Sosyal Medya

Facebook Küçük İşletmeler için ‘İyi Fikirler Festivali’ni Açıkladı

Facebook bu hafta, pandeminin olumsuz etkilerinden kurtulan küçük işletmeleri desteklemek için bir kampanya başlattı. Sosyal ağ, pazarlama stratejilerini güçlendirmek için platformunu nasıl kullanacakları konusunda ücretsiz eğitim ve tavsiyeler sunmak için “Facebook İyi Fikirler Festivali” adlı yedi haftalık bir sanal deneyim başlattı. 

​Festivalin açılışı, 28 Haziran’da Birleşmiş Milletler Mikro, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (MSME) Günü’nün kutlanmasına denk geldi. Facebook, BM ve Dünya Ticaret Örgütü tarafından başlatılan bir kalkınma ajansı olan Uluslararası Ticaret Merkezi ile işbirliği yaptı, küçük işletmelerin yeniden inşa edilmesine yardımcı olmayı amaçlayan içerik sağlamak. 

​”Festival boyunca hem ilham verici hem de eğitici içeriği ele aldık,” dedi küresel müşteri pazarlama başkan yardımcısı Michelle Klein bir blog yazısında . “Ağlarınızı büyütmenin, çevrimiçi ürün satmanın ve daha fazlasının yaratıcı yollarını öğrenmenize yardımcı olacak ücretsiz dijital beceri eğitimlerine ve etkileşimli atölyelere sürekli erişiminiz olacak.” 

Facebook’un sanal festivali, sosyal ağın e-ticaret için daha büyük bir merkez olmayı ve gelirini mobil reklamcılıktan uzaklaştırmayı amaçlamasıyla geliyor. Şirket geçen yıl, çoğu hedefli kampanyalar yürütmek için Facebook’un self servis araçlarını kullanan küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan 10 milyon reklamvereni olduğunu söyledi. Küçük işletmeler için devam eden desteğinin bir parçası olarak, Facebook bu ay platformlarında oluşturulan ücretli etkinlikler ve abonelikler için komisyon toplama planını erteledi .

​Çeşitli Marvel Universe filmlerinde rol almasıyla tanınan aktris Zoe Saldana, küçük işletmelerin başarı hikayelerini sergilediği ve Facebook ve Instagram’ın işletmeler için yazılım araçları hakkında eğitim verdiği için festivalin ev sahibi. Festivalin ana haftası , web sitesine göre Facebook for Business ve Instagram Sayfasında 12-16 Temmuz arasında olacak . 

Festivalin programı aynı zamanda “Queer Eye” yıldızı ve moda tasarımcısı Tan France’ın ev sahipliği yaptığı video dizisi “Boost My Business”ın en yeni sezonunu da içeriyor. Dizide yer alan işletmeler arasında, Siyah ve Yerli kadınlar tarafından yazılmış kitapların yer aldığı Siyahlara ait bir kitapçı olan Sistah SciFi olacak. Bölüm, bu işletme sahibinin kitapçısı için çevrimiçi bilinirlik oluşturma hakkında öğrendiklerini paylaşacak. 

Konaklama Sektörüne Odaklanma

Konaklama endüstrisi pandeminin daha kötü etkilerini yaşadığından, İyi Fikirler Festivali içeriği bu küçük işletmelerin iyileşmesine yardımcı olmaya adadı. Facebook bir ankette , hizmet ve konaklama sektörlerindeki işletmelerin yaklaşık dörtte birinin pandemi sırasında kapandığını tespit etti . 

Sosyal ağ, “Found on Facebook” adlı yeni dijital serisinde New York City’deki PriaVanda gibi restoran işletmecilerinin profilini çıkarıyor. Hint restoranı Desi Galli, pandemi sırasında ülke çapında gönderilmek üzere yemek kitleri oluşturarak açık kaldı. Ayrıca, insanlara evde Hint yemekleri yapmayı öğretmek için fotoğraf paylaşım uygulamasının TikTok klonu olan Instagram Reels’i kullandı. 

Facebook, işletmelerin yeniden açıldığı bölgelerde “İşe Geri Dönme” hakkında özel bir eğitim oturumu sunacak. Sosyal ağ, çeşitli konularda eğitim sunmak için Adobe, BigCommerce, Canva, Intuit, Ulusal Restoran Derneği gibi şirketlerle ortaklık kurdu. Bunlara bir fiyatlandırma stratejisi geliştirme, tasarım ipuçları ve içerik oluşturma dahildir.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir