Sosyal Medya

Facebook, Teknoloji Sektöründe Cinsiyet Eşitliğini Artırmaya Yardımcı Olmak İçin Yeni Bir Taahhüt Verdi

Facebook,  bu hafta düzenlenen İnovasyonda Çeşitliliği Artırma konferansının bir parçası olarak iş gücü içindeki çeşitliliği genişletmeyi amaçlayan yeni bir girişimde bulunmayı taahhüt etti ve özellikle teknoloji sektöründe yeterince temsil edilmeyen mucitlere desteği artırmayı hedefliyor.

Facebook’un açıkladığı gibi :

” İnovasyonda Artan Çeşitlilik, hükümet, akademi ve teknoloji endüstrisinden liderleri, yeterince temsil edilmeyen mucitleri desteklemenin yollarını tartışmak üzere bir araya getiriyor. Konferanstaki oturumlar, bilinçsiz önyargı, patent sürecindeki sistematik eşitsizlik, farklı mucitlere ulaşma teknikleri ve bunların önemine odaklanıyor. yenilik.”

Eğitim oturumlarının yanı sıra, konferans katılımcılarının her biri, her bir kuruluşun yeterince temsil edilmeyen mucitlere desteği artırma taahhüdü olan bir ‘Mucitlikte Çeşitliliği Artırma Taahhüdü’nü imzalayacaktır. 

Taahhüdün oluşturulmasına yardımcı olan ve şimdiden hedeflerine bağlı olan Facebook, patentlemede cinsiyet eşitliğini sağlamayı amaçlayan programını genişleterek bu konudaki çabalarını bir adım daha ileriye taşıdığını da duyurdu.

“Yakın zamanda kadın mucitler için küçük grup beyin fırtınası oturumları düzenledik ve bu oturumları yeterince temsil edilmeyen diğer mucit gruplarına genişleteceğiz. Ayrıca, patent süreci boyunca kadınları destekleyen kadınlara yönelik bir mentorluk programı oluşturacağız. Metrikleri herkese açık olarak paylaşacağız. önümüzdeki yıl kadın olarak tanımlanan Facebook mucitlerinde.”

Facebook, iş gücü içinde temsili ve eşitliği geliştirmek için çeşitli taahhütlerde bulundu ve Çeşitlilik ve Kapsayıcılık raporu aracılığıyla bu yöndeki ilerlemesi hakkında düzenli güncellemeler sağlıyor .

Özellikle cinsiyet eşitliği, şirket için önemli bir odak noktasıdır, çünkü en son güncellemesinde gösterildiği gibi , Facebook aslında kuruluş için çalışan kadınların toplam payında yıldan yıla bir düşüş gördü (2020’de %37’ye karşılık 36,7 2021’de %). 

Facebook, teknoloji rollerinde kadın temsilinde hafif bir artış görürken (%24,8’e karşı %24,1), 2020 yılı pandemi nedeniyle açıkça karmaşıktı. Ancak rakamlar gösteriyor ki, Facebook’un kamusal taahhütlerine rağmen, toplumsal cinsiyet temsilini daha geniş çapta iyileştirmek için hala bir yolu var.

Ve ayrıca Facebook’un bu gerçek ilerlemeyi not etmesiyle…

 “… ürünlerimizin dünya çapında kullanım şekillerini temsil eden farklı bakış açıları olmadan imkansız olurdu”

Şirketin bu konuda hesap vermesi önemlidir, çünkü bu konudaki daha geniş taahhütlerini duymak ve iyi ilerleme kaydettiğini varsaymak kolay olabilir.

Denge, her zaman olduğu gibi gereklidir, ancak Facebook’un kendi açıklamasına göre, iş gücü içinde daha fazla çeşitliliğe ihtiyacı var.

Umarım, bu yeni unsurlar bu odağı güçlendirecektir. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir