Sosyal Medya

Facebook Güncellemeleri iOS 14.5 Kullanıcıları Veri Takibini Devam Etmeye Teşvik Etme İstemi

Apple şimdi tartışmalı yeni veri izleme istemlerini  iOS 14.5’in bir parçası olarak sunarken,  Facebook  kendi iOS 14.5 istemlerine yeni bir öğe ekledi ve şimdi kullanıcıları veri izlemeyi kapatmamaya teşvik etmek için bir tür korkutma taktiği kullanıyor.

Burada görebileceğiniz gibi, Facebook, uygulama içi uyarılarına yeni bir unsur ekledi ve bu da, ‘Facebook / Instagram’ın ücretsiz kalmasına yardımcı olun’ için insanları veri takibini bırakmaya teşvik ediyor.

Bu üstü kapalı bir tehdit veya en azından boş bir provokasyon gibi görünüyor.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, reklam destekli modeli aracılığıyla şirketin uygulamalarının ücretsiz kalacağını defalarca belirtti.

2018’de Kongre’ye ifade veren Zuckerberg, şunları açıkladı:

” Evet, her zaman ücretsiz bir Facebook sürümü olacaktır […] İnsanlara reklam destekli bir hizmet sunmanın dünyadaki herkesi birbirine bağlama misyonumuzla en uyumlu olanı olduğunu düşünüyoruz, çünkü bir herkesin karşılayabileceği ücretsiz hizmet. Milyarlarca insana ulaşabilmemizin tek yolu bu. “

Yani bu sadece felsefi bir yaklaşım değil, aslında şirketin iş modelinin bir parçası – bu da Apple’ın yeni ATT uyarısı tarafından istendiğinde veri takibinin açık bırakılmasının böylesine boş bir alanda herhangi bir etkisi olabileceği anlamına geliyor.

Ama yine de, birkaç insanı kalplerine sadece o küçük korku unsurunu vurarak onu aktif bırakmaları için kandırabilirse …

Yeni unsur geçen hafta Facebook tarafından duyuruldu ve iOS güncellemesiyle ilgili olarak Facebook’un orijinal uyarı ekranlarına eklendi .

Facebook tarafından açıklandığı gibi :

” Apple, ek bağlam sağlamaya izin verildiğini söylediği gibi, Apple’ın insanlara bilgilerinin nasıl kullanılacağı konusunda bilinçli bir karar vermelerine yardımcı olmak için istemini sunmadan önce bir eğitim ekranı göstereceğiz. Kişiselleştirilmiş reklamlar için verileri nasıl kullandığımız hakkında daha fazla ayrıntı sağlıyor. ve diğer uygulamaların ve web sitelerinin, kişilerin bu cihaz ayarını açmaması durumunda bize gönderdiği etkinlik kullanımını sınırlama yöntemlerimiz. Ekranımız ayrıca, kullanıcıların Apple’ın iOS 14.5 gereksinimleri nedeniyle Apple istemini gördüklerini bilmelerini sağlıyor.

Dolayısıyla, sonuç olarak Facebook tarafından potansiyel olarak erişim için ücret talep etme konusunda hiçbir şey, Facebook tarafından başka hiçbir yerde önerilmemiştir.

Bu da yine oldukça boş bir tehdit olduğuna işaret ediyor ve Facebook’un veri izleme ve sonraki reklam hedefleme süreçleri üzerindeki olası etkilere karşı koymaya çalışırken bu tür bir korkutma taktiği yaklaşımı benimsediğini görmek ilginç.

Facebook, Apple’ın güncellenmiş veri gizliliği yaklaşımını eleştirmek için büyük ölçekli, halka açık kampanyalar yürütmeyi içeren Apple’ın IDFA değişikliğine aylardır yüksek sesle karşı çıkıyor . Apple, kullanıcıların her uygulamayla hangi verileri paylaşacaklarını seçme hakkına sahip olmaları gerektiğini, ancak Facebook’un değişiklikten en çok etkilenenler arasında olabileceğini öne süren raporlarla , Sosyal Ağ’daki endişeler, bu tür yeni kısıtlamaların veri toplama, reklam araçlarını çok daha az etkili hale getirebilir.

Elbette, hiç kimse Apple’ın IDFA değişikliğinin ne gibi bir etkisi olacağını tam olarak bilmiyor, çünkü bu tamamen kullanıcının katılımına ve insanların veri takibini devre dışı bırakmayı seçmelerine bağlı. Ancak Facebook’un veri gizliliği konusundaki itibarı çok büyük olmadığından, birçok kullanıcının, istendiğinde, şirketin uygulama içi etkinliklerini izlemesini gerçekten keseceği tahmin ediliyor.

İşte bu yüzden Facebook, bu verilerin akışını sürdürmek için elinden gelen herhangi bir seçeneği uygulamaya çalışıyor ve sonuç olarak Facebook’un erişim için insanlardan ücret almaya zorlanabileceğine dair hiçbir öneri olmasa da, bu açıkça Facebook’un aşağıdaki gibi ima etmeye çalışmasını engellemiyor. işleri sabit tutmanın bir yolu.

Bu da şirkete geri tepebilir, özellikle de insanlar bunu tamamen korkutma taktiği olarak görürlerse. 

Gerçekten de, şirketin itibarı şu anda o kadar büyük değilse, onları boş tehditlerle zorbalık etmeye çalışmak muhtemelen yardımcı olmayacaktır. 

Ama yine de Facebook bunu deniyor – ve yine, birkaç kişinin daha şirketi kesintiye uğratmasını engellerse, belki de buna değer. Ancak, Facebook’un daha geniş kullanıcı topluluğu ile devam eden ilişkisini geliştirmek için muhtemelen hiçbir şey yapmayacaktır.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir