Sosyal Medya

Facebook, e-Ticaretin Evrimi ve Stratejik Hususlar Hakkında Yeni Rapor Yayınladı

Facebook, pandemi sonucunda tüketici alışkanlıklarının nasıl değiştiğine ve artan mobil kullanım dahil olmak üzere insanların ürünleri bulma ve satın alma şeklindeki büyük değişiklikleri yönlendiren temel eğilimlere bakan yeni bir rapor yayınladı . yaratıcı ekonominin yükselişi ve daha fazlası.

Gereğince Facebook :

“COVID-19 pandemisi insanların nasıl, nerede ve ne zaman alışveriş yaptığını değiştirdi. Dünya genelinde tüketicilerin %81’i pandeminin başlangıcından bu yana alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini ve %92’si bu yeni davranışı önümüzdeki dönemde de sürdüreceğini söylüyor. Küresel ve kişisel değişimlerin bir sonucu olarak, günümüzde tüketicilerin beklentilerinin merkezinde yer alan şey, ister kişiselleştirme karşılığında paylaştıkları verilerde söz sahibi olmak, ister alışveriş yapma şeklini seçme ve kontrol etme yeteneğidir. İlham almak için gittikleri yaratıcılar konusunda daha seçici olmak.”

Facebook’un Apple’ın tüketicilere reklamverenlerle paylaştıkları veriler üzerinde daha fazla kontrol sağlayan ATT güncellemesine muhalefetini dile getirirken çıkardığı gürültü göz önüne alındığında, bu ilginç bir nokta .

Ancak, değişikliğin bir sonucu olarak Facebook, üzerinde çalışmak için daha az tüketici verisine sahip olmaktan özellikle mutlu olmasa da, meselenin gerçeği, Facebook’un belirttiği gibi, bunun daha geniş bir endüstri trendi olduğu ve tüketiciler, daha fazla kontrol istiyorlar. kişisel veriler ve nasıl kullanıldığı.

Bu önemli bir husustur ve bu yeni raporun odak noktalarından biridir.

Facebook , işini etkileyecek olsa bile tüketicilerin bu tür konularda daha fazla şeffaflık istediğini kabul ediyor . 

Ancak aynı zamanda Facebook, çoğu tüketicinin bu tür verilerin bir sonucu olarak gelen kişiselleştirilmiş öneriler istediğini de belirtiyor.

“Küresel çevrimiçi alışveriş yapanların yaklaşık %69’u kişiselleştirilmiş içerik veya fırsatlar sunan markalara daha kişisel olarak bağlı hissediyor ve %60’ı özel içeriği keşfetmek için kişiselleştirilmiş bir alışveriş sekmesi kullanmakla ilgileniyor.”

O zaman Facebook, Facebook gibi platformların, tüketicilerin verilerinin nasıl ve neden kullanıldığını anlamalarına yardımcı olmak için bu tür bir süreçte daha fazla güvence ve şeffaflık sağlaması gerektiğini söylüyor.

“İnsanların verilerin nasıl kullanıldığına dair algıları umarım iyileşir, ancak ancak sektörümüz ilerleme kaydetmeye karar verirse. Bu, daha az veriye erişimimizin olduğu ve veri kullanımının daha sezgisel ve anlaşılması kolay hale geldiği bir geleceği taahhüt etmek anlamına geliyor.”

Bu, birçok kişinin uygulama içi izlemeyi kapattığını gören Apple’ın yeni ATT istemlerinin alınmasına rağmen, sonunda kullanıcı veri akışlarının normale döndüğünü görebilir. Ancak, sonuç olarak reklam önerilerinin daha az odaklanmış hale gelmesiyle, bu bazılarının onu tekrar açmasına neden olabilir – Facebook’un belirttiği gibi, bu tür kullanım için kullanıcı güvenini korumak için daha iyi açıklamalar ve içgörüler sağlamak platformlara kalmış.

Rapor ayrıca alışveriş için mobil bağlantıya olan artan güvene ve insanların cihazlarını hem araştırmak hem de satın almak için nasıl kullandıklarına da bakıyor.

ankete katılanların çoğu, mobil cihazlarının en önemli alışveriş aracı haline geldiğini söyledi, bu pandemi tarafından daha da şiddetlendi ve insanların %45’i küresel karantina sırasında akıllı telefonlarından daha fazla alışveriş yaptıklarını belirtti. .

Bu elbette sürpriz değil, ancak çoğu kişi bunun kısa vadeli bir tepki önleminin aksine daha yerleşik, alışılmış bir değişim olmasını bekliyor.

Ayrıca yukarıdaki ikinci grafiğin altını çizmekte fayda var – bu bağlamda sadece ev içi alışveriş değil, insanlar mağazadan satın alırken de mobil cihazlarını giderek artan bir şekilde araştırma aracı olarak kullanıyorlar.

“%56’sı [mağazadan alışveriş yaparken cihazlarını kullanarak] satın alma kararlarında artan bir güven duygusu olduğunu bildiriyor. Bu güvenlik ve güvence duygusu insanların mobil kullanımını destekliyor ve ABD’li alışveriş yapanların %35’i telefonlarında bilgi arıyor daha iyi bir seçenek olmadığından emin olmak ve %34’ü ek bilgi aramak için.”

Bu, çevrimiçi ürün listelemelerinizi daha da değerli ve önemli kılar, çünkü erişmeniz gereken yalnızca koltuklarından alışveriş yapan kişiler değil, aynı zamanda fiziksel mağazanızdaki kişilerdir.

Rapor ayrıca, satın alma sürecini tamamlamanın bir yolu olarak mesajlaşma uygulamalarının artan kullanımına da bakıyor.

“Pandemi, kesintisiz ve kişisel destek için mesajlaşma hizmetlerinin kullanımını hızlandırdı. 2020’den fazla, COVID-19 salgınının yüksekliği sırasında, Messenger ve Instagram’da insanlar ve işletmeler arasındaki toplam günlük konuşmalar %40’tan fazla arttı. Bu sorunsuz süreçte , tüketicilerin yarısından fazlası (%53) doğrudan bir mesajlaşma uygulaması aracılığıyla satın alma olanağı istiyor ve daha da fazlası ürünleri sohbet işlevleri aracılığıyla özelleştirebilme (%59) istiyor.”

Bu, Facebook’un WhatsApp için yeni e-Ticaret araçları geliştirmesi için iyiye işaret ederken, gelecekte Messenger, Instagram Direct ve WhatsApp’ın mesajlaşma arka ucunu birbirine bağlayacak olan mesajlaşma entegrasyon planları , aynı zamanda daha fazla bağlantı ve daha fazla fırsat sağlayacak. tüketici bağlantısı için mesajlaşmayı kullanma.

Son olarak, rapor, tüm sosyal platformlar için kilit bir odak noktası haline gelen içerik oluşturucu kültürünün yükselişine ve artık içerik oluşturucuların uygulamalarında paylaşım yapmaya devam etmeleri için en iyi teşvikleri sağlama yarışına ilişkin bir bakış açısı sunuyor.

Ve yine, e-Ticaret’in artan bir odak noktası olmasıyla birlikte, bu önemli bir neden olabilir:

“Ankete katılan tüketicilerin yarısından fazlası (%51), hangi ürünleri satın alacakları konusunda ünlülerden ve içerik oluşturuculardan fikir alıyor ve dünya genelinde çevrimiçi alışveriş yapanların %45’i, içerik oluşturucular tarafından doğrudan sosyal medyada tanıtılan ürünleri satın almak istediklerini söylüyor.”  

İçerik oluşturucular için daha fazla para kazanma aracı sağlamak, popüler kullanıcılardan sürekli bir yeni içerik akışı sağlamak açısından platform ekosistemi için iyi olsa da, platformda satışın bu sonraki aşamasına da öncülük ediyor ve e-ticaret büyümesini kolaylaştırıyor. Artık Facebook , Instagram , TikTok , Snapchat , Twitter için bir odak noktası olan – hemen hemen her platform, gelir potansiyellerini ve araçlarını genişletmek amacıyla şimdi daha fazla e-ticaret seçeneğini inceliyor.

Dürüst olmak gerekirse, bu, son zamanlarda gördüğüm en iyi araştırma raporlarından biri, önemli tüketici değişimleri ve bunların iş planlaması üzerindeki etkileri hakkında değerli bilgiler içeren bir yığın. Keşfetmeden satın almaya kadar değişen tüketici ortamını ele almak istiyorsanız, bir göz atmaya ve dijital pazarlama stratejiniz için her bir unsurun etkilerini göz önünde bulundurmaya değer.

Sen Facebook’un tüm “Gelişen Müşteri Deneyimini” indirebilirsiniz rapor burada .

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir