Web

Google, Her Sonucu Neden Gördüğünüzü Özetleyen Yeni Arama Sonucu Açıklayıcıları Ekliyor

Bu, hem genel kullanıcı hem de SEO açısından kullanışlı bir güncelleme olabilir.

Bugün Google, arama sonuçlarındaki ‘Bu Sonuç Hakkında’ panellerine, sorgunuza yanıt olarak neden gösterildiğine ilişkin kısa bir genel bakış da dahil olmak üzere, gördüğünüz her sonuç hakkında daha fazla bağlam sağlayacak yeni bir öğe ekledi .

Şimdi, çoğu arama sonucunun yanındaki üç nokta menüsüne dokunduğunuzda, o web sayfasının size neden gösterildiğine dair daha fazla ayrıntı sağlayan yeni bir özet sayfasına erişebileceksiniz. girdiğiniz arama terimlerine yanıt olarak.

Google tarafından açıklandığı gibi :

” Bugünden itibaren Bu Sonuç Hakkında, arama yapanlara, sonuçları sorgularına bağlamak için Google Arama tarafından kullanılan en önemli faktörlerden bazıları hakkında bilgi gösterecek. Bu faktörler, Google’ın bir sonucun alakalı olup olmadığına karar vermesine yardımcı olduğu gibi, insanların karar vermesine de yardımcı olabilir. hangi sonuç onlar için yararlıdır.”

Dahil edilen notlar derinlemesine değildir, bu nedenle SEO araştırma değerleri büyük olasılıkla önemli değildir, ancak Google’ın sonuç sayfalarını nasıl sıraladığına dair bazı önemli nedenleri kapsar.

Görüntülenen temel öğeler arasında, listeler şunları gösterecektir:

  • Eşleşen anahtar kelimeler – Bir web sayfasının aramanızla aynı anahtar kelimeleri içermesi, bilgilerin alakalı olup olmadığını belirlemek için Google’ın kullandığı basit ama önemli bir faktördür. 
  • İlgili terimler – Google, sorgunuzdaki kelimelerle ilgili olarak sistemlerimizin belirlediği terimleri de arar. “Fırında balık nasıl pişirilir” diye arama yaparsanız, “pişirme” ve “tarif” gibi ilgili terimleri içeren sayfaları da ararız. 
  • Bağlantılara bakma – Diğer sayfalar, sorgunuza benzer kelimeler kullanan bir sayfaya bağlantı verdiğinde, o sayfa aramanızla alakalı olabilir. Ayrıca, çevrimiçi içerik oluşturucuların sayfayı o konu için yararlı olarak görme eğiliminde olup olmadıklarının yararlı bir göstergesi olabilir.
  • Yerel alaka düzeyi  – Sistemlerimiz, bölgenizle alakalı içerik sunmak için ülkeniz ve konumunuz kadar arama yapmak için kullandığınız dil gibi faktörlere de bakar. Örneğin, “çöp toplama hangi gün?” diye arama yaparsanız, şehriniz veya eyaletiniz için geçerli olan sonuçları almanız yararlı olur.

Yine, derinlemesine bir SEO açıklayıcısından çok genel bir bakış niteliğindedir. Ancak yine de, ilgili geri bağlantılarla ilgili notlar ve Google’ın yerel alaka düzeyi gibi şeyleri nasıl değerlendirdiği ile ilgili notlarla, Google’ın yanıt listelerini nasıl sıraladığına dair bazı ek bilgiler sağlamaya yardımcı olabilir.

Buna ek olarak Google, yeni sonuç listesinin, sonuçlarınızı nasıl hassaslaştıracağınıza ve yayın içi yanıtlarınızı nasıl iyileştireceğinize ilişkin ipuçları da içereceğini söylüyor.

” Bu Sonuç Hakkında size gerçekten istediğiniz şeye nasıl ulaşacağınıza dair ipuçları gösterecektir. Örneğin, bir kelimenin veya ifadenin etrafına tırnak işareti koyarak bu kelimelerden tam olarak bahseden sonuçları elde edebilir veya belirli kelimeleri hariç tutmak için bir eksi işareti kullanabilirsiniz. aramanız.”

Bu önemli bir işlevsel güncelleme değil, ancak SEO perspektifinden kayda değer ve daha fazla insanın neyin peşinde olduklarını bulmak için Google’ı en iyi şekilde nasıl kullanacaklarını daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

Yeni ‘ Bu Sonuç Hakkında’ güncellemesi, önümüzdeki aylarda daha fazla bölgeye genişletilmeden önce bugünden itibaren ABD’de İngilizce olarak kullanıma sunuluyor. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir