Sosyal Medya

Facebook, Yenilenebilir Enerji Taahhüdüyle AB İklim Paktı’na Katıldı

Facebook bu hafta Avrupa Birliği’nin İklim Paktı’na katıldığını ve karbon ayak izini azaltmaya yönelik adımlar atmaya söz verdiğini söyledi. Sosyal ağ, insanların “daha ​​yeşil bir Avrupa inşa etmelerine” yardımcı olmak için çalışacağı dört yolu özetledi. 

  • 2030 yılına kadar sıfır net emisyona ulaşma hedefinin bir parçası olarak operasyonları için tamamen yenilenebilir enerji kaynaklarına güvenmek.  
  • Küresel ısınma ve etkileriyle ilgili yaygın yanılgıları düzeltmeyi amaçlayan İklim Bilimi Bilgi Merkezi aracılığıyla Avrupa’daki yetkili araştırmaları vurgulayın. Facebook ayrıca, “dünyanın en büyük insani sorunlarından bazılarını ele almak için verileri kullanmak” için oluşturduğu Data for Good programı aracılığıyla iklim değişikliği araştırmalarını da destekleyecek. Program, iklim değişikliğiyle ilgili halkın tutumları hakkında bilgi sağlamak için bir anket oluşturdu. 
  •  İsveç’teki Genç Girişimciler programını içeren Veri Merkezi Topluluk Becerileri programı aracılığıyla eğitime ve sürdürülebilirlik yeniliğine yatırım yapın .  
  • Net sıfır emisyon elde etme konusunda Avrupa’daki diğer işletmeleri desteklemek için bilgi paylaşın. Bu, yenilenebilir enerji tedariki için bir Avrupa kurumsal platformu olan RE-Source ile rekabetçi yenilenebilir enerji ve Green Boost Programının önündeki engelleri azaltma çabalarında bir işbirliğini içerir.   

Facebook’un AB İklim Paktı’na katılımı, çevreye yardımcı olmak için diğer önlemleri takip ediyor. 2018’de sosyal ağ, operasyonel emisyonlarını  bir önceki yıla göre %75 oranında azaltma hedefi belirledi . Ayrıca, kar amacı gütmeyen Dünya Kaynakları Enstitüsü ve Yale Üniversitesi ile insanların iklim değişikliği hakkında nasıl bilgi paylaştığını veya çevrimiçi tartıştığını gösteren bir İklim Dönüşüm Haritası oluşturmak için ortaklık kurdu . 

Aralık ayında Avrupa Komisyonu, çevre sorunları hakkında farkındalığı artırmak ve iklim değişikliğiyle mücadeleye yönelik çözümler geliştirmek için İklim Paktı’nı oluşturdu . Lansmanın bir parçası olarak komisyon, insanları ve kuruluşları, başkalarını harekete geçmeye teşvik eden “iklim anlaşması elçileri” olmaya davet etti .

Facebook, çevresel nedenlere destek sözü veren sosyal medya şirketleri arasında yalnız değil. Bu son çabalar, Twitter’ın 5 Haziran’da Dünya Çevre Günü’nü gözlemledikleri gibi takip etmeleri için bir “iklim değişikliği” konusu başlatmasını içeriyor. Geçen ay Pinterest, kullanıcılarının sürdürülebilirliğe dikkat etme ve çevre dostu ürünler için alışveriş yapma olasılıklarının daha yüksek olduğunu gösteren anket sonuçlarını paylaştı.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir