Sosyal Medya

Facebook, COVID-19 Aşı Tedavisini En Üst Düzeye Çıkarmaya Yardımcı Olma Çabalarına İlişkin Yeni Bilgileri Paylaşıyor

Facebook, aşı bulunabilirliği konusundaki farkındalığı en üst düzeye çıkararak ve küresel aşılama programına yönelik yanlış bilgileri ve direnci azaltarak dünya çapında COVID-19 aşısı kullanımını artırma çabaları hakkında bir güncelleme yaptı .

Aşının bazı olumsuz yan etkileri olsa da, sağlık uzmanlarının fikir birliği, aşı kullanımını en üst düzeye çıkarmanın dünyanın pandeminin ötesine geçmesi ve normal yaşama geri dönmesi için en iyi yol olduğu konusunda kalıyor. Yine de, yüksek derecede aşı tereddütleri var – ki bu araştırmalar Facebook’un zamanla alevlendiğini gösteriyor – ancak aşı kullanımını iyileştirmeye yeniden odaklanan ve farklı bölgelerdeki sağlık yetkilileriyle birlikte çalışan Facebook artık üzerine düşeni yapıyor. yanıt ve kabul oranlarının iyileştirilmesine yardımcı olur.

Bunda önemli bir araç , insanlara kendi bölgelerinde COVID-19 aşısını nereden alabilecekleri hakkında bilgi sağlayan Facebook’un Aşı Bulucu’dur .

COVİD-19 AŞI BULUCU

Facebook , Mart ayındaki lansmanından bu yana 3,3 milyondan fazla kişinin aşı bulma aracını ziyaret ettiğini ve daha fazla kullanıcının Facebook’un COVID-19 bilgi merkezinden faydalı aşı bilgilerini topladığını ve aşı konusunda daha geniş farkındalığa katkıda bulunduğunu söylüyor.

Facebook ayrıca, hükümetlerin, STK’ların ve diğer kuruluşların COVID-19 aşı bilgileri ve diğer önemli mesajlarla insanlara ulaşmasına yardımcı olmak için bu yıl 30 milyon dolardan fazla reklam kredisi tahsis ettiğini belirtti.

Gereğince Facebook :

“Bu bilgi kampanyaları, dünya çapında tahmini 10 milyar reklam gösterimi ile sonuçlandı. Ayrıca daha fazla kaynak için COVID-19 Bilgi Merkezine bağlanan Facebook ve Instagram’daki aşılar hakkındaki gönderilere de yetkili bilgiler ekliyoruz.”

Facebook ayrıca kısa süre önce aşılar konusunda farkındalık yaratmaya ve tedaviyi artırmaya yardımcı olmak için yeni profil çerçeveleri başlattı .

Şirket , dünya çapında 5 milyondan fazla insanın şu anda bu profil çerçevelerini uyguladığını ve Facebook’taki ABD’deki insanların% 50’den fazlasının COVID-19 aşı profili çerçevesini kullanan birisinin zaten olduğunu ve buna ek olarak bunu eklediğini söylüyor. Facebook ayrıca benzer Instagram aşı farkındalık etiketlerinin 7 milyondan fazla kez kullanıldığını ve ABD’deki Instagram hesaplarının% 25’inden fazlasının COVID-19 aşı etiketi kullanan birini gördüğünü söylüyor.

Bu, özellikle bunun gibi akran güncellemelerinin kullanıcı davranışı üzerindeki etkisi göz önüne alındığında, önemli bir ek.

Facebook ayrıca , tehlikeli komplo teorilerinin yayılmasını sınırlamak için çalıştığı için, COVID-19 ve aşılarla ilgili yanlış bilgilerle ilgili kurallarını çiğnediği için bu içeriğin 16 milyondan fazla parçasını uygulamalardan kaldırdığını belirtti . Bu, belirtildiği gibi, Facebook muhtemelen ilk etapta ateşledi – ancak potansiyel olarak durum böyle olsa bile, Facebook’un burada odak noktasını değiştirdiğini ve daha geniş küresel sağlık itkisine dayalı olarak artan ihtiyaçla politikalarını yeniden düzenlediğini görmek önemlidir.

Bu çabaların aşı kullanımı üzerinde olumlu bir etkisi oldu, ancak küresel çabalarda hala gidilecek bir yol var.

Facebook ayrıca, aşı kabulünün Ocak ayından bu yana istikrarlı bir şekilde arttığını – ABD’li yetişkinler arasında yaklaşık% 10 artarken – olası yan etkilerle ilgili endişeler ve hükümete güvensizlik nedeniyle aşı tereddütlerinin hala yüksek olduğunu belirtiyor.

Yine, bu komplo teorilerinin ve yanlış bilgilendirme kampanyalarının çoğaldığı Facebook grupları ve gönderileri aracılığıyla oluyor, ki bu hala bir dereceye kadar devam ediyor. Ancak daha geniş çaplı itme, Facebook’un bunu ele almak için daha fazla önlem almasını sağladı ve umarım, platformun, ilerideki benzer hareketlerden kaçınmak için, gelişimlerinin daha erken aşamalarında benzer hareketleri ele almaya çalıştığını da göreceğini umuyoruz.

Elbette, tüm aşı direncini ortadan kaldıramazsınız. Geçmişteki pandemiler sırasında bile, ilaçlar ve tedavilerle ilgili korku çığlıkları yaşandı, ancak yapabileceğimiz en iyi şey, resmi sağlık tavsiyelerine uymak ve tedaviyi en üst düzeye çıkarmak için birlikte çalışmaktır.

Bu, hepimizin üzerimize düşeni yapmamız gerektiği anlamına gelir ve bu, bir profil çerçevesi eklemeyi ve aşı bilgilerini güçlendirmeyi içerebilir. Ya da bunu Facebook’taki varlığı aracılığıyla yapanları desteklemek. 

Bir sonraki aşamaya geçtiğimizi söyleyebilmemiz için hala daha uzun bir yolumuz var ve aşı kullanımı bu geçişin anahtarı.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir