirsiniz.

Restoranlar artık Arama ve Haritalar’daki İşletme Profillerine menü öğeleri de ekleyebilir.

“Arama’daki ‘Profili düzenle’ menüsü aracılığıyla tüm menünüzü veya öne çıkan yemeklerinizi eklemeniz ve düzenlemeniz yeterlidir. Bu yeni giriş noktaları, gıda işletmelerinin bilgilerini güncellemelerine ve halihazırda kullandıkları uygulamalardan müşterilerle doğrudan etkileşim kurmalarına yardımcı olur.”

Google, önümüzdeki haftalarda işletmelerin çevrimiçi sipariş seçeneklerini doğrudan Google Arama’dan ekleyip güncelleyebileceğini söylüyor.

Bu önemli, çünkü Google’da yemek siparişi geçen yıldan bu yana %230’dan fazla arttı.

Demek istediğim, pandemi göz önüne alındığında bu çok mantıklı, ancak yine de daha fazla insan sipariş seçenekleri arıyor ve işler normale döndüğünde bile durum muhtemelen böyle kalacak.

Google ayrıca işletmelere  , yine doğrudan Arama ve Haritalar listelerinden yayın oluşturmak için daha fazla seçenek sunar .

Bu, Google İşletme girişlerinize daha fazla bağlam eklemenin ve en son satışlarınız ve etkinlikleriniz hakkında alakalı güncellemeler sağlamanın başka bir yoludur.

Son olarak Google , envanter verilerini doğrudan mağaza içi barkod tarayıcılarınızdan çıkaran Pointy ile entegrasyon yoluyla ürün kataloğunuzu yüklemeyi de kolaylaştırıyor .

ABD’deki uygun perakendeciler artık Google’dan Pointy’ye kaydolabilecek ve bu, doğrudan entegrasyon yoluyla gerçek zamanlı ürün bilgilerinizi kaydetmeyi kolaylaştıracak.

“Pointy, özellikle çok sayıda ürün satıyorsanız zor olabilecek ürün ayrıntılarını manuel olarak girme işini ortadan kaldırır. Mağazanızda satılan ürünleri taradığınızda, potansiyel müşterilerin neler olduğunu görebilmeleri için ürünler otomatik olarak İşletme Profilinize eklenir. Şu anda stokta.  Uygun perakendeciler  artık Pointy’yi 30 Eylül’e kadar ücretsiz olarak alabilirler.”

Bu, tüm ürün kataloğunuzu yüklemek ve onu güncel tutmak için gereken manuel çalışmayla, çoğu e-ticaret mağazası için kilit bir noktadır, bazen çok zor bir görev gibi görünür. Pinterest ayrıca bu süreci kolaylaştırmak için geliştirilmiş katalog beslemesi alma seçenekleri ekledi ve Pointy aracılığıyla Google ayrıca çevrimiçi ve mağaza girişlerinizi birleştirmeyi mümkün olduğunca kolay hale getirmeye çalışıyor.

Google ayrıca, “kim var” + “stokta” aramalarının yıldan yıla %8.000’den fazla arttığını ve bu entegrasyonun potansiyelinin altını çizdiğini belirtiyor . 

E- ticaretin yükselişiyle birlikte Google, aramada ücretsiz ürün listelemeleri ve süreci kolaylaştırmak için Shopify ve WooCommerce ile entegrasyonlar da dahil olmak üzere mağaza listelemelerinde bir dizi iyileştirme gerçekleştirdi . Bu yeni araçlar, kullanıcıların ürün aramaları için Google’a gelmelerine ve her tür keşif için önemli bir hedef olarak konumunu sürdürmelerine yardımcı olacak daha fazla bağlantı seçeneği sunar.  

Bu yeni güncellemeleri, işletmenizle ilişkili Google hesabına giriş yaparak ve ardından işletmenizin adını veya ‘işletmem’i Google Arama’ya yazarak Google İşletme Profilinizde kullanabilirsiniz. Ayrıca profil resminize ve ardından Google Haritalar’da ‘İşletme Profiliniz’e de dokunabilirsiniz.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir