Sosyal Medya

Facebook Yöneticileri ABD’de Yeni Facebook Ses Odaları Özelliğinin İlk Canlı Testini Gerçekleştirdi

acebook’un ses odaları neredeyse burada – ve tasarımlarında çok tanıdık görünüyorlar.

Bugün erken saatlerde, Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, bir dizi Facebook yöneticisinin katılımıyla platformun yeni ses odaları özelliğinin bir testine ev sahipliği yaptı. 

Bugün Mark, @fidjissimo ve Facebook Oyun İçerik Üreticilerimizden bazılarıyla Canlı Ses Odalarını test ediyoruz. PT 10:00’da uğrayın (şimdilik yalnızca ABD; en son uygulama sürümünü kullandığınızdan emin olun) fb.me/e/11oB8OkeI

Facebook Facebook’un reality Labs Başkan Yardımcısı Andrew Bosworth’un belirttiği gibi, oda sadece ABD’de mevcuttu ve sadece kısa bir süre için koştu, ancak Facebook’un geliştirme ses odalarının nasıl işleyeceğine dair bazı yeni bilgiler sağladı-ve zaten Twitter Spaces veya Clubhouse’u kullanan herkes için, neredeyse aynı format.

TechCrunch tarafından paylaşılan bu görüntülerde görebileceğiniz gibi , ses odası, kullanıcıların ilgilerini işaretleyebilecekleri ve etkinlik yayınlanmak üzereyken hatırlatıcılar için kaydolabilecekleri bir Facebook etkinliği aracılığıyla mevcuttu. Odanın kendisi ekranın üst kısmındaki yuvarlak profilli baloncuklar halinde konuşmacıları, ardından ‘Hoparlörler tarafından takip edilen’ katılımcıların bir listesini, ardından bunun altındaki diğer tüm dinleyicileri gösterdi. Herhangi bir zamanda aktif olan konuşmacı, profil balonunun etrafında parlayan bir halka ile belirtiliyordu.

Normal Facebook Canlı akışlarında olduğu gibi, Facebook Canlı Tepkilerini de ekranda görebilirsiniz.

Facebook’un sesli odalarında ayrıca, raporlama özellikleriyle birlikte menüden otomatik altyazılar bulunur, bu nedenle, yalnızca bir Facebook ayarında zaten mevcut olan sesli sosyal seçeneklere çok benzer. 

Zuckerberg’in bağlantıları/takipçileri, devam eden ses odasını, devam ederken Facebook uygulamasındaki Odalar durum çubuğunda da görebilir .

Facebook , geçen ay Tayvan’daki kullanıcılar arasında bir ilk test başlatmadan önce , Nisan ayında yaklaşan ses odaları seçeneğini duyurdu . Bu seçenek ABD’de ilk kez kullanıma sunuldu ve Zuck and Co., tam bir ABD lansmanı için kesin bir tarih vermese de, seçeneğin ‘çok yakında’ daha fazla kişiye geleceğini söylediler. .

Gerçekten, onunla ilgili her şey çok tanıdık geliyor – en azından bu aşamada, Facebook’un biçimi alması için yeni veya orijinal bir şey yok. Facebook, ana resimde, Twitter’ın Spaces için kullandığı mor renge benzer bir mor varsayılan arka plan bile kullandı. Tabii ki bu bir tesadüf değil – ancak bugünlerde Facebook’un ‘inovasyonu’ büyük ölçüde rakiplerinden kopyalanmış olsa da, Facebook’un ses odaları yine de kazanabilir ve Facebook’un daha hedefli olması nedeniyle Clubhouse veya Twitter Spaces’tan daha büyük, daha çok kullanılan bir seçenek haline gelebilir. kullanımına yaklaşımıdır.

Buradaki anahtar, bu yeni ses odalarının tam olarak nerede kullanıma sunulacağıdır.

Bloomberg  tarafından Facebook’un ilk Tayvan testinde bildirildiği üzere : 

“[Tayvan’da] ilk kullanıma sunma için, Facebook, Canlı Ses Odalarını Facebook Gruplarına da getirmeyi planlarken, testi bir avuç tanınmış kişiyle sınırlandırıyor.”

Bu önemli bir anahtar olabilir, çünkü herkesin ses odalarına erişmesine izin vermek harika olsa da, daha sonra daha geniş olan konu keşif ve her kullanıcının bireysel ilgi alanlarına uygun doğru ses odalarını bulmak olur. Çünkü insanlar ilgili odaları bulamazlarsa, seçeneğe olan ilgilerini hızla kaybederler – ve zaten hem Clubhouse hem de Twitter, girmek isteyebilecekleri zamanda doğru odaları doğru kişilere göstermekte sorun yaşıyor.

Ancak, bireysel içerik oluşturuculara ve 1,8 milyar kullanıcının ilgilendikleri konularla halihazırda meşgul olduğu gruplara odaklanan Facebook, odaları her belirli konuyla ilgilenme olasılığı daha yüksek olanlar için daha özel olarak kullanılabilir hale getirerek kazanan olabilir. , ilgilenilen sesli yayınları sergilemek için algoritma eşleştirmeyi kullanmaya çalışmak yerine.

Bu en önemli yenilik olabilir. Yakında, Facebook gruplarınıza gittiğinizde, ilgilendiğiniz konularda daha önce gönderilerini gördüğünüz kişilerin ev sahipliğinde devam eden bir oda göreceksiniz. Yine, hem Twitter’da hem de Clubhouse’da bu cephede karmaşık bir algoritma eşleştirmesi yoktur, bu nedenle her iki uygulamada da ilgi alanlarınızla uyumlu olabilecek veya olmayabilecek geniş bir ses odası karışımı görmeniz olasıdır.

Bu nedenle, Facebook sürekli oda kullanımı için daha tanımlanmış bir yola sahip olabilir – bu nedenle, bu yeni biçimin sunumu yenilik açısından sınırlı görünse de, bu muhtemelen önemli olmayacak ve Facebook muhtemelen sonunda kazanacak. Birçok kişi için tercih edilen ses odaları platformu.

Yeni format şimdi hemen hemen bitmiş görünüyor, muhtemelen yakında öğreneceğiz. Herhangi bir gelişme hakkında sizi bilgilendireceğiz.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir