Web

Google, Daha Kapsayıcı Çözümler Geliştirmek İçin Veri İzleme Çerezlerinin Kullanımdan Kaldırılmasını Geciktiriyor

Pazarlamacılar , birçok iOS kullanıcısının uygulamalarda veri izlemeyi devre dışı bıraktığını gören Apple’ın ATT güncellemesinin gelişen etkileriyle boğuşurken , Google, aynı varyasyonun kullanıma sunulmasını geciktireceğini ve aşamalandırma için zaman çizelgesini değiştireceğini duyurdu . üzerinden 2023 yılına kadar üçüncü parti çerezler, en erken.

Google, başlangıçta Privacy Sandbox girişiminden en uygun çözümleri gelecek yılın başlarında uygulamayı planlamıştı , ancak veri erişimi ve kullanımıyla ilgili yeni düzenlemelerin getirilmesiyle, şimdi birçok web yayıncısının iş modellerini tehlikeye atmaktan kaçınmak için daha fazla öğe oluşturmaya çalışıyor. ücretsiz olarak kullanılabilen içeriği destekleyen’.

Google tarafından açıklandığı gibi :

“Reklam ölçümü, alakalı reklamlar ve içerik sunma ve dolandırıcılık tespiti dahil olmak üzere önemli alanlara daha özel yaklaşımlar oluşturmak için web topluluğuyla çalışmaya devam etmeyi planlıyoruz. Bugün, Chrome ve diğerleri 30’dan fazla teklif sundu ve bunlardan dördü teklifler menşe denemelerinde mevcuttur. Özellikle Chrome için hedefimiz, geliştirici topluluğunun bunları benimsemeye başlaması için 2022’nin sonlarına kadar temel teknolojilerin dağıtılmasını sağlamaktır. Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi (CMA) ve ile hat taahhütlere  biz sunduk, Krom sonra “geç 2023 yılında orta-2023 yılında başlayan ve biten üç aylık bir süre içinde üçüncü taraf çerezleri aşamalı olabilir

Gizlilik araçlarına daha açık bir yaklaşım benimseyen Apple’ın aksine, çevrimiçi reklamlardan da önemli gelir elde eden Google, dijital reklam hedeflemeyi kolaylaştıran sistemler oluşturmak için çalışmanın önemini bilir ve aynı zamanda veri gizliliği konusundaki artan beklentilere uyum sağlar. Bu nedenle, bu cephede bir dizi seçeneği test etmek ve ardından her iki amaca en uygun olanları seçmek için Privacy Sandbox programını başlattı.

Ancak değişen düzenlemelerle birlikte, bu işlere bir anahtar atıyor ve geliştirmeyi geciktiriyor, bu yüzden Google şimdi en iyi yaklaşımı bulmak için zaman çizelgesini genişletiyor.

Bu, aynı zamanda değişikliklere ayak uydurmak ve süreçlerini uyumlu hale getirmek için çalışan pazarlamacılar için iyi bir haber. Buradaki en iyi çözüm, hedef kitlenizi optimize etmek için kendi birinci taraf verilerinizi toplamaktır, ancak buna rağmen tüm dijital reklamcılar, kitle yanıtı ve kullanım bilgisi havuzu küçüldükçe ve hatta kurudukça bazı etkilerle uğraşacaktır. tamamen bazı açılardan.

Google, “daha fazla netlik sağlamak ve geliştiricilerin ve yayıncıların test ve geçiş programlarını planlayabilmelerini sağlamak için” düzenli olarak güncelleyeceği privacysandbox.com  üzerinde planlarının daha ayrıntılı bir programını sunacağını söyledi.   

Bu, tüm pazarlamacıların dikkat etmesi gereken önemli bir unsurdur ve oldukça teknik olmasına ve reklamlarını optimize etmek isteyen küçük işletmelerin kapsamının ötesinde olmasına rağmen, neredeyse tüm reklam yaklaşımları üzerinde bir etkisi olacaktır.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir