Sosyal Medya

Facebook, Reklamcılıkta Çeşitliliğin ve Kapsayıcılığın Önemi Üzerine Yeni Bir Araştırma Yayınladı

Facebook, çeşitlilik, temsil ve reklamcılık üzerine yeni bir rapor yayınladı; bu rapor , izleyicileriyle bağlantıyı en üst düzeye çıkarmak isteyen pazarlamacılar için bazı önemli endişeleri vurguladı.

Facebook’un çalışma da dahil olmak üzere, çeşitli girişler aldı 1.200 kişilik bir anket, 1.200 ‘den fazla marka sağlamlaştırma çalışmaları gözden geçirilmesi ve 1.000’ den fazla Facebook video reklamlarının de yapılan incelemelerde. Sonuçlar, temsilin hala önemli bir sorun olduğunu gösteriyor ve reklamverenler bu unsurları karşılamamak veya dikkate almamakla daha geniş kitlelere ulaşmakta başarısız olabilir.

İlk olarak Facebook, insanların çevrimiçi kampanyalarda nasıl tasvir edildiğini değerlendirmek için 1.000’den fazla küresel Facebook video reklamını analiz etti.

Gereğince Facebook :

“Sonuçlar, kısıtlayıcı ve olumsuz temsillerin çevrimiçi reklamcılıkta hala mevcut olduğunu ve bazı kampanyaların insanları klişeleşmiş şekillerde tasvir ettiğini gösteriyor.”

Örnek olarak, Facebook’un araştırması, kadınların giyimlerini açığa vurma konusunda erkeklerden 14,1 kat daha fazla olduğunu ve görsel veya sözlü olarak nesneleştirilme olasılığının 6,9 kat daha fazla olduğunu, erkeklerin kızgın olarak sunulma olasılığının kadınlardan 2,4 kat daha fazla olduğunu gösteriyor.

Bu sonuçlar aşırı derecede şaşırtıcı değil, ancak modern reklamcılıkta hala var olan ve olumsuz etkileri ve çağrışımları olabilen stereotiplerin öneminin altını çiziyor.

Facebook’un analizi, temsilde devam eden eksiklikleri daha da ortaya çıkardı:

“Örneğin, LGBTQ + topluluğunun üyeleri (% 0,3) gibi engelli insanlar çevrimiçi reklamlarda ciddi şekilde yetersiz temsil ediliyordu (incelenen reklamların yalnızca% 1,1’inde mevcut).”

Bazı açılardan, bu daha muhafazakar veya genel bir reklam yaklaşımını yansıtır, ancak dahil etmeyi en üst düzeye çıkarmayı başaramayan reklamverenler, kampanyalarında erişimi ve ahengi en üst düzeye çıkarmayı da başaramazlar.

Benzer eksiklikler kültürel temsile de yansımıştır ve ankete katılanların% 54’ü çevrimiçi reklamcılıkta kültürel olarak tam olarak temsil edilmediklerini söylemiştir.

“Farklı toplulukların üyeleri genellikle en çok etkileniyorlar. Örneğin, ankete katılan Latin ve Siyah Amerikalıların çevrimiçi reklamlarda olumsuz basmakalıp temsil gördüklerini söyleme olasılıkları 1,8 kat daha fazla.”

Modern, ilerici bir toplumda bunlar önemli hususlardır ve Facebook’un ileri araştırma notlarında, bu unsurların neden bu kadar kritik öneme sahip olduğunun altını çizmektedir.

“Markaların temsili ele alması, satın alma ve sadakati artırmaya yardımcı olmak da dahil olmak üzere bir dizi olumlu etkiye sahiptir. Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık% 59’u, çevrimiçi reklamcılıkta çeşitlilik ve dahil olmayı savunan markalara daha sadık olduklarını ve% 59’u da çevrimiçi reklamcılıkta çeşitlilik ve katılımı temsil eden markalardan satın almayı tercih ettiklerini söyledi. “

Daha geniş tutumlar ve beklentiler değişiyor ve tüketiciler artık markaların marka ve pazarlama çabalarında temsil ve çeşitliliği dikkate almasını bekliyor. Nitekim, çeşitli araştırma raporları , özellikle Gen Z’nin kültürel ve toplumsal konularda bir tavır alan markalarla uyum sağlama olasılığının daha yüksek olduğunun altını çizdi ve bu da bunu ileriye dönük daha büyük bir değerlendirme haline getirdi.

Pazarlamanızda temsil etmeyi düşünmezseniz, tüm hedef kitlenize hitap edemezsiniz ve bu, hem daha geniş kapsamda dahil etme hem de tanıtım çabalarınızı artırma açısından olumsuz etkilere sahip olabilir.

Facebook’un tam raporunda, buradan kontrol edebileceğiniz pazarlama yaklaşımınız için bazı değerli hususlarda çok daha fazla bilgi var.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir