Sosyal Medya

Facebook, VR Ortamında İlk Reklam Testini Başlattı

Facebook, VR’yi sosyal bağlantıda bir sonraki aşama olarak görüyor ve kullanıcılara tamamen simüle edilmiş bir ortamda bağlantı kurmak, işbirliği yapmak ve etkileşimde bulunmak için daha sürükleyici ve ilgi çekici yollar sunuyor.

Ancak VR’nin büyümesini hızlandırmak için Facebook’un ayrıca para kazanma için net bir stratejiye ihtiyacı var. Bu yeni platformu oluşturmak önemli bir yatırım gerektiriyor ve Facebook’un bunu hesaba katması gerekiyor – bu nedenle, bu erken aşamada bile Facebook zaten VR dünyalarındaki reklamları araştırıyor ve şimdi sınırlı bir kapasiteyle böyle bir canlı teste geçiyor.

İyi ol’ Jasper’s Market – her zaman Facebook’un reklam maketlerinde görünür.

Burada görebileceğiniz gibi, Facebook’un VR kolu Oculus, şimdi kullanıcıların başlıkta etkileşimde bulunabilecekleri yeni yayın içi VR reklamlarını test ediyor.

Oculus tarafından açıklandığı gibi :

“Facebook Reality Labs’taki (FRL) birincil odak noktamız, daha fazla insanı VR’a çekmek, tüketici deneyimini ilerletmek ve uzun vadeli artırılmış gerçeklik girişimlerimizde ilerleme kaydetmek. Ayrıca geliştiricilerin gelir elde etmeleri için yeni yollar keşfediyoruz – bu yeni içerik ve izleyici türlerinin kilidini açan çeşitli iş modellerini destekleyebilen, kendi kendini idame ettiren bir platform oluşturmamızı sağlamanın önemli bir parçasıdır.Ayrıca, yenilikçi AR/VR donanımını daha fazla insan için daha erişilebilir hale getirmeye devam etmemize yardımcı olur. “

Facebook’un ana uygulaması gibi, reklamların kolaylaştırılması tüketicilere maliyeti düşürür, çünkü Facebook parasını abonelik ücreti almak yerine kullanımlarından kazanır. Oculus için, kullanıcıların elbette yine de bir VR kulaklığı satın almaları gerekecek ve bunlar yakın zamanda ücretsiz olarak gelecek gibi görünmüyor (mevcut Oculus Quest 2 kulaklığının fiyatı 299 dolar). Ancak Oculus, bu erken aşamada bir reklam ekosistemi oluşturarak, teknolojinin daha geniş çapta benimsenmesini kolaylaştırmak için çeşitli şekillerde maliyetlerin düşürülmesine yardımcı olabilir.

Bu da reklamverenler için önemli bir nottur. Henüz büyük bir anlaşma gibi görünmeyebilir, ancak VR satışları son aylarda büyük bir sıçrama gördü ve yalnızca bu yılın ilk çeyreğinde yaklaşık 2 milyon Quest 2 kulaklık satıldı . Projeksiyonlar Facebook zaten sadece edildi cihazın, 5 milyon adet civarında sattı olduğu vardır , geçen yıl ekim ayında başlatılan ederken, onun göre, öncelikle onun Oculus kulaklıklar satış oluşur Facebook’un ‘Diğer Gelir’, YY 146% gül çoğu son güncelleme .

Dünya çapında eğlence ve sosyal seçenekleri ciddi şekilde sınırlayan COVID-19 karantinaları, insanları yeni fikirler bulmaya itti ve VR, birçokları için yararlı bir dikkat dağıtıcı olarak ortaya çıktı. Ve bu göz önüne alındığında, VR’de reklamcılıkta zaten önemli bir çekicilik olabilir – ve bu, zaman geçtikçe ve benimseme hız kazanmaya devam ettikçe daha alakalı ve daha değerli hale gelecektir.

Ancak şu anda bu yalnızca sınırlı bir test ve Facebook geliştiricilerden ve topluluktan geri bildirim toplamak ve oradan yinelemek istiyor .

“Reklamların Oculus Platformunda ve Oculus mobil uygulamasında ne zaman daha geniş bir şekilde kullanılabilir hale gelebileceği konusunda daha fazla ayrıntı ve Oculus’ta reklam vermekle ilgilenen işletmeler ve geliştiriciler için rehberlik sağlayacağız.”

Yine de izlemesi ilginç bir alandır ve bazıları reklamların her şeye, hatta sanal dünyalara bile sızması fikrine karşı çıkarken, buradaki ilkeler sağlamdır ve Facebook’un reklamları geliştirmenin ilk aşamalarında oluşturması mantıklıdır.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir