Sosyal Medya

Facebook, Gazetecilere 5 Milyon Dolarlık Finansman Sağlayan Haber Bülteni Basımının İlk Aşamasını Duyurdu

Facebook, geçen ay yaklaşan haber bülteni platformunun ilk ayrıntılarını paylaştıktan sonra , şirketin ürünü başlatmak ve ilk ilgiyi oluşturmak için yerel gazetecilere 5 milyon dolarlık fon sağladığını görecek olan yeni projenin ilk unsurlarını doğruladı. .

Reuters tarafından bildirildiği üzere , Facebook’un yeni finansmanı, temelde haber bülteni platformunu sergilemek ve ilgiyi artırmak için yerleşik yazarlarla çok yıllık anlaşmalar şeklinde gelecek .

Gereğince Reuters :

“Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bağımsız gazeteciler Perşembe gününden itibaren programa başvurabilir ve mevcut bir haber kaynağının olmadığı yerlerde” Siyahi, Yerli, Latin kökenli, Asyalı veya diğer renkli izleyicilere “haber vermeyi planlayan muhabirlere öncelik verilecektir. , Facebook dedi. “

Facebook, başvuruları değerlendirmek için Uluslararası Gazeteciler Merkezi ve Ulusal Hispanik Gazeteciler Derneği ile ortaklık kuracak. Şirket daha sonra seçilen katılımcılara uygulama aracılığıyla bir haber bülteni işi kurmalarına yardımcı olmak için uzmanlara ve hizmetlere erişim sağlayacaktır.

Haber bültenleri, giderek artan sayıda gazetecinin artık tek başına hareket etmesiyle ve kendi, adanmış izleyicilerinin oluşturulmasıyla sağlam gelirler elde etmesiyle son zamanlarda yeniden canlandı. Geleneksel haber odaları, özellikle pandemi boyunca mücadele ederken, ücretli haber bülteni abonelikleri, onu karlı bir çaba haline getirmek için yalnızca nispeten küçük bir ödeme tabanıyla uygun bir alternatif sunar.

Substack ve Revue gibi platformların, özellikle Substack ile tekliflerini genişletmek için çalıştığı, bildirildiğine göre en iyi yazarlar için 300.000 $ ‘a varan fırsatlar sundukları , onları cezbetmek ve işlerini genişletmek amacıyla görüldüğü görülüyor .

Sosyal platformlar da, varlıklarının arkasında bir haber bülteni işi kurmak için yazarların izleyici bağlantısı kurmalarına yardımcı olmak için bir cazibe olarak geniş izleyici erişimlerini kullanarak aynı şeyden yararlanmaya çalışıyorlar.

Twitter , Revue’u satın alarak bu yılın başlarında , kullanıcıların platformdaki varlıklarından para kazanmalarına yardımcı olmak için şimdi entegre bir Twitter teklifine çevirmek istediği haber bülteni alanına anında bir bağlantı sağlayarak all-in yaptı .

Daha önce de belirtildiği gibi, Facebook , Facebook Sayfaları ile entegre olacak ve yazarların kitlelerini oluşturmak ve çalışmalarından para kazanmak için Facebook’un geniş erişimini kullanmalarını sağlayacak olan gelecek haber bülteni platformunun bazı erken ayrıntılarını geçen ay paylaştı .

Bu tabii ki riskli bir teklif olabilir. Facebook, bir gönderi türünü veya seçeneğini yoğun bir şekilde teşvik eden yerleşik bir geçmişe sahiptir, ancak sonunda ilgisini kaybettiğinde buna güvenenleri terk eder. Ve yakın zamanda birlikte testere olarak Avustralya yayıncı kapatıldı ,  Facebook üzerinden bir iş kurmak isteyen varsa, platformda çok güvenen kendini bırakmak istemiyoruz. 

Yazarların bu haber bülteni anlaşmaları yoluyla tam olarak ne yapacakları, gelirlerini her an bu gelir akışını kapatmaya karar verebilecek Sosyal Ağ’ın ellerine bırakacaktı.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’e göre , eski Verge gazetecisi ve şimdi de bülten bağımsız Casey Newton tarafından kısa süre önce bildirildiği üzere olumlu bir not, Facebook’un haber bülteni ürününün , içerik oluşturucuların gittikleri takdirde e-posta listelerini yanlarına almalarına izin vereceği .

Bu, eğer isterseniz, izleyicilerinizle birlikte uzaklaşma seçeneğiyle, teklifle ilgili bazı endişeleri hafifletebilir.

Her iki durumda da, Facebook yazarlara para atmaya başlarsa, en azından bazılarının kabul edeceğine bahse girebilirsiniz.

Öyleyse soru şudur: İnsanlar kaç tane haber bülteni alabilir ve bu yazarlardan kaç tanesi aynı zamanda ilgi çekici bir haber bülteni oluşturmak için gereken işi hafife alıyor, her gün, hafta sonu, hafta sonu?

Size söyleyebilirim, her gün yaklaşık yedi gönderi yazıyorum ve en son olayların hepsinden haberdar olmak ve aynı zamanda içeriği sürekli olarak dışarı atmak zor olabilir. Pek çok yerleşik yazar elbette bunun farkındadır – ancak seçeneği daha az deneyimli seslere açarak dağınık, spam benzeri bir durum yaratabilir ve bu da potansiyel olarak haber bülteni tekliflerinin değerini genel olarak azaltabilir.

Öyle ya da böyle, haber bülteni baskısının sınırlarının gerçekte ne olabileceğini bulacağız gibi görünüyor. Gelen kutularınızı temizleyin ve hazırlanın.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir