Sosyal Medya

Biletli Alanlar Twitter’a Geliyor ve İçerik Oluşturucuların Para Kazanmasına Başka Bir Yol Sağlıyor

Twitter, kullanıcıların biletli Spaces etkinlikleri oluşturmasına olanak tanıyan ve platform üzerindeki çabalarınızdan gelir elde etmenin başka bir yolunu sunan yeni bir seçeneğin eklenmesiyle içerik oluşturucunun para kazanma odağını artırmaya devam ediyor .

 Yeni süreç, Twitter’ın ücretli etkinliklerle ilgili kurallarına kaydolmayı da içeren bir başvuru süreci aracılığıyla sunulacak.

The Verge tarafından açıklandığı gibi :

” ABD kullanıcıları, önümüzdeki birkaç hafta içinde ücretli canlı ses odalarına ev sahipliği yapmak için başvurabilecek. Ücretlendirmek isteyen herkesin 1.000 takipçiye sahip olması, son 30 gün içinde üç alana ev sahipliği yapması ve en az 18 yaşında olması gerekiyor. “

Onaylandıktan sonra kullanıcılar, Spaces sürecinden normal şekilde geçerek ve ardından etkinliği gelecek bir zaman için planlayarak biletli bir Alan kurabilecekler. Oluşturucu daha sonra Alan için bir bilet miktarı seçebilecek ve bir fiyat belirleyebilecektir. İçerik oluşturucular, uygulama mağazası ücretlerinden sonra bilet satışlarından elde ettikleri kazancın% 80’ini eve götürecek.

Teknik analist Ben Thompson’ın belirttiği gibi , bu süreç esasen ilgili uygulama mağazalarını ve işletim sistemlerini çalıştıran Apple ve Google’ın, bu olaylardan elde edilen gelirin önemli bir bölümünü eve götürdüğü anlamına geliyor. doğrudan kolaylaştırmada herhangi bir rolü etkin bir şekilde oynamak.

Ancak bu tür vergilerin sonuçları daha geniş bir tartışma konusu – şu anda Epic Games tarafından Apple aleyhindeki davasında test ediliyor . Bununla birlikte, sıradan insanlar için bu gerçekçi bir meydan okumanın kapsamı dışındadır – yani durum şu ki, bu, örneğin satılan her biletten 5 $, 2.80 $ ‘lık bir bilet fiyatı belirlerseniz size gideceği anlamına gelir. 70c Twitter’a, 1,50 $ ise Apple / Google’a gidecekti.

Garip bir bölünme gibi görünüyor, ancak yine de, doğrudan para kazanmanın başka bir yolunu sağlıyor.

Twitter’ın ödeme sürecini kolaylaştırmak için Stripe ile ortaklık yapması, kullanıcıların en azından ilk aşamalarda bir Stripe hesabı açmaları gerektiği anlamına gelir. Sonunda, seçenek daha fazla bölgeye yayıldıkça, daha fazla ödeme sağlayıcısı devreye alınacak ve bu, bu unsurda daha fazla esneklik sağlayacaktır.

Belirtildiği gibi, bu, Twitter’ın içerik oluşturucuların gönderi paylaşmaya devam etmeleri ve onları ve hayranlarının uygulama içinde etkileşimde kalmasını sağlamak için daha fazla finansal teşvik sağlama çabasındaki en son şey.

Geçtiğimiz birkaç ay içinde Twitter ayrıca şunları duyurdu:

Revue ile ücretli haber bülteni entegrasyonu
Ücretli aboneler için yaklaşan bir ‘ Süper Takip ‘ seçeneği
Hayranlardan bağış almak için profillerde bir ” İpucu Kavanozu ” seçeneği
Bu, kullanıcıların belirli bir aylık ücret karşılığında ek Twitter özellikleri ve araçları için ödeme yapmasına olanak tanıyan kendi abonelik hizmetine ek olarak sağlanır.

İşlemler tweetler aracılığıyla gerçekleştiğinde, platform aynı zamanda etkileyici pazarlama işbirlikleri ve benzerleri yoluyla daha fazla para kazanma potansiyeli sağlayabilecek e-ticaret seçeneklerini entegre etmeye çalışacak .

TikTok’un sosyal medya pazarında daha büyük bir oyuncu haline gelmesiyle ve Facebook, hem en iyi yıldızlarını uygulamalarında tutmak hem de daha fazla içerik oluşturucuyu cezbetmek için para kazanma tekliflerini artırmak istiyor, bu da tüm platformlar için bir akış etkisine neden oldu. para kazanma çabalarını artırın – çünkü bu en iyi yıldızlar düzenli olarak içerik oluşturmazsanız, özellikle daha kazançlı, yüksek profilli fırsatlar daha kolay erişilebilir hale geldikçe, kitle paylaşımını çok hızlı kaybedebilirsiniz.

Twitter’ın bunda bir rol oynaması gerekiyor ve ideal olarak bu tür seçeneklerin eklenmesiyle, Twitter’ın tweetlerin akışını sürdürmesi ve kullanıcı katılımını artırması için daha iyi bir içerik oluşturucu ekosistemi oluşturmasına yardımcı olacak.

Bu özel durumda, bu aynı zamanda Twitter, Spaces sesli sosyal teklifini geliştirmeye devam ederken, kullanıcı büyümesinin yavaşladığını gören Clubhouse’u yenmek anlamına da geliyor .

Bu, Twitter’ın özellikle daha geniş çaplı kamu yayıncılığı için tercih edilen sesli sosyal platform haline gelmesi için harika bir fırsat sunuyor ve bu da uygulamanın yeniden canlanmasında nihayetinde büyük bir rol oynayabilir ve Twitter önümüzdeki iki yıl içinde büyüme için bazı iddialı hedefler koyabilir .

Ve içerik oluşturucular için dikkate alınması gereken başka bir fırsat. Belki de tam zamanlı bir sosyal medya kişiliği olmak, bir zamanlar göründüğü kadar ulaşılmaz değildir.

Twitter’ın biletli Spaces, ABD’de ‘önümüzdeki birkaç hafta içinde’ diğer bölgelerle birlikte kullanıma sunulacak.

Author

Mustafa Özalp

Türkiye'nin Sosyal Medya Rezervini Karşılayan Adam

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir