Sosyal Medya

Facebook, Pazarlama Karması Modellemeye Yönelik Gelişen Yaklaşımına Yeni Bir Bakış Sunuyor

Facebook, pazarlamacıların reklamı en üst düzeye çıkarmak için doğru içerik karışımıyla belirli kitleleri daha iyi hedeflemesi ve tüketici eğilimlerine göre otomatik olarak ayarlama yapması için nihayetinde daha fazla fırsat sağlayabilecek olan Pazarlama Karması Modellemeye yönelik gelişen yaklaşımı hakkında bazı yeni bilgiler sağladı. ağlarında performans.

Facebook tarafından açıklandığı gibi :

“Pazarlama Karması Modellemesi (PKM), pazarlamacıların pazarlama ve pazarlama dışı faaliyetlerin satış üzerindeki etkisini ölçmelerine yardımcı olabilecek veriye dayalı bir istatistiksel tekniktir. PKM gizlilik dostudur ve birden çok faktörü analiz etmek ve bunların nasıl etkilediğini değerlendirmek için bilimsel metodoloji kullanır. Bununla birlikte, bazı sınırlamaları da vardır, örneğin, veri toplama için zaman alıcıdır, kaynak yoğundur, analiz için uzun teslim süresi vardır ve bunlar PKM’nin ölçeklenmesini ve yürütülmesini zorlaştırır.”

Gizlilik dostu unsur burada kilit noktadır, çünkü Apple’ın yakın zamanda iOS’ta yeni ATT veri izleme komutlarını uygulamaya koymasıyla ve veri toplama konusunda daha fazla şeffaflık sağlamak isteyen diğer platformlarla birlikte, Facebook yakında çalışacak çok daha az kullanıcı verisine sahip olabilir ve bu da pazarlamacıları yeni yönlere bakmaya zorlar.

İşte pazarlama karması modellemenin yardımcı olabileceği yer burasıdır – Facebook’un belirttiği gibi , ideal olarak reklamverenlerin süreçlerini tam kurulum iş yükü gerektirmeden hızlandırmalarına yardımcı olacak yeni, tekrarlanabilir bir PKM çerçevesi oluşturmak için analitik çözüm sağlayıcısı Analytic Edge ile birlikte çalıştı. düzenli bir PKM yaklaşımının

Facebook, bu sistemi ASUS tarafından yapılan son kampanyaya nasıl uygulayabildiğini açıklayan bir özet belgede bu yeni süreci ana hatlarıyla açıkladı.

Araştırmacılar önce PKM sürecini ve bu gelişmiş model aracılığıyla aradıkları faydaları özetliyor.

Değişen faktörler nedeniyle, PKM’nin özellikle daha küçük, daha az kaynaklara sahip işletmeler için etkili bir şekilde uygulanması zordur ve hatta reklam performansını optimize etmede yanıt hızı düşünüldüğünde daha da fazlasıdır. Ancak bu yeni süreç, bu temel endişeleri gidermeyi ve sistem için yerleşik bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır.

“SaaS platformlarında PKM’yi daha basit, otomatik ve yapay zekaya dayalı hale getirecek daha fazla yenilik yolda. Bu, PKM’nin daha önce PKM’ye erişemeyen veya PKM’yi bütününde ölçekleyemeyen hem büyük hem de küçük şirketler için yaygın bir şekilde benimsenmesini sağlayacaktır. iş. “

Bu, Facebook’un geçmişte uyguladığı aynı kişisel veri içgörü seviyelerine ihtiyaç duymadan daha iyi reklam hedefleme için yeni bir yol sağlayabilir.

Bu ilginç bir deney ve geliştirmesi biraz zaman alacak, ancak sonunda, reklamcılık yaklaşımlarınız için daha fazla yanıt seçeneğiniz olduğu anlamına gelebilir ve bu, daha az kullanıcı verisi olsa bile reklam performansını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olabilir.

Ve belirtildiği gibi, yeni Apple istemlerinin ve potansiyel olarak Android’de başlatılabilecek benzer kısıtlamaların bir sonucu olarak daha fazla insan veri takibini devre dışı bıraktıkça, bu zaman içinde daha da önemli hale gelebilir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir