Sosyal Medya

Facebook, Küresel Bağlantıyı Artırmak İçin Yeni Asya-Pasifik Denizaltı Kablosu Projesine Taahhüt Ediyor

syal Ağ, dünyayı Facebook’a bağlama çabasının bir parçası olarak bugün , Asya Pasifik’te web erişimini iyileştirmeyi amaçlayan yeni ‘ Apricot’ denizaltı kablo bağlantı projesine yatırım yapacağını duyurdu .

Facebook’un açıkladığı gibi :

“12.000 kilometre uzunluğundaki kablo Japonya, Tayvan, Guam, Filipinler, Endonezya ve Singapur’u birbirine bağlayacak. Kayısı, ızgarasız ve esnek bir dalga boyu seçici anahtar kullanan son teknoloji bir dalgıç yeniden yapılandırılabilir optik ekle-bırak çoklayıcıya sahip olacak. alan bölmeli çoğullama tasarımına dayalı bant genişliği yapılandırması.”

Sanırım bunu okumaya çalışırken bir an gözlerim karardı. Sizi temin ederim, Facebook’un duyurusundan alınan cümle tam olarak bu . 

Teknik jargon bir yana, Google tarafından yönetilen Kayısı projesi,  Pasifik ötesi genel web kapasitesini %70 oranında artıracak  daha fazla kişinin web’e bağlanmasına yardımcı olacak ve bölgedeki hem bireyler hem de işletmeler için daha fazla işlevsellik sağlayacaktır.

Facebook’un Asya-Pasifik Bağlantı ve Erişim Politikası Başkanı Tom Chottayl Varghese tarafından açıklandığı gibi :

“APAC, Facebook için büyümenin itici gücüdür. Asya, bölgede yaşayan dünya nüfusunun üçte ikisine sahiptir. Bölge, dünyanın mobil abonelerinin yarısına ev sahipliği yapmaktadır. APAC’deki işletmelerin %90’ından fazlası KOBİ’lerdir, bu bizim bel kemiğimizdir. Bölge aynı zamanda Facebook’ta video tüketimi ve mesajlaşmanın kullanımına da öncülük ediyor.”

Gerçekten de, Facebook’un en son istatistiklerine bakıldığında , Asya Pasifik kullanımı son iki yıldaki en önemli büyümeyi açıkça gördü ve onu şirket için kilit bir odak noktası haline getirdi.

Kuzey Amerika’daki kullanım düzleşmesi ve Avrupa MAU’larının son çeyrekte fiilen düşmesiyle, Facebook’un bu büyüme alanlarına odaklanması gerekiyor ve Endonezya gibi gelişmekte olan bölgeler hala kendi dijital dönüşümlerinin ortasındayken, şirket kendisini daha fazla entegre edebilir. milyonlarca daha fazla kullanıcı için anahtar yardımcı program.

Facebook uygulamalarına gerçekten erişebildikleri sürece.

Göre tahminler , Asya ve Pasifik üzerinde iki milyar insan halen hiçbir bağlantısı ile uzak bölgelerde yaşayan ya çünkü internete erişimi yok, ya da onları bunu yapmaya yönelik çok pahalı.

O zaman, yatırımın Facebook için hem PR perspektifinden hem de küresel iyiliği kolaylaştırmak (özellikle pandemi ışığında) ve ticari anlamda neden mantıklı olduğunu görebilirsiniz.

İlgili bir Facebook da vardır açıkladı dört yeni dallar eklenmesine 2Africa denizaltı kablo projesi Seyşeller, Komor Adaları ve Angola’ya web bağlantısı genişletin ve güney-doğu Nijerya’ya yeni iniş getirecek.

2Afrika web bağlantısı proje şeması

Facebook, bir sonraki milyardan fazla kullanıcıyı birbirine bağlamak ve ideal olarak Facebook’un küresel varlığını ve ticari çıkarlarını genişletmek için başka bir yol sağlayarak bu girişime 1 milyar dolar yatırım yaptı.

Tabii ki, kurumsal varlıkların bu tür projelerle herhangi bir mülkiyeti veya ortaklığı sürdürüp sürdüremeyecekleri konusunda da bazı sorular var, ancak temel gerçek şu ki, bu büyük ölçekli bağlantı boru hatlarının çoğunun kurumsal yatırım gerektirmesi, yoksa bunların gerçekleşmeyecek olmasıdır. . Facebook ve Google, web erişimine “sahip olmak” yerine, esasen daha fazla kullanıcı kazanmak için kendi kapasitelerine dayanarak bu tür düzenlemeleri yapmak için katı hükümler var.

Ancak şirketler bu tür projeleri kendi ticari çıkarlarını en üst düzeye çıkarmak için kullanmaya çalıştıklarından, yönetilmesi gereken dikkatli bir çizgidir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir