Sosyal Medya

Facebook, İmzasız Müzisyenler için Teşhir Fırsatları Sağlamak İçin Yeni Bağımsız Sanatçı Programını Başlattı

TikTok müzisyenler için önemli bir tanıtım platformu olma ile, birçok imzasız sanatçılar için poz için giderek daha uygun bir yol, büyük oyuncular da aynı potansiyeli vurgulamak için istekli, YouTube ile son zamanlarda müzik sektöründe yalnız son 12 ay içinde ödedi 4 milyar doların üzerinde olduğunu belirtti.

Ve şimdi, Facebook, imzasız müzisyenlerin içeriklerini Facebook ve Instagram’da ücretsiz olarak kullanıma sunmalarına yardımcı olmak için yeni bir Bağımsız Sanatçı Programı başlatıyor .

Facebook’un açıkladığı gibi :

“Dağıtılmamış sanatçılar ve içerik oluşturucular artık müziklerini Facebook ve Hikayeler, Reels gibi Instagram ürünlerinde ve müzik kitaplığı sunduğumuz başka herhangi bir yerde kullanmak üzere kolayca dağıtabilirler. Müziğinizi almanıza yardımcı olmak için tercih edilen üçüncü taraf müzik dağıtım şirketleriyle ortaklık kurduk. Facebook ve Instagram’da hızlı, sorunsuz ve sizin için hiçbir ücret ödemeden.”

Facebook’un ortak platformları DistroKid ve TuneCore aracılığıyla, bağımsız müzisyenler artık şarkılarını Facebook’un içerik oluşturucu araçlarına doğrudan bağlayabilecek ve bunların kullanımından para kazanabilecek, Facebook ayrıca zaman içindeki içerik performanslarını takip etmelerine yardımcı olacak veri bilgileri sağlayacak.

TikTok , bağımsız müzisyenler için bir tanıtım yolu da sağlayan UnitedMasters ile ortaklığı yoluyla benzer fırsatlar sağlamayı hedefliyor . Bununla birlikte, Facebook’un programının cazibesi çok daha fazla dağıtım ve erişim olacaktır. Bu, elbette, büyük ölçüde Instagram ve özellikle Facebook Hikayeleri ve Makaraları ile etkileşime dayalı olarak kullanıma göredir. Ancak bu, müzisyenler için şarkılarını ortaya çıkarmak için değerli bir fırsat olabilir ve hatta Facebook uygulamaları aracılığıyla yeni bir viral trend haline gelebilir.

Ama gerçekten, en azından şu anda, TikTok muhtemelen bu açıdan daha değerli bir olasılık. Uygulama , hem müzik tüketimi hem de video iletişim seçeneklerinin benimsenmesi açısından bu açıdan kilit hedef pazar olma olasılığı daha yüksek olan genç tüketiciler arasında büyük ve büyüyen bir erişime sahiptir . Facebook’un başka bir seçenek olması yalnızca yardımcı olabilir, ancak her uygulama için farklı ortak platformlarındaki münhasırlık hükümlerine dayalı olarak müziğinizi her iki platformda da sağlama konusunda bazı kısıtlamalar olabilir.

Yine de, sanatçıların göz önünde bulundurması gereken başka bir maruz kalma fırsatı ve Instagram Reels, TikTok ile aynı kullanım seviyelerini görmese de, Instagram Stories artık önemli bir husus.

Bu program sayesinde sanatçılar, şarkılarını Facebook’un tüm araçlarındaki müzik etiketlerine ekleyebilecek ve bu, birçok içerik oluşturucu için, özellikle de uygulamalarında zaten varlığı olanlar için değerli olduğunu kanıtlayabilir. 

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir