Sosyal Medya

Facebook, Reklamcılıkta Yeni, Gizlilik Odaklı Yaklaşımı, Sektördeki Değişimlere Uygun Olarak Sunuyor

Bu, Facebook reklamverenlerinin dikkat etmesi gereken önemli bir değişiklik.

 Reklam hedefleme süreçlerinde kullanabileceği bilgilere önemli sınırlamalar getiren, kullanıcı verilerini izlemeye yönelik gelişen yaklaşımlara başlangıçtaki güçlü muhalefetinden sonra Facebook, görünüşe göre artık bunun yeni norm olduğunu ve buna ihtiyaç duyacağını kabul etti. Hedef kitlenin reklamlara verdiği yanıtla ilgili hangi bilgilere erişebileceğine ilişkin yeni sınırlara daha iyi uyum sağlamak için sistemlerini güncellemek için uygulama barındırıcılarıyla birlikte çalışın.

Facebook’un açıkladığı gibi :

” Apple ve Google, tarayıcıları ve işletim sistemleri aracılığıyla değişiklik yapmaya devam ederken ve değişen gizlilik düzenleme ortamıyla birlikte, dijital reklamcılığın bireysel üçüncü taraf verilerine daha az bağımlı hale gelecek şekilde gelişmesi gerektiğini kabul etmek önemlidir. gizlilik artırıcı teknolojilerden oluşan bir portföy oluşturmak  ve bu ve bu gelecek çağı destekleyecek diğer standartlar üzerinde sektörle işbirliği yapmak için uzun yıllara dayanan bir çabaya yatırım yapıyoruz.”

Gerçekten de, Apple’ın 1OS 14.5’in bir parçası olarak Nisan ayında kullanıma sunduğu Uygulama İzleme Şeffaflığı (ATT) güncellemesi, özellikle Facebook reklamverenlerinin yaklaşımlarını ayarlamaya ve kitle içgörüsünün kaybını azaltmanın en iyi yolları. 

ATT değişikliğinin gerçek etkileri , yeni istemler gösterildiğinde tüm iOS kullanıcılarının yarısından fazlasının uygulama izlemeyi devre dışı bıraktığını gösteren raporlarla birlikte gelişmeye devam ediyor .

Apple ATT istemi

Bu, birçok kişinin reklam yanıtını ilişkilendirmek için daha geniş bir veri araçları yelpazesine olan güvenini artırmasına yol açtı – ancak yakında Facebook, bu cephede dikkate alınması gereken bir dizi yeni seçeneğe sahip olacağını söylüyor. 

Bu veriler sınırlamalar dahilinde fazla bilgi sunmak için Helping, Facebook kümesi gelişmekte reklamlar için privacy artırıcı teknolojilerin (PETler) hala fikir kolaylaştırırken, yardım koruma kişisel bilgiler için, toplanan ve işlenen veri miktarını en aza indirecektir, kampanya performansı.

” PET’lerin yeni nesil dijital reklamcılığı destekleyeceğine inanıyoruz, bu nedenle akademisyenler, küresel kuruluşlar ve geliştiricilerle çözümler ve en iyi uygulamalar oluşturmak için uzun yıllara dayanan bir çabaya yatırım yapıyoruz.” 

Facebook PET'leri

Facebook, PET’lerin, reklam ölçümü ve kişiselleştirme gibi kritik pazarlama işlevlerini korurken işlenen verileri en aza indiren ‘kriptografi ve istatistik alanlarından alınan gelişmiş teknikleri’ içereceğini söylüyor.

Facebook, bu yaklaşımları yeni ölçüm çözümlerine uygulamanın çeşitli yollarını araştırıyor.

“Geçen yıl Özel Artış Ölçümü çözümümüzü, güvenli çok taraflı hesaplama adı verilen gizliliği artıran bir teknolojiyi kullanan seçkin ortaklarla test etmeye başladık. reklam veren veya Facebook tarafından öğrenilebilir.”

Facebook, Private Lift Measurement’ın gelecek yıl reklamverenler için geçerli olacağını ve aynı zamanda  iki veya daha fazla kuruluşun veri paylaşımı üzerinde birlikte çalışmasına olanak tanıyan güvenli çok taraflı hesaplama (MPC) gibi ek izleme araçları üzerinde çalıştığını ve her iki tarafın da öğrenebileceği bilgiler.

“Veriler uçtan uca şifrelenir: aktarım sırasında, depolamada ve kullanımdayken, hiçbir tarafın diğerinin verilerini görmemesini sağlar .  MPC, sonuçların raporlanması gibi birden fazla tarafın sonuçlarını hesaplarken gizliliği artırmak için kullanışlıdır. bir reklam kampanyası veya verilerin iki veya daha fazla tarafça tutulduğu bir makine öğrenimi modeli eğitimi.” 

Facebook ayrıca , gizliliği artırılmış yeni manzaraya yönelik diğer yaklaşımların yanı sıra, bireysel verileri paylaşmadan reklam performansı içgörülerini kolaylaştıracak cihaz üzerinde öğrenmeyi de araştırıyor .

Google’ın veri toplamayı sınırlamayı amaçlayan ve reklam performansı izlemeyi kolaylaştırmayı amaçlayan Privacy Sandbox projesine benzer şekilde , bu yeni araçlar, pazarlamacıların reklam harcamalarını en üst düzeye çıkarırken aynı zamanda artan veri talebini karşılayabilmelerini sağlamak için bir tür orta yol bulmayı amaçlıyor. tüketici gruplarından gelen kontrol ve kısıtlamalar.

Ancak bu yeni yaklaşımları harekete geçirmek için Facebook’un sektör işbirliğine ihtiyacı olacak:

“Bu teknolojiler, ancak endüstri işbirliği ve ortak bir standartlar seti varsa, her büyüklükteki kişi ve işletme için başarılı olacaktır. Bu nedenle platformları, yayıncıları, geliştiricileri ve diğer endüstri katılımcılarını bu teknolojiler ve diğer alanlarda birlikte çalışmaya çağırıyoruz. gizlilik odaklı standartlar ve uygulamalar.”

Facebook’un umudu, Apple’ın ATT güncellemesinin ilk etkilerinin netleştiğine göre, daha fazla endüstri grubunun çözümler üzerinde bir araya gelmeye zorlanacağıdır – ancak bu, her bir platformun ve organizasyonun gördüğü etkilere göre olacaktır ve bazıları hiç şüphesiz mutlu olacaktır. Facebook’un dijital reklam takibinde açık ara lider olarak bir miktar zemin kaybettiğini görmek. 

Twitter gibi bazı platformlar, ATT güncellemesinin bir sonucu olarak büyük etkiler görmediklerini iddia ederken, raporlar da bu değişimden en fazla Facebook’un etkileneceğini öne sürdü. Dijital reklam alanındaki hakimiyeti göz önüne alındığında, belki bazıları bu konuda zemini yeniden kazanmasına yardımcı olmaya o kadar hevesli olmazken, aynı zamanda daha fazla birinci taraf veri takibi için geçiş yapan bireysel reklamverenler de sonunda Facebook’a daha az güvenebilir. reklam performansları için öngörüler, zaman içindeki etkileri azaltır.

Bu yüzden Facebook’un şimdi zorlaması gerekiyor. Ve açıkçası, daha küçük reklamverenler bu değişiklikten en çok etkilenenlerdir; bu da kampanyalarını geliştirme kapasitelerini azaltır ve bu tür öngörülere dayalı olarak optimizasyon yaparak reklam harcamalarını azaltır. 

Belki Facebook, küçük işletme gruplarıyla ortaklık kurarak bu değişikliklerin endüstri standardı olarak benimsenmesini sağlayabilir. Ancak, her iki durumda da dijital reklamcılık sektöründe büyük etkileri olacak ilginç bir değişim.  

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir