Sosyal Medya

Facebook, Dönüşüm Modelleme Güncellemelerini ve ATT Değişikliklerine Yanıt Veren Etkinlikleri Sunuyor

Facebook, Apple’ın birçok kullanıcının uygulama içi veri takibini kestiği ve bunun sonucunda Facebook reklamverenleri için öngörüleri sınırladığı yeni Uygulama İzleme Şeffaflığı güncellemesinin tüm etkilerini daha iyi anlamaya devam ederken , Sosyal Ağ da şunları arıyor: Kaybedilen içgörüleri hesaba katmaya yardımcı olmak ve ileriye dönük reklamveren kararlarını daha iyi yönlendirmek için ilişkilendirme modelleme süreçlerinde değişiklikler yapın.

Geçen hafta, Facebook , performans raporlamasını etkileyen azaltılmış veri akışı ışığında, etkinlikleri ve dönüşümleri nasıl izlediğine ilişkin en son değişiklikleriyle ilgili olarak seçilen reklamverenlere yeni bir güncelleme gönderdi .

İşte değişenler:

Öncelikle, Facebook artık reklamverenlerin her değişiklikte reklamvereni duraklatmak ve manuel olarak yeniden başlatmak zorunda kalmadan bir kampanya için odak olaylarını güncellemelerine izin verecek.

Bu, performans trendlerine göre odağı değiştirmek için daha fazla esneklikle kampanyalarınızın ilerlemesini sağlamayı kolaylaştıracaktır.

Facebook ayrıca , reklamverenlerin ATT güncellemesi nedeniyle kaybedilen verileri hesaba katmasına yardımcı olacak 7 günlük tıklama ilişkilendirme aralığına tahmini dönüşümler ekliyor .

ATT değişiklikleriyle birlikte, birçok Facebook reklamvereni, Facebook artık onları izleyemediği için dönüşümlerde önemli bir düşüş gördü, ancak bu, modellenmiş tahminlere dayalı olarak daha doğru bir performans görünümü sağlayacaktır. Birçok reklamveren, Facebook raporlamaları ile gerçek performansları arasındaki noktaları birleştiremedikleri için veri raporlama araçları arasında büyük uyumsuzluklar da bildiriyor ve bu, bu boşlukların azaltılmasına yardımcı olacaktır.

Son olarak, Facebook, kampanya kurulumlarındaki etkinlik seçeneklerini genişleterek Android kullanıcılarına performansı en üst düzeye çıkarmak isteyen pazarlamacılar için daha fazla esneklik sağlıyor.

Bu, Android kullanıcılarını hedeflemek isteyen reklamverenlerin, kampanyalarını performansa dayalı olarak optimize etme kapasitesinin daha fazla olacağı anlamına gelir – ancak bu, iOS’taki kullanıcılara ulaşmak isteyenlere yardımcı olmaz.

Buradaki değişiklikler oldukça teknik, ancak Facebook reklam harcamalarını en üst düzeye çıkarmak isteyen medya alıcıları ve performans pazarlamacıları için büyük etkileri olacak. Ve modellenen veriler, genel performansla uyumlu daha fazla içgörü sağlayarak hiçbir zaman gerçek performans kadar iyi olmayacak olsa da, Facebook, pazarlamacıların harcamaları için daha doğru sonuçlar izlemesine yardımcı olmayı umuyor ve daha sonra diğer öğelerde daha iyi ilişkilendirebilirler.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir